به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست که ظهر امروز در سالن شهید انصاری استانداری برگزاری شد پدافند غیرعامل را حوزه مهمی از کارها دانست و افزود: با پدافند غیر عامل خواهیم توانست رویکرد و تصمیمات پیشگیرانه‌ای را در مواجه با حوادث اتخاذ و آسیب پذیری را در مواقع […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست که ظهر امروز در سالن شهید انصاری استانداری برگزاری شد پدافند غیرعامل را حوزه مهمی از کارها دانست و افزود: با پدافند غیر عامل خواهیم توانست رویکرد و تصمیمات پیشگیرانه‌ای را در مواجه با حوادث اتخاذ و آسیب پذیری را در مواقع بحرانی کاهش دهیم .

استاندار گیلان در بخش از سخنانش با اشاره به عدم استحکام برخی از بناهای تازه ساخت اظهار داشت: چنانچه به خسارات ناشی از زلزله در سنوات مختلف بنگریم متوجه آن خواهیم شد که برخی از ساختمان‌های با عمر ۵ تا ۱۰ سال بیش از ساختمان‌های با قدمت ۳۵ تا ۴۰ سال آسیب دیده‌اند.

وی مشکل اساسی در این بخش را عدم تعهد و مسئولیت‌پذیری برخی افراد در صنعت ساختمان عنوان کرد و افزود: باید احساس مسئولیت و وجدان کاری را در تمامی بخش‌های دولتی و غیردولتی تقویت کنیم.

IMG_7302

استاندار گیلان نظام مهندسی ساختمان را بازوی مردمی در صنعت ساختمان‌سازی دانست و بر لزوم فرهنگ‌سازی صحیح در امر ساخت و ساز تأکید کرد و افزود: باید نظام مهندسی ساختمان را تقویت نموده و انتظارات از آن را مشخص کنیم  .

دکتر سالاری بر لزوم برخورد قاطع با تخلفات ساختمانی در کمیسیون‌های مختلف تأکید کرد و افزود: متأسفانه اکنون خلاف ساختمانی جزو فرآیند ساخت و سازها قرار گرفته که باید با قاطعیت با این تخلفات برخورد کرد و در تصمیمات خود استحکام لازم را داشته باشیم.

استاندار گیلان بر ضرورت تهیه نقشه و گردآوری اطلاعات مکان محور تأکید کرد و افزود: باید با تهیه نقشه واحد، تمامی اطلاعات مورد نیاز دستگاه‌ها را به آن انتقال داده تا جوابگوی نیاز آنان باشد.

دکتر سالاری به اهمیت پهنه‌بندی زمین در استان، اشاره کرد و با بیان اینکه تحقق این مهم در پیشگیری از مخاطرات زلزله بسیار کمک کننده خواهد بود افزود: داشتن اطلاعات از وضعیت رانشی زمین و زلزله خیز بودن مناطق  در ساخت و ساز و سرمایه گذاری ها کمک کننده خواهد بود .

استاندار گیلان برلزوم جهت‌دار بودن فعالیت‌های پژوهشی استان تأکید کرد و افزود: کارهای پژوهشی در بخش‌های مختلف باید کاربردی ، راهگشا و با عناوین مرتبط به توسعه استان بوده به گونه‌ای که دستگاه های زیرساختی بتوانند از آن بهره گیرند.IMG_7303