علیزاده افزود:طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، نشر معارف اسلامی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و خدمات رسانی مطلوب به زئران و مسافرین در عید نوروز و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه برگزار می‌شود.

به گزارش صفیر گیلان، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه ما در بقاع متبرکه در ایام نوروز برنامه های جامع و کامل داریم گفت: ما هر ساله با نگاه علمی و فرهنگی با هماهنگی ادارات و جامعه هدف نظارت و بازرسی بر برنامه ها را داریم تا این برنامه ها به بهترین شکل برگزار شود.

طرح «آرامش بهاری» در ۲۶۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می شود

وی با بیان اینکه امسال هشتمین سال اجرای طرح آرامش بهاری اوقاف در بقاع متبرکه است، گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری به منظور ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و رفاهی در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی افزود:طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، نشر معارف اسلامی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و خدمات رسانی مطلوب به زئران و مسافرین در عید نوروز و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین سال بعد در ۲۶۰ بقعه متبرکه استان با بیش از ۳ هزار نفر اعضای هیئت امنا،خادمین رسمی و افتخاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی آرامش بهاری با حضور ۲۵۰ نفر از روحانیون و مبلغان آموزش دیده اعزامی از استان قم با بیش از ۳ هزار نفر اعضای هیئت امنا،خادمین رسمی و افتخاری برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده  با بیان اینکه یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در لحظه تحویل سال در جوار امامزادگان،صلوات خاصه امام رضا (ع) است، تصریح کرد:قرائت قرآن، قرائت دعای تحویل سال، قرائت زیارت آل‌یاسین و پخش زنده پیام نوروزی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در این ویژه برنامه پیش‌بینی شده است.

مدیر کل اوقاف استان گیلان با اشاره به اینکه با هماهنگی و برنامه ریزی با دستگاها تلاش می کنیم تا مردم با آرامش به بقاع متبرکه ورود و با ارامش خروج داشته باشند گفت:انشاء الله با نگاه ویژه به چنین طرح هایی بتوانیم  ندای توسل به اهل بیت  را در بقاع متبرکه به شکل یک عادت و برای شادی روح و روان خود  هر ساله داشته باشیم.

حجت الاسلام علیزاده از برگزاری خیمه معرفت که در سال گذشته  ۶۵ خیمه معرفت و امسال به ۷۰ خیمه رسیده اشاره و افزود:ما هشت خیمه معرفت را ویژه داریم که در آن غرفه گفتمان دینی،غرفه عفاف و حجاب،غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی ،غرفه همه واقف باشیم با حضور ۲۲۰ نفرروحانی متخصص  به مردم و مسافران پاسخگو هستند.

ایشان با بیان اینکه ما در کل بقاع استان فقط ۸۷ خادم  رسمی حقوق بگیر داریم گفت: آنهایی که در بقاع متبرکه کار می کنند خودام افتخاری هستند و ما در گیلان ۱۰ هزار خادم  افتخاری داریم .

وی تصریح کرد:ما همچنین  ۱۳۰۰ نفر هیئت امناء در مساجد و بقاع متبرکه برای باز ماندن و بازگشایی این مکانها در شیفت های مختلف  را داریم که در این مکان خدمات دهی می کنند.

حجت الاسلام علیزاده از ۵۶ مورد وقف در سال۹۶ خبر داد و گفت: ارزش ریالی این وقف بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال است که از این مبلغ ۷۰ میلیارد ریال برای اجرای امینانه واقفان خیر اندیش بوده است./زلیخا صفری راسته کناری

photo_2018-03-12_05-18-27 photo_2018-03-12_05-13-54 photo_2018-03-12_05-14-29 photo_2018-03-12_05-14-55 photo_2018-03-12_05-14-41photo_2018-03-12_05-18-38

photo_2018-03-12_05-55-34

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری