به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛همزمان با هفته محیط زیست آیین بهره برداری از تجهیزات جدید وسیستم فاضلاب بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان شفت  با حضور فرماندار و دکتر علی داودی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان  و دکتر حسین اتحاد به عنوان معاون درمان دانشگاه و مهندس شکری معاون پایش محیط زیست […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛همزمان با هفته محیط زیست آیین بهره برداری از تجهیزات جدید وسیستم فاضلاب بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان شفت  با حضور فرماندار و دکتر علی داودی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان  و دکتر حسین اتحاد به عنوان معاون درمان دانشگاه و مهندس شکری معاون پایش محیط زیست استان و  دکتر نوروزی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شفت و  مسئولان برگزار شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شفت در این مراسم با اشاره به اینکه از بدو ورودم به این بیمارستان که بیمارستانی ضرر ده بود تلاش کردم با برنامه های بلند مدت و میان مدت به اهداف بزرگتر نزدیک شوم گفت:نگاه بنده برنامه محوری بوده  و توانستم ظرف مدت شش ماه پنج پروژه را در برنامه هایم اجرایی و تقدیم مردم شهرستان نمایم.

photo_2017-06-10_23-42-12

دکتر نوروزی از پروژه های دیگر که مد نظرش بود خبر داد و گفت:متاسفانه در روزهای اول ورودم زمانی که کار را آغاز کردم علارغم تلاش مسئولان گذشته بیمارستان وضعیت مطلوب نداشت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شفت با  تاکید بر اینکه  هر شخص در هر سمتی که کار می کند باید کارها را به نحو احسن انجام دهد اظهار کرد:بیمارستان شفت در گذشته صلابت و شایستگی  خدمات رسانی را که شایسته مردم عزیز شهرستان باشد نداشت و درامد بیمارستان پایین و ضریب اشغال تخت ها نیز پایین و بیمارستان ،بیمارستان ضرر ده بود.

نوروزی ضمن تقدیر از تمامی مجموعه که در ارتقاء این بیمارستان  و شبکه بهداشت و درمان  شهرستان تلاش کردند گفت: با لطف مدیران استان و شهرستان و فرماندار و نماینده محترم و کمک پزشکان و پرسنل مجموعه توانستیم ضریب اشغال تختهای این بیمارستان را از ۱۵ درصد به بالای ۵۰ درصد برسانیم.

ایشان همچنین از جهش در درآمد زایی و افزایش درامد  از ۴۰ تا ۵۰ میلیون به بیش از ۲۰۰ میلیون در این بیمارستان خبر داد و افزود: من از پرسنل و پزشکان و کادر بیمارستان سپاسگزارم.

نوروزی از اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و وزارت خانه به این بیمارستان خبر داد و گفت: ما با جزب این اعتبارات توانستیم کارهای عمرانی بزرگی انجام دهیم.

وی از تجهیز بخشهای مختلف بیمارستان  خبر داد و گفت: خرید دستگاه زباله عفونی ،اتوکلاو، تجهیزات اتاق عمل،کپسولهای اکسیژن،تجهیز آشپزخانه بیمارستان و…..از دیگر اقدامات بوده ست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شفت یکی از مهمترین تاکیدات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و جناب فرماندار و محیط زیست شهرستان را بحث فاضلاب بیمارستان عنوان نمود و اظهار کرد:با تمهیدات همگان ما امروز افتتاح پروژه فاضلاب را با هزینه ۴۰ میلیون تومان داریم.

وی بیمارستان شفت را علارغم نزدیک بودن به بیمارستان فومن و رشت  دارای پتانسیل بالا خواند و گفت: به علت  اینکه محرومیتها در این منطقه زیاد است  تجهیز این بیمارستان الزامی است.

دکتر نوروزی تجهیز اتاق عمل را برای انجام جراحی های ساده از دیگر الزمات خواند و گفت:با انجام عمل و جراحی ها می توان علاوه بر استفاده مردم از خدمات بیشتر در امد زایی را افزایش داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شفت در گفتمان خود خبرهای خوش را برای مردم شهرستان اعلام نمود که از جملهاین  پروژه های تجهیز و تکمیل خانه بهداشت روستای مژده،نوسازی مرکز بهداشتی لاسک،ساختمان شبکه یهداشت و درمان شهرستان و ایجاد مرکز درمانی دائمی در امامزاده ابراهیم شهرستان  که از مشکلات بهداشتی رنج می برد.

وی ایجاد پایگاه اورژانس ۱۱۵ را در دهستان چوبر  و فراهم نمودن آمبولانس کمک دار را از دیگر نیازها خواند و گفت: به زودی با کمک دستگاها و فرماندارمحترم و نماینده ما این خدمات را در شهرستان اجرایی خواهیم کرد.

فرماندار شفت؛حضوردکتر یوسف زاده چابک با توجه به نیاز های که در منطقه است ضروری است

محسنی فرماندار شفت در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی گفت: همه ما باید قدر دان زحمات نیروهای نظامی و انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(ع) باشیم.

photo_2017-06-10_07-24-30

وی این روز و این مراسم افتتاحیه را مبارک خواند وگفت: جا داشت دکتر یوسف زاده چابک امروز در شهرستان حضور داشتند زیرا ما تا امروز ایشان را در شهرستان شفت زیارت نکردیم.

فرماندار شفت حضوردکتر یوسف زاده چابک را در شهرستان با توجه به نیاز های که در شفت است ضروری خواند  و گفت: البته جا دارد من از زحمات دکتر نوروزی و شبکه بهداشت و درمان و مجموعه  علوم پزشکی گیلان تقدیر و تشکر کنم .

فرماندار شفت عملکرد دولت را در حوزه طرح تحول سلامت از عملکردهای خوب خواند و گفت: با این طرح خانواده ها تحت پوشش قرار گرفته و هزینه های درمان کاهش چشمگیر داشت.

وی به گفتمان رهبری که فرمودند کسی که به بیمارستان می ود باید دغدغه درمان داشته باشد نه هزینه اشاره و افزود: پرداخت ۳ درصد هزینه چیز قابل توجه نیست.

محسنی خدمات دولت را در شهرستان شفت هم در زمینه بهداشت و دمان و هم گاز رسانی  و … بسیار عالی مطرح نمود و گفت: با با کمک نماینده طی نامه ای که به وزیر بهداشت نوشتیم توانستیم ۲۰۰ میلیون تومان پول برای تجهیز بیمارستان دریافت کنیم که این پول بسیار با برکت بود.

وی از تعامل بین دستگاهی در شهرستان شفت احساس خرسندی نمود و گفت: با تلاش مدیریت شبکه بهداشت و درمان و پیگیری رئیس محیط زیست شهرستان جناب مهندس زمانی  و مدیران استان و دکتر داوودی و دیگر عزیزان موضل پسماند و فاضلاب بیمارستان امروز حل شد.

وی از کل مجموعه شهرستان خواست تا با تعامل و به دور از فضای بروکراسی اداری مشکلات را حل و خدمات را افزایش دهند.

در این مراسم همچنین دکتر علی داودی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان  و دکتر حسین اتحاد به عنوان معاون درمان دانشگاه و مهندس شکری معاون پایش محیط زیست استان مطالبی را عنوان نمودند/خبرنگار؛زلیخا صفری راسته کناری