به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛ دریکصد و شصت و دومین جلسه شورای شهر فومن در سال ۹۶ و در اولین جلسه که با حضور حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و شهردار برگزار شدبه مسائلی چون … رئیس شورای شهر فومن :دستگاه زباله پرس کن ۱۰ تنی از نیازهای […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛ دریکصد و شصت و دومین جلسه شورای شهر فومن در سال ۹۶ و در اولین جلسه که با حضور حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و شهردار برگزار شدبه مسائلی چون …

رئیس شورای شهر فومن :دستگاه زباله پرس کن ۱۰ تنی از نیازهای ضروری شهرداری فومن /ما تا امروز نتوانستبم رضایت نسبی شهروندان را فراهم اوریم .

افتخاری نماینده؛کارها ی شما باید به دور از مسائل سیاسی باشد/تنها راه نجات شهرستان را در صنعت توریست است/درختان چنار در ورودی المان این شهر است.

عباسقلی زاده شهردار؛در کمیته برنامه ریزی استان اعتباری برای شهرداری فومن تخصیص داده نشد؟!!photo_2017-04-14_23-25-25

 

در ابتدا شاهین علیزاده رئیس شورای شهر فومن ضمن تبریک ایام و تقدیر از تلاش اعضای شورا و شهردار گفت: ما اگر چه نتوانستبم رضایت نسبی شهروندان را فراهم اوریم ولی تمام تلاش ما این بوده که بتوانیم پروژه های خوبی را اجرایی کنیم.

علیزاده با بیان اینکه شهر فومن به مشکلات متعدد مبتلا است گفت: با تلاش دستگاهها و نماینده محترم سعی می کنیم مهمترین مشکلات شهر از جمله اسفالت کوچه ها را اجرایی کنیم.

وی سال ۹۵ را سالی سخت از لحاظ تامین اعتبارات برای شهرداری فومن خواند گفت: و این در حالی است که بسیاری از امکانات و ماشین الات شهرداری فومن از دیر باز مشکلات داشته و باید با خرید ماشین الات جدید و اضافه کردن انها به بدنه شهرداری نیاز ها در مواقع بحران بر طرف شود.

علیزاد کاندید انتخابات شورای شهر فومن به موضوع زباله که شهر فومن با ان درگیر است و چالشی در این شهر است اشاره و افزود:ما در ایام معمولی روزانه ۲۰ تن زباله در شهر داریم که در ایام تعطیلات به ۴۰ تن می رسد.

ایشان بهترین راهکار حل مشکلات زباله شهر فومن را جمع کردن سر پایی زباله با وسیله نقلیه خواند و گفت: جمع کردن سر پایی مشکلی برای مردم نخواهد داشت.

رئیس شورای شهر فومن از نیازهای ضروری شهر را خرید دستگاه زباله پرس کن ۱۰ ،تنی دانست و اظهار کرد؛ما در شهرداری نیاز به دستگاه سنگین داریم.

ایشان پاک نگهداشتن شهر و حفظ محیط زیست را  وظیفه همگان خواند و گفت:جناب نماینده محترم شهرداری فومن با مشکلات زیادی روبرو است که به زودی مکتوب مشکلات را به شما تقدیم خواهیم کرد.

وی به تیم شهرداری که به جایگاه خوبی در جدول دست پیدا کرده اشاره  و اظهار کرد؛باید باشگاه فرهنگی ورزشی شهر احیاء شود و از شما تقاضا داریم که مساعدت لازم را با این مجموعه داشته باشید.

وی از تماشاگران مشتاق  حاضر در  استادیم ورزشی شهر که برای تشویق ورزشکاران    می ایند گفت:مساعدت در ورزش امر به معروف و نهی از منکر است و شما جناب نماینده باید بدانید که این جایگاه تماشگران در شان جوانان ورزش دوست نیست.

علیزاده تیم فوتبال شهرداری فومن را تمام دلخوشی جوانان شهر خواند و گفت:این تیم به یک برند در غرب گیلان تبدیل شده است.

در کمیته برنامه ریزی استان اعتباری برای شهرداری فومن تخصیص داده نشد

عباسقلی زاده شهردار فومن در این جلسه گفت:در کمیته برنامه ریزی  و اعتبارات ماده ۱۸۰ مبلغی به شهرداری فومن تخصیص داده نشد یا اگر داده شد بسیار ناچیز بوده است.

هوشنگ عباسقلی زاده با اشاره به اینکه ما از کمیته برنامه ریزی اعتبار دریافت نکردیم گفت: این در حالی است که اگر قرار شهری به جایگاه خود برسد باید به آن اعتبار داده شود.

وی نبود اعتبار را باعث رکود در پروژه ها خواند و اظهار کرد؛در  بودجه ۹۵ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون  در کمیته تصویب شده ولی هنوز چیزی به ما تخصیص داده نشده است.

شهردار فومن میزان دریافت پول از کمیته برنامه ریزی را در سه سال گذشته  نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان  خواند و گفت: این در حالی  است که  شهرهایی چون رضوانشهر  چندین برابر این پول  را یکسال دریافت داشتند.

شهردار فومن با اشاره به این که ما در شهرداری ۱۰ میلیارد  تومان   وصول داشتیم گفت:این پول از بخش املاک است  و ملک سرمایه شهر است.

شهردار فومن شهر فومن را دارای اهمیت خواند و گفت:باید مجموعه شهرداری از طرف نماینده و مسئولان حمایت شوند تا شهر به جایگاه خود برسد.

کارها ی شما باید به دور از مسائل سیاسی  باشد  زیرا مسائل سیاسی بزرگترین  اسیب  در این شهر است

نماینده مردم فومن و شفت در اولین جلسه سال ۹۶ شورای شهر فومن  ضمن خسته نباشید  به مجموعه شهرداری فومن  بخاطر عمران و آبادانی شهر  گفت: شهر فومن باید به جایگاه ارزشمند خود برسد  و پر افتخار تر ظاهر شود.

افتخاری حساسیتهای شهر را در بعد فرهنگی و اجتماعی  و سیاسی  خواند و گفت:امیدوارم در کنار هم باری از دوش شما برداریم و مشکلات را بر طرف کنیم.

وی مشارکت  دستگاهای اجرایی و  شوراها  را در خدمات دهی  به مردم  خدمت خواند و گفت:هیچ انگیزه ای به اندازه خدمت به مردم نمی تواند شما را دور میز جمع کند.

افتخاری از اعضای شورای شهر خواست تا جایگاه  مردم را به انها برگردانند و شهر فومن الگو برای شهرهای دیگر است باید به جایگاه اصلی خود این شهر برسد.

نماینده فومن و شفت در جلسه شورای شهر فومن  با بیان اینکه چیزی که ما را از این بحرانها نجات می دهد اقتصاد مقاومتی است و این نباید در حد دکان بازار و شعار باشد گفت:نهادها با وحدت و همدلی این کلمه را فریاد بزنند.

حجت الاسلام افتخاری حساسیتهای خود را در پنج بخش شامل همدلی و هم زبانی -کشاورزی با رویکرد جدید-فرهنگ که اگر دلسوزانه نگاه کنیم با مشکلات ادیده همراه ست- ورزش و تربیت بدنی  و بخش عمران که عمران شهرستان باعث حضورم در کمیسیون عمران شد.

افتخاری  تنها راه نجات شهرستان را در صنعت توریست خواند و گفت:باید برای حضور و رفاء حال گردشگران ورودی ها در این شهر مناسب باشد.

نماینده فومن و شفت در مجلس خطاب به اعضای شورا و شهردار گفت:باید کارها دور از مسائل سیاسی  باشد  زیرا مسائل سیاسی بزرگترین  اسیب  در این شهر است و سعی کنیم از این مقوله فاصله بگیریم.افتخاری به بحث اصل مشورت اشاره و افزود:ما در این شهر در بسیاری از بخشها فرسودگی داریم و امروز فرسودگی به برخی تفکرات هم رسیده است.

ایشان مدیریت شهری را خاص و متفاوت خواند و گفت: آشنایی با وضعیت شهر و شناخت تهدید ها و رفع مشکلات  باید مد نظر اعضا باشد.

افتخاری تصریح کرد؛امروز ما و مردم این شهر مدافع درختان چنار در ورودی شهر هستیم  زیرا المان شهر است  و این کار فرد و اشخاص بوده که امروز ما به داشتنش افتخار می کنیم. بیاید ما هم برای آخرت خود کاری ماندگار انجام دهیم ./زلیخا صفری راسته کناری