به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛حجت الاسلام سیاوش تائب با اشاره به فرارسیدن ایام البیض و برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، اظهار کرد: امسال در شهرستان فومن چهار مسجد میزبان برگزاری این مراسم معنوی است. رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان فومن با اشاره به اینکه از این تعداد دو مسجد در حوزه شهری و دو مسجد نیز در حوزه […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛حجت الاسلام سیاوش تائب با اشاره به فرارسیدن ایام البیض و برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، اظهار کرد: امسال در شهرستان فومن چهار مسجد میزبان برگزاری این مراسم معنوی است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان فومن با اشاره به اینکه از این تعداد دو مسجد در حوزه شهری و دو مسجد نیز در حوزه روستایی قرار دارند، افزود:  امکانات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم معنوی توسط تبلیغات اسلامی و با همکاری سایر ادارات و سازمان های شهرستان فراهم شده است.

حجت السلام تائب از حضور ۲۳۲ شهروند معتکف فومنی در مراسم معنوی اعتکاف  در این شهر خبر داد و   تصریح کرد؛سال گذشته نیز چهار مسجد  مراسم اعتکاف را در شهرستان برگزار نمودند

حجت الاسلام تائب اعتکاف را از جمله عبادت‌های مستحب خواند که در آن، فرد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد و  اعتکاف  فرصتی مناسب برای صیقل دادن روح و جسم از هر بدی و گناه عنوان است .

ایشان تاکید کرد؛ باید با فرهنگ سازی، زمینه مناسب برای حضور بیشتر جوانان در این مراسم و بهره گیری از فضای معنوی آن فراهم شود.