به گزارش اختصاصی  پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛معاون عمرانی استانداری:از بحران برف سال ۸۳ ماشین‌آلات راهداری که آسیب دیدند ترمیم نشدند /بارها اعلام کرده‌ایم که شبکه‌های برق استان فرسوده هستند/شهرستان فومن در مسکن مهر بسیار ضعیف عمل کرده است.  به گزارش صفیر گیلان از فومن ؛معاون امور عمرانی استانداری گیلان در جلسه شورای ادارای شهرستان […]

به گزارش اختصاصی  پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛معاون عمرانی استانداری:از بحران برف سال ۸۳ ماشین‌آلات راهداری که آسیب دیدند ترمیم نشدند /بارها اعلام کرده‌ایم که شبکه‌های برق استان فرسوده هستند/شهرستان فومن در مسکن مهر بسیار ضعیف عمل کرده است.  IMG_20170205_104200

به گزارش صفیر گیلان از فومن ؛معاون امور عمرانی استانداری گیلان در جلسه شورای ادارای شهرستان فومن ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت:فرماندار محترم شهرستان مشکلات عمرانی را مطرح کردند ولی مجالش اینجا نیست و ما امروز درگیر مشکلات برف هستیم ولی ایشان مشکلات را برای ما مکاتبه کنند تا در جلسه دیگر برای رفع آنها برنامه ریزی کنیم.

 شهبان پور با اشاره به اینکه ما ۸۸۲ پروژه را بااعتبار بالغ بر۳۴۴۲میلیارد تومان در استان افتتاح داشتیم گفت:از این میزان اعتبارات مبلغ ۲۳۶۴میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی بوده اس؛ نباید به اعتبارات محدود دولتی بسنده کنیم و امروز ببیش از ۶۸ درصد  پروژه ها با پول مردم به بهره برداری میرسند.

شعبان پور به افزایش افتتاح پروژه ها نسبت به سال گذشته علارغم تنگ دستی ها اشاره و افزود:امسال ما بیش از  ۱۹۰ درصد افزایش  در افتتاح پروژه هاداشتیم که نشانه همدلی و ارامش در بین مدیران است.

معاوت عمرانی استانداری گیلان  به افزایش شاخص ها در برخی حوزه ها اشاره و تصریح کرد؛در بحث گاز از شاخص ۶۴ ما امروز به ۹۵ درصد رسیدیم  و بسیاری شهرستانهای استان از جمله شهرستان فومن  شهرستان سبز اعلام شده اند.

وی تعامل و همدلی را در بین ۱۳ نماینده استان در مجلس عامل افزایش برخورداریها خواند و گفت:اجرای بند قاف در بحث گاز عوامل موفقیت استان گیلان در اجرای این طرح عظیم گاز رسانی بوده است.

ایشان تاکید کرد ؛اگر چه نرخ بیکاری استان از۶ /۱۵  به۶/ ۹ رسیده ولی باز درصد بیکاری در گیلان با توجه به توانمندی استان زیاد است.

شعبان پور به مسکن مهر در استان و چشم انتظاری ۷۵ هزار نفر  اشاره و گفت: شهرستان فومن کارنامه خوبی در مسکن مهر ندارد و فرماندار محترم در این مورد بیشتر دقت کند.

معاون عمرانی استانداری گیلان در حاشیه افتتاح پروژه CNGدر فومن:

حجت شعبان‌پور ظهر امروز  درحاشیه افتتاح  پروژه CNG در شهرستان فومن با اشاره به وضعیت فعالیت ستاد بحران گیلان در زمینه برطرف کردن مشکلات ناشی از بحران برف اظهار کرد: برف متفاوتی را تجربه کردیم و ۱۲ ساعت ۷۵ سانتی متر برف در جلگه و ۱.۵ متر برف در ارتفاعات باریدن گرفت و سرعت باد ۸۰ کیلومتر در ساعت بود.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید ۴۲ اصله درخت را در رشت از ریشه بیرون آورد، افزود: در شرایط بحرانی برف مشکلات  گاز و راه را مدیریت  کردیم ولی  بیشترین نگرانی و مشکلات در حوزه برق بوده است.

وی به مسدود بودن راه‌های روستایی در رشت، خمام، لاهیجان، سیاهکل، آستانه‌اشرفیه و… اشاره کرد و افزود: بیشترین میزان مسدود بودن راه‌ها در لاهیجان بوده و تمام اداره‌ها برای کمک به بازگشایی مسیرهای مسدود شده در میدان هستند.

شعبان‌پور از فعالیت ۱۶۵ تیم عملیاتی برای برق‌دار کردن روستاهای بدون برق استان خبر داد و گفت: ۱۶۱ تیم عملیاتی گیلانی و بقیه از استان‌های همجوار مانند مازندران، اردبیل و… هستند و تا امشب برق تمام مشترکان روستایی گیلان وصل می‌شود.

وی بیان کرد: از ۲۹۶ روستای رشت که برق آنها قطع شده بود اکنون ۲۳۸ روستا برق‌دار شدند و برقراری برق ۵۸ روستای دیگر در حال انجام است و در لاهیجان نیز از ۱۸۰ روستای قطعی برق تعداد ۱۳۰ روستا برق‌دار شدند و ۵۰ روستای دیگر این شهرستان بدون برق هستند.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان برق‌دار شدن روستاهایی که بدون هستند را اولویت دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت در شرایطی که ارتفاعات یک‌متر و ۷۰ سانتی‌متر برف دارد سخت بوده و ماشین‌آلات ما فرسوده هستند.

وی عمر ماشین‌آلات راهداری گیلان را ۲۳ سال عنوان کرد و یادآور شد: از بحران برف سال ۸۳ ماشین‌آلات راهداری که آسیب دیدند ترمیم نشدند و بارها اعلام کرده‌ایم که شبکه‌های برق استان فرسوده هستند و باید بودجه‌ای برای این کار در نظر گرفته شود.

شعبان‌پور ضمن عذرخواهی از مردم گیلان به دلیل مشکلات ایجاد شده به‌ویژه قطع گسترده برق در این استان، متذکر شد: در تلاش هستیم تا امشب تمام نقاط قطعی برق ترمیم شوند و مردم قطع برق موردی را به ما اطلاع دهند.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان در جلسه شورای ادارای شهرستان فومن گفت:

شعبان