به گزارش صفیر گیلان، عزت الله ضرغامی در مراسم راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که در میدان شهدای ذهاب شهر رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از مردم مومن و انقلابی استان گیلان، اظهار کرد: شما حق شناسی خودتان را نسبت به شهدا و ادامه راه انقلاب اسلامی اعلام کردید. وی افزود: چشم دنیا در […]

 

به گزارش صفیر گیلان، عزت الله ضرغامی در مراسم راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که در میدان شهدای ذهاب شهر رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از مردم مومن و انقلابی استان گیلان، اظهار کرد: شما حق شناسی خودتان را نسبت به شهدا و ادامه راه انقلاب اسلامی اعلام کردید.

وی افزود: چشم دنیا در چنین روزی به سوی ایران اسلامی است تا ببیند رجزخوانی ها و یاوه سرایی های رئیس جمهور نادان آمریکا چه تاثیری بر ملت ایران داشته است لذا شما با حضور گسترده و دشمن شکن خودتان در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان حماسه ای تاریخی آفریدید و بی تردید تاریخ در مورد شما قضاوت خواهد کرد.

رئیس اسبق رسانه ملی، با بیان اینکه ما امروز در حجاب معاصرت قرار گرفته ایم، تصریح کرد: حوادث بزرگی در عصر ما اتفاق می افتد، اما به خاطر اینکه خودمان در این دوران زندگی می کنیم، ارزش آن حوادث را نمی دانیم و باید سال ها بگذرد تا این ارزش ها برای جهانیان روشن گردد.

ضرغامی، با اشاره به دشمنی ها، فشارها و تحریم های استکبار جهانی در طول سال های بعد از انقلاب، خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات شما داوطلبانه و با اعتقاد کامل پا در میدان می گذارید و شعار «مرگ بر آمریکا» سر می دهید تا اعلام کنید راهی را که انتخاب کرده اید همچنان پا بر جا و زنده است.

وی مردم استان گیلان و شهر رشت را مایه افتخار دانست و عنوان کرد: حضور گسترده مردم رشت در حماسه ۸ دی ۸۸ اثرگذاری بسیار مهمی در راهپیمایی ۹ دی داشت و تصاویری که از حضور در صحنه شما می رسید، یک مائده آسمانی بود که دشمنان اسلام را ناامید می کرد؛ این در حالی است که در شهر رشت آثاری از فتنه نبود، اما شما واقعیت ولایتمداری خودتان را نشان دادید.

عضو شورای عالی فضای مجازی، با بیان اینکه امروز تجلی حضور شما به دنیا مخابره خواهد شد، گفت: استان گیلان و رشت قهرمان همواره برای کشور یک فرصت بی بدیل، بی انتها و استثنایی بوده است.

ضرغامی، با یادآوری شهادت جمعی از دانش آموزان به دست رژیم ستمشاهی در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷، اضافه کرد: چهل سال از آن روز می گذرد که رژیم سر تا پا مسلح شاه که توسط آمریکایی ها تجهیز می شد و دستورات آنان را عملیاتی می کرد، دانش آموزان آزادی خواه را در مقابل دانشگاه تهران به رگبار بست و صحن دانشگاه از خون جوانان این کشور رنگین شد.

وی با اشاره به راه اندازی شبکه جدید «ایران اینترنشنال» که دارای کیفیت بالا و پشتیبانی فنی است، ادامه داد: ولی عهد شاه آمده و با حرف های جاهلانه و خنده دار می خواهد از طریق شبکه ای که با پول عربستان سعودی راه اندازی شده، ملت ایران را حول محور سلطنت گرد آورد. بی تردید اگر مسئولیتی در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران داشتم بخش هایی از این سخنان را برای مردم ایران پخش می کردم تا مشخص شود مخالفان این ملت از چه قماشی هستند.

رئیس اسبق رسانه ملی عنوان کرد: دست شاه به خون ملت آغشته بود و امروز ولی عهدش پول های این مردم را خرج می کند و دم از آزادی خواهی و حقوق شما می زند، اما بی آبروتر از این هستند که مردم حرف های آنان را قبول کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۱۳ آبان ۵۷ را لکه ننگی بر دامان رژیم شاه و نقطه سیاه بزرگی در کارنامه پهلوی دانست و خاطرنشان کرد: یک سال بعد از ۱۳ آبان ۵۷، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام از چهار دانشگاه کشور به بهانه راهپیمایی روز دانش آموز به سفارت آمریکا هجوم بردند و تا امروز شاهد آثار این اقدام انقلابی هستیم، اما این روزها در فضای مجازی که همگان با تبلیغات زهرآگین آن آشنا هستند، سوالاتی مطرح می شود تا در ذهن جوانان و نوجوانان شبهه ایجاد کند لذا باید به این سوالات پاسخ درخور دهیم. یکی از این سوالات چرایی اشغال سفارت آمریکا به عنوان بخشی از خاک آن کشور و عدم سازگاری این اقدام با عرف دیپلماسی جهانی است.

وی با بیان اینکه سفارتخانه هر کشور دارای حرمت است و کسی حق تعرض به آن را ندارد، اظهار کرد: سفارت آمریکا در ایران اصلا سفارتخانه نبود و به معنای واقعی کلمه لانه جاسوسی بود. بعد از اشغال لانه جاسوسی بسیاری از بزرگان و سیاستمداران دنیا وقتی درباره سفارتخانه های آمریکا سخن می گفتند، از اصطلاح «جاسوسخانه» استفاده می کردند. سفارت آمریکا در ایران از قبل از انقلاب ستاد عملیات این دولت علیه ملت ما بود و آمریکایی ها تا ساعات پایانی سقوط شاه توطئه می کردند. علی رغم شعارهای حقوق بشری کارتر که یکی از معروف ترین روسای جمهور دموکرات آمریکاست، خوی خشن آمریکا برای مردم ایران آشکار شد و با دستور آنان رژیم ستمشاهی با مسلسل مقابل ملت ایستاد. بعد از پیروزی انقلاب، دولت موقت دچار اشتباه شد و تصور کرد می توانیم با آمریکا مانند دیگر کشورها روابط عادی داشته باشیم لذا تمامی ناآرامی های کشور در کردستان و آذربایجان و خوزستان و بلوچستان که اوایل انقلاب با آن مواجه بودیم، به دلیل نفوذ آمریکا از طریق لانه جاسوسی بود و شهدای زیادی تقدیم کردیم تا این مهم اثبات شد.

رئیس اسبق رسانه ملی، با اشاره به کشف اسناد خیانت و توطئه های آمریکا پس از تسخیر لانه جاسوسی، عنوان کرد: وقتی وارد فضای سفارتخانه شدیم، دانشجویان هر دانشگاه در یک بخش مستقر شدند و ۵۰ مامور آمریکایی را گروگان گرفتیم. در آن زمان مهمترین مسئله برای آمریکایی ها نابودی اسناد بود لذا سعی در نابودی آنها با کاغذخردکن داشتند، اما دانشجویان همه اسناد را جمع آوری و دسته بندی کردند.

وی با اشاره به هشدارهای امام خمینی(ره) نسبت به خطر آمریکا و بی اعتنایی دولت موقت، خاطرنشان کرد: دانشجویان به عنوان قشر پیشرو بیانات امام راحل را سرلوحه خود قرار دادند و ۴۴۴ روز در سفارت آمریکا ماندند و پایگاه انقلابی تشکیل دادند و معمار کبیر انقلاب جملاتی تاریخی در وصف تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان ایراد فرمود و این اقدام را انقلابی بزرگ تر از انقلاب ۵۷ نامید. متاسفانه امروز برخی از افراد که خود را پیرو خط امام می دانند، به دنبال مصالحه با آمریکا هستند.

ضرغامی، با بیان اینکه امام می خواست مردم با عمق وجودشان خطر آمریکا را حس کنند، یادآور شد: مردم مصر انقلاب ضد آمریکایی کردند و شهدای زیادی را تقدیم کردند تا حکومت حسنی مبارک نابود شود، اما به خاطر اعتمادی که به آمریکا کردند، انقلاب مصر به دست یک رهبر نادان افتاد. در واقع این حرکت ضد آمریکایی که توسط ملت بزرگ و انقلابی مصر طراحی شده بود، به دست غربی ها افتاد و با یک انتخابات فرمایشی انقلاب مصر از بین رفت، زیرا مبارزه با آمریکا تعمیق نشد و سطحی بود، اما تعبیر امام خمینی(ره) درباره تسخیر لانه جاسوسی، به استکبارستیزی ملت ایران عمق داد و مردم آمریکا را شناختند.

عضو شورای عالی فضای مجازی، با تصریح بر اینکه هوشیاری نسبت به آمریکا در عمق جان مردم ما ریشه دوانده است، گفت: امروز دنیا به حقانیت ایران در تسخیر لانه جاسوسی پی برده است. در آن روز هیمنه استکباری آمریکا در هم شکست و دنیا تصاویر دستگیری آمریکایی ها را دید. دستگیری افسران زبون و تحقیرشده آمریکایی در خلیج فارس به دست نیروهای سپاه نیز ثابت کرد که آمریکا نمی تواند در مقابل یک ملت منسجم بایستد.

وی شکل گیری جبهه مقاومت در منطقه با محوریت جمهوری اسلامی را خار چشم استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: سوال دیگری که امروز در فضای مجازی ذهن جوانان را درگیر کرده درباره مذاکره با آمریکا و برجام است. این شبهه مطرح می شود که رونمایی از قدرت موشکی ایران و نشان دادن چهره جنگی برجام را دچار شکست کرد و موجب شد آمریکایی ها به تعهدات خودشان عمل نکنند، اما مقام معظم رهبری با طرح «نرمش قهرمانانه» خواستند مردم به ویژه نسل جوان واقعیت آمریکا را درک کنند، زیرا آمریکایی ها از همان ابتدا نسبت به مفاد برجام بدعهدی کردند.

رئیس اسبق رسانه ملی، با اشاره به همراهی و همکاری رهبر حکیم و فرزانه انقلاب با دولت، تاکید کرد: مقام معظم رهبری همواره نسبت به آمریکا هشدار می دانند، اما دست دولت را برای مذاکره باز گذاشتند لذا امروز دولت جمهوری اسلامی بهترین راویان بدعهدی آمریکا هستند، زیرا بعد از اقدامات ایران درباره مسائل هسته ای، نه تنها تحریم ها برداشته نشد، بلکه امروز ترامپ دیوانه همه تعهدات را زیر پا گذاشته است.

ضرغامی، با بیان اینکه برجام به عنوان دستاورد دولت محسوب می شد، اما امروز رئیس جمهور نیز مذاکره با آمریکا را دیوانگی می داند، خاطرنشان کرد: ملت ایران چهل سال است تحریم شده و آمریکایی ها از همان آغازین روزهای انقلاب ۱۳ میلیارد دلار ما را بلوکه و یکصد میلیارد دلار ما را مصادره کردند؛ اکنون نیز به دنبال تحریم نفتی ایران هستند و می گویند می خواهند فروش نفت ایران را به صفر برسانند و ۱۳ آبان را تاریخ عملیاتی کردن این ادعا اعلام کردند و ترامپ که سابقه هنرپیشگی دارد، خود را قهرمان فیلم می داند.

وی معافیت برخی از کشورها از تحریم ایران را نشان دهنده شکست سیاست تحریم نفتی دانست و یادآور شد: ملت بزرگوار ایران با این اجتماع عظیم نشان دادند که دست از مبارزه همه جانبه با آمریکا برنخواهند داشت و نه ترامپ و نه هیچ کس دیگری نمی تواند اندکی از روحیه استکبارستیزی این ملت کم کند.
منبع/ایسنا