به گزارش اختصاصی  صفیر گیلان ؛ مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان صبح امروز(چهارشنبه۲۵مرداد) و با حضور اسماعیل شفاعی؛ معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مرتضی محمدزاده؛ مدیرکل امور مجلس و استانهای این نهاد، فیروز فاضلی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی پورحسن؛ مدیرکل امور اجتماعی و […]


به گزارش اختصاصی  صفیر گیلان ؛ مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان صبح امروز(چهارشنبه۲۵مرداد) و با حضور اسماعیل شفاعی؛ معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مرتضی محمدزاده؛ مدیرکل امور مجلس و استانهای این نهاد، فیروز فاضلی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی پورحسن؛ مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، هادی نوری؛ مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی استان گیلان، زهرا بدن آرا؛ سرپرست پیشین این اداره کل، محمدحسن عاقل منش؛ عضو شورای اسلامی شهر رشت و مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان، علیرضا حسنی؛ مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزش و اجتماعی شهرداری کلانشهر رشت، علی خلیلی؛ سرپرست سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان، جمعی از اساتید دانشگاه، دانشجویان، کتابداران کتابخانه های عمومی، روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانها، مسئولین و کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه های عمومی استان، اصحاب رسانه، هنرمندان و اعضای کتابخانه های عمومی استان در سالن اجتماعات شهید انصاری مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار شد.
معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مراسم با اشاره به اینکه تیم جدید نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال ۹۳ شروع به کار کرد گفت:این تیم سیاست ۸ گانه را ابلاغ و در این راستا اتفاقات خوبی رقم خورد که مهمترین آن کتابخانه محوری ، کتابداری محوری  و … بود.
 شفاعی کتابداری محوری را  مهمترین عامل نهاد کتابخانه ای دانست و گفت:نقش کتابداران  و اتفاقات خوب این حوزه حاصل تلاش کتابدران است.
 وی کتاب داران را مشاور و امین کتابخوانان خواند و گفت:کتابدار باید نقش متجلی داشته و به خواننده کمک کند تا اتفاقات خوب در جامعه رقم خورد.
 وی به وضعیت معیشتی کتابدران اشاره و افزود: ما در سراسر کشور ۷۵۰۰ پرسنل داریم که امروز خدمات به کتابخانه ها و کتابداران رونق پیدا کرده است.
وی از نگاه ویژه دکتر مختار پور به استانها خبر داد و گفت:ایشان  بدون واسطه  و از راه ایمیل با مدیران کل و کتابداران در سراسر کشور در ارتباط هستند.
 شفاعی خواستار شد تا در کتابخانه ها حاکمیت اخلاق و قانون مداری و ضابطه گرایی اعمال شود و از دادن امار غلط خودداری شود.
 وی امار مطالعه را به عدد ندانست و افزود: وضعیت دانایی جامعه و خانواده   نشانه مطالعه است.
معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور خواستار شد تا در کتابخانه ها به امور غیر پرداخته نشود و مباحث سیاسی در کتابخانه ها رسوق پیدا نکند و از همه ی گرایشات سیاسی در کتابخانه فعالیت کنند.
 شفاعی جشنواره  کتاب رضوی در  استان گیلان را از رویکردهای خوب این منطقه خواند و گفت: این جشنواره در گذشته  در استانهای دیگر برگزار می شد که با حمایت استاندار ونماینده ولی فقیه در گیلان و دیگر مسئولان  جشنواره با جو خوبی در گیلان برگزار شد.
 در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های زهرا بدن آرا سرپرست کتابخانه های استان، هادی نوری به‌عنوان مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان گیلان معرفی شد.