به گزارش صفیر گیلان ؛رضا زمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت گفت: از عموم دامداران تقاضامندیم با توجه به اینکه جنگل زیستگاه طبیعی حیات وحش میباشد نسبت به رها کردن دامهای خود در مناطق جنگلی خودداری نمایند. تکذیبیه در پی انتشار اخباری مبنی بر ( از پلنگ مهاجم به گاوها عکس بگیرید تا […]

به گزارش صفیر گیلان ؛رضا زمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت گفت: از عموم دامداران تقاضامندیم با توجه به اینکه جنگل زیستگاه طبیعی حیات وحش میباشد نسبت به رها کردن دامهای خود در مناطق جنگلی خودداری نمایند.

تکذیبیه

در پی انتشار اخباری مبنی بر ( از پلنگ مهاجم به گاوها عکس بگیرید تا پیگیری کنیم) در حوزه شهرستان شفت در فضای مجازی و برخی سایتها ، به منظور تنویر افکار عمومی به استحضار می رساند:

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت در راستای وظایف قانونی و تعامل با جوامع محلی حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی و خصوصا کاهش تعارضات بین پستانداران گوشتخوار و دامهای اهلی را مستلزم مشارکت مردم و ذینفعان میداند .

بر همین اساس فرایند رسیدگی به گزارشات مردمی مبنی بر حمله وحوش به ترتیب زیر می باشد که کارشناسان و ماموران یگان حفاظت نسبت به اجرای این فرایند می باشند و تاکنون چنین عملی نموده است.

فرایند بررسی: تماس یا مراجعه حضوری متقاضی- مراجعه کارشناس و مامور یگان حفاظت به منطقه – عکسبرداری از لاشه و بیومتری و فرایندهای تشخیص و ارزیابی محل – ثبت مشخصات جغرافیایی محل با gps  – نصب دوربین های تله ای برای ثبت حضور احتمالی حیات وحش تهیه گزارش و ارسال به اداره کل بعلاوه اداره حفاظت محیط زیست جهت مراعات حال دامداران در مواردیکه موفق به ثبت عکس از لاشه حیوان تلف شده نشده و لاشه از بین رفته ، تاییدیه شورا یا دهیاری محل را نیز مورد پذیرش قرار می دهد قابل ذکر است در سال ۹۶ تعداد ۶ پرونده برای تلفات ۹ راس دام در اداره تشکیل گردیده است.

بنابراین انتشار این اخبار کذب بوده و صرفا جهت تشویش اذهان عمومی انجام شده است و این اداره حق پیگیری حقوقی این خبر را از مراجع قانونی برای خود محفوظ می داند.

همچنین از عموم دامداران تقاضامندیم با توجه به اینکه جنگل زیستگاه طبیعی حیات وحش میباشد نسبت به رها کردن دامهای خود در مناطق جنگلی خودداری نمایند .