به گزارش صفیر گیلان؛حسین داداشی، عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان   به منبع خبر بودن رسانه‌های مکتوب و مجازی با توجه به توسعه فضای مجازی اشاره کرد و گفت: توسعه فضای مجازی نتوانسته جایگزین بنگاه‌های خبر رسانی باشد. وی افزود: برخی شاید معتقد باشند انقلاب اطلاعات جایگزین خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب می‌شود اما به نظر […]

به گزارش صفیر گیلان؛حسین داداشی، عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان   به منبع خبر بودن رسانه‌های مکتوب و مجازی با توجه به توسعه فضای مجازی اشاره کرد و گفت: توسعه فضای مجازی نتوانسته جایگزین بنگاه‌های خبر رسانی باشد.

وی افزود: برخی شاید معتقد باشند انقلاب اطلاعات جایگزین خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب می‌شود اما به نظر من مراکز اصلی خبری جایگاه خود را بین مردم همچنان حفظ کرده‌اند.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان با بیان اینکه مردم به رسانه اعتماد دارند و رسانه جایگاه والایی بین آنها دارد، گفت: با وجود پیشرفت فناوری و جریان تقریباً آزادی که در فضای مجازی در نشر اطلاعات وجود دارد مردم همچنان به مراکز اصلی خبر رجوع می‌کنند.

 وی اذعان کرد: مردم عموماً ارتباط  صمیمی و تنگاتنگی با رسانه‌ها دارند و منبع خبری رسانه‌ها را مردم تشکیل می‌دهند.

داداشی یادآور شد: این ارتباط و اعتماد تا آنجاست که کمتر موردی داشتیم مردم هجمه به رسانه ملی و رسانه‌های مکتوب یا خبرنگاران داشته باشند.

آستانه تحمل مدیران کم است

وی در ادامه به آستانه تحمل پایین مدیران در مواجه با انتقاد و پرسش اشاره کرد و گفت: آستانه تحمل مدیران ما در مواجهه با انتقاد و پرسش خبرنگاران کم است و مدیران باید حرفه‌ای تر از این با رسانه‌‌ها برخورد کنند.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان اعلام کرد: مسئول پاسخگو وقتی خبرنگاری به او رجوع کرد چون خبرنگار واسط بین مردم و مسئولان است باید پاسخگوی رسانه باشند.

 وی در پاسخ به پرسشی در خصوص میزان توجه خانه مطبوعات به آموزش خبرنگاران، گفت: خبرنگاران زمانی می‌تواند اثر گذار باشد که مسلط به دانش روز و آگاه مسائل جامعه باشد.

داداشی اضافه کرد: برای خبرنگار و اصحاب رسانه شدن غیر از ذوق و استعداد شخصی فراگیری دانش تخصصی و داشتن حس مسئولیت پذیری اجتماعی هم اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه مدیران مسئول این نگاه را دارند که غالباً از افراد حرفه‌ای استفاده کنند، گفت: در بخش آموزش با مشکل روبرو هستیم و بحث اقتصاد رسانه از موضوعاتی که بر سر حوزه آموزش سایه انداخته است.

 وی اظهار داشت:  باید به اقتصاد رسانه توجه ویژه داشته باشیم و وقتی از مدیرمسئول انتظار داریم از افراد آموزش دیده و خبره به عنوان خبرنگار، تحریه و سردبیر استفاده کند مستلزم این است که هزینه‌اش را هم تامین کند.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان خاطرنشان ساخت: خانه مطبوعات تلاش کرده خبرنگاران در حین اینکه فعالیت می‌کنند آموزش لازم را هم ببینند و دوره‌های آموزش روزنامه نگاری، نگارش در مطبوعات و رسانه، تیتر نویسی و تهیه گزارش برگزار کرده و در دست برگزاری دارد/شبستان