به گزارش صفیر گیلان؛فرماندار شهرستان فومن با قدردانی از تلاش‌های تعاونی ها در ایجاد اشتغال و تولید اظهار کرد: از اینکه در شرایط اقتصادی موجود همچنان در حال تلاش هستید از شما قدردانی می‌کنم. محمود قاسم نژاد از برگزاری جلسه‌ کارگروه رفع موانع تولید با حضور مسئولان سیاسی، اقتصادی و نماینده شهرستان جهت حل […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛فرماندار شهرستان فومن با قدردانی از تلاش‌های تعاونی ها در ایجاد اشتغال و تولید اظهار کرد: از اینکه در شرایط اقتصادی موجود همچنان در حال تلاش هستید از شما قدردانی می‌کنم.

محمود قاسم نژاد از برگزاری جلسه‌ کارگروه رفع موانع تولید با حضور مسئولان سیاسی، اقتصادی و نماینده شهرستان جهت حل مشکلات تعاونی ها خبر داد و گفت: پس از احصای مشکلات این جلسه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات برخی تعاونگران در زمینه بانکی و مصادره اموال تولید کنندگان گفت: اینکه بدون توجه به شرایط اقتصادی چند ماه اخیر، بانکها دست به مصادره اموال بزنند در مملکت اسلامی صحیح نیست. نمی‌توان تنها در سود شریک بود اما در ضرر و زیان، بانک ها همراه تولید کنندگان نباشند.

قاسم نژاد با بیان اینکه خوشبختانه درک لازم در دستگاه قضایی نیز برای حمایت از تولیدکنندگان وجود دارد، اظهار کرد: پیشنهاد برگزاری جلسه مشترک با دادستان و مسوولان قضائی در این زمینه راهگشا خواهد بود.

فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه درب فرمانداری به روی تعاونگران و تولید کنندگان همواره باز است، گفت: حتی اگر به صورت موردی مشکلی وجود دارد که با صدور یک نامه از سوی فرمانداری قابل حل باشد، این آمادگی در ما وجود دارد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه دشمن علیه کشورمان یک جنگ اقتصادی را آغاز کرده است، گفت: برای فشار اقتصادی به ایران کمر همت بسته اند.

فرماندار شهرستان فومن با اشاره به اینکه همانطور که در جنگ تحمیلی سربلند بیرون آمدیم و در زمینه سیاسی نیز موفقیت حاصل کردیم، گفت: در این زمینه نیز با اتحاد و همدلی می‌توانیم از شرایط موجود عبور کنیم.

قاسم نژاد با بیان اینکه دولت جدید آمریکا به تعهدات خود پایبند نبوده است، گفت: با ایجاد فشار اقتصادی می‌خواهند کشور ما را تهدید کنند.

وی با بیان اینکه برخی اثرات مخرب اقتصادی با اصلاح فرهنگ عمومی کنترل می شود، افزود: اینکه برای خرید پراید شش میلیون نفر به یکباره هجوم بیاورند صحیح نیست.

قاسم نژاد یا آور شد: برخی نیز با احتکار و سودجویی، اخلاق، ضوابط و مناسبت ملی را زیرپا گذاشته‌اند.

فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه وظیفه داریم در کنار تولیدکنندگان باشیم، اظهار کرد: نقش تعاونی ها در ایجاد اشتغال قابل توجه است اما باید فرهنگ تعاون نیز رشد و توسعه یابد زیرا این که از ۴۲۰ تعاونی فومن تنها ۱۷۰ تعاونی فعال باشند، نشان دهنده یک اشکال است.

قاسم نژاد در پایان از جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی فومن خواست مشکلات را قبل از برگزاری جلسه با مسئولان استانی احصا کنند.

شکلات در حوزه مالیاتی، بانکی، تأمین مواد اولیه، تسهیل در فرآیند کار و مصادره اموال توسط بانکها از جمله مواردی بود که تعاونگران در این جلسه مطرح کردند.

تعاونگران شهرستان فومن در بخشهای مختلف کشاورزی، عمرانی، صنعتی، معدنی، خدمات و غیره در این نشست همچنین پیشنهاد خود را برای حضور در برخی جلسات فرمانداری در حوزه اشتغال مطرح کردند.