به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛آیین تجلیل از خبرنگاران رسانه های گیلان امروز با حضور مدیرعامل و معاونان مهندسی- توسعه، نظارت بر بهره برداری و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان برگزار شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در این آیین با اشاره به اینکه ذوق، استعداد، دقت، […]

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛آیین تجلیل از خبرنگاران رسانه های گیلان امروز با حضور مدیرعامل و معاونان مهندسی- توسعه، نظارت بر بهره برداری و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان برگزار شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در این آیین با اشاره به اینکه ذوق، استعداد، دقت، سرعت عمل و بیان انتقاد سازنده از ویژگی های یک خبرنگار است، گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه کار دشوار و حساسی است که خبرنگاران به دوش می کشند.
محبعلی رنج ور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه گیلان دارای ۲ هزار و ۶۰ روستای بالای ۲۰خانوار است، افزود: ۹۸.۵ درصد جمعیت روستایی استان در همین روستاها سکونت دارند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۷۷۲هزار نفر در هزار و ۷۵۸ روستای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند.
وی گفت: آب آشامیدنی این روستاها توسط ۳۹۰ حلقه چاه، ۵۴۴ دهنه چشمه، ۱۴۰ هزار مترمکعب مخزن و ۵۸۵ باب ایستگاه پمپاژ در حال تامین است.
رنج ور طول شبکه های آبرسانی روستایی گیلان را ۲۱ هزار کیلومتر بیان و تصریح کرد: هم اکنون ۲۸۳ هزار مشترک مسکونی و تجاری آب شرب تحت پوشش شرکت آبفار گیلان قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه شاخص بهره مندی روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم ۷۶ درصد است، اظهارداشت: پیش بینی شده تا پایان سال جاری با تخصیص ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار صندوق توسعه ی ملی و تکمیل طرح های آبرسانی، این شاخص در گیلان ۳ درصد افزایش یابد .
وی افزود: با تخصیص اعتبار مزبور ۸۵۰ کیلومتر لوله گذاری اجرا، ۱۰ هزار مترمکعب مخزن احداث، ۱۵ دهنه چشمه بهسازی و ۵ حلقه چاه حفر می شود.
وی با تاکید بر اینکه برای یک درصد ارتقای شاخص بهره مندی آب شرب روستایی به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: در حوزه ی فاضلاب نیز طرح های مختلفی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال از محل بانک توسعه ی اسلامی در ۵ روستای شهرستان های رشت، رودسر، انزلی، صومعه سرا و آستانه در دست اجراست.
رنج ور با اشاره به اتمام عملیات اجرایی فاز نخست طرح جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستای امامزاده ابراهیم شفت، خاطرنشان کرد: طرح تصفیه ی فاضلاب روستای مبارک آباد رشت نیز که با مشارکت شرکت جایکای ژاپن در حال اجراست به زودی به اتمام می رسد.
بنابراین گزارش: در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای از خبرنگاران صدا و سیما، باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه های تحلیلی- خبری، خبرگزاری ها و نشریات سراسری و محلی گیلان تجلیل بعمل آمد.

فرسودگی شبکه های آبرسانی روستایی شهرستان رشت مستلزم تخصیص اعتبارات ملی است/نمایندگان مجلس با حمایت و پشتیبانی از شرکت آبفار گیلان، بازسازی شبکه های فرسوده را تسریع دهند

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان صبح امروز  همچنین در جلسه که با حضور محمدعلی جعفرزاده نماینده ی این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، بخشداران مرکزی، خمام، خشکبیجار، سنگر، کوچصفهان و لشت نشاء، مدیرعامل و معاونان شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان برگزار شد   با اشاره به آخرین وضعیت تاسیسات آبرسانی روستایی شهرستان رشت، فرسودگی و مستهلک بودن شبکه های آبرسانی را مهم ترین مشکل تامین پایدار آب شرب روستاهای این شهرستان عنوان کرد.

photo_2017-08-10_04-56-31
محبعلی رنج ور گفت: شبکه های آبرسانی ۳۰ درصد روستاهای شهرستان رشت فرسوده است.
وی با تاکید بر بازسازی خطوط انتقال و توزیع آب شرب روستاهای این شهرستان، افزود: امیدواریم با پیگیری و حمایت های نمایندگان محترم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، اعتبارات مناسبی از ردیف ملی برای بازسازی شبکه های آبرسانی روستایی این شهرستان اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح آبرسانی به ۲۵ روستای بخش مرکزی رشت هزینه شده، گفت: آبرسانی به این روستاها در قالب طرح جامع آبرسانی به هزار روستای گیلان انجام می شود.
رنج ور با اشاره به پیشرفت کار طرح تکمیل خط انتقال آب آشامیدنی روستای سراوان، افزود: تکمیل شبکه ی آبرسانی روستاهای فشتم، طارمسر و اسلام آباد نیز در دست اجراست.
وی خاطرنشان کرد:طرح تامین آب شرب روستاهای دهبنه و نشرودکل بخش سنگر هم تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.