به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ استاندار گیلان با اشاره به اینکه جاده این روستا بسیار سخت و مسیر صعب العبور است ولی کاری که مدیران اجرایی برای خدمات رسانی به مردم منطقه داشتند باید دیده شود. دکتر نجفی استاندار گیلان  در هفتمین  روز از دهه فجر در شهرستان شفت در  افتتاح […]

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ استاندار گیلان با اشاره به اینکه جاده این روستا بسیار سخت و مسیر صعب العبور است ولی کاری که مدیران اجرایی برای خدمات رسانی به مردم منطقه داشتند باید دیده شود.

دکتر نجفی استاندار گیلان  در هفتمین  روز از دهه فجر در شهرستان شفت در  افتتاح یک واحد مرغداری ۳۰ هزار قطعه‌ای در روستای آقاسید یعقوب شهرستان شفت و طرح گاز رسانی به ۹ روستا در سیاه مزگی حضور پیدا نمود .

استاندار گیلان در مسجد بقعه متبرکه  سید کاس آقا ضمن تبریک ایام ا… دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب اظهار داشت: همواره تلاشم بر این بوده است در بین مردم حضور داشته باشم و این ایام بهترین زمان برای تحقق ویژه آرمانم با مردم عزیز گیلان است.

وی گفت: تلاش ما براین بوده است که در ایام جشن و شادی به طور ویژه در جمع مردم حضور یابیم تا خدمات نظام، انقلاب و دولت را تبیین و تشریح کنیم.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: بهره‌برداری از پروژه‌های دهه‌ی مبارک فجر نمادی از خدمات رسانی انقلاب اسلامی به مردم است.

دکتر نجفی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب از تأکیدات رهبر معظم انقلاب و امام راحل (ره) است گفت: ناراحت کننده است که عده‌ای خدمات و دستاوردهای ارزشمند نظام را نمی‌بینند.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد از زیبایی‌های نظام فرار می کنند و خدمات دولت را جزئی از خدمات نظام نمی‌بینند.

نجفی با بیان اینکه تعرض به افراد و اشخاص از سوی برخی، هیچگاه سبب تقویت حزب یا جناح مقابل نمی شود، تصریح کرد: این ترفندها با آموزه‌های اخلاقی دین مبین اسلام سازگار نیست و مردم خود بهترین قاضی هستند، خدمات را می بینند و به فرزندان خودشان اعتماد دارند.

وی با بیان اینکه در زیرساخت‌های استان مشکلاتی وجود دارد، افزود: از ۴۱ بلایای طبیعی شناخته شده در استان گیلان بیش از ۳۰ حادثه در هر لحظه و هر روز امکان وقوع آن وجود دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه حجم چگالی برف، شدت وزش باد و میزان بارش در مدت زمان کم موجب افزایش خسار‌ت‌ها شد، گفت: همه زحمت کشیدند اما قطعاً با تعلل‌های مدیریتی برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه با بسته شدن مسیرهای اصلی تردد و استان‌های مازندران، زنجان و اردبیل بسیاری از خودروها در حین بارش برف سنگین وارد گیلان شدند گفت: این عامل موجب تشدید بحران و کندی رفت و آمدها شد.

استاندار گیلان ارائه همه این خدمات را از وظایف اصلی دولت برشمرد و افزود: متاسفانه هنوز در بسیاری از زیرساخت‌ها در سطح استان با مشکل روبه‌رو هستیم که با بروز برخی بحران‌ها نمایان می‌شود.

استاندار گیلان اظهار کرد: عده‌ای عامدانه و برخی نیز غیرعامدانه دنبال فضاهایی هستند که هجمه و تنش در استان ایجاد کنند در حالیکه تلاش ها، اقدامات و زحمات وجود دارد.

دکتر نجفی با بیان اینکه در انجام این تلاش ها منتی وجود ندارد و ما موظفیم که این اقدامات را انجام دهیم، افزود: در بخش های مختلف نظیر آبرسانی و آسفالت روستایی نیز اقدامات خوب و چشمگیری در دولت صورت گرفته است.

وی به بحث رشد اشتغالزایی استان اشاره کرد و گفت: باید بیشتر تلاش کنیم تا از تعداد بیکاران استان کاسته شود.

وی  با بیان اینکه گیلان در ۳ سال گذشته در شاخص گاز رسانی رشد چشمگیری داشته است گفت: این رشد خوب در شهرستان شفت نیز مشاهده شده است و از حدود ۴۰ درصد به ۹۱ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۸۶ روستای شهرستان شفت از نعمت گاز برخوردارند گفت: شهرستان‌ شفت تا معرفی به عنوان شهرستان سبز فاصله زیادی ندارد.

وی به موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد شهرستان شفت نیز اشاره کرد و گفت: پتانسیل گردشگری شهرستان شفت موقعیت بسیار خوبی برای اشتغالزایی دارد.

وی گفت: باید فضایی ایجاد کنیم تا از گردشگری مذهبی و سیاحتی منطقه برای ایجاد فرصت شغلی برای جوانان استفاده کنیم.

استاندار گیلان به آزاد راه شفت- زنجان نیز که سال ها بدون نتیجه و پیشرفت مانده است، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با جلساتی که با استاندار زنجان برگزار می کنیم مشکلات برطرف و شهرستان شفت نیز از این بن بست خارج شود.

به گفته وی اجرای این پروژه با توجه به مسیر گردشگری این آزاد راه در شهرستان شفت سبب توسعه صنعت گردشگری، جلب مسافر و همچنین اشتغال زایی برای جوانان منطقه می شود.

استاندار گیلان در امامزاده ابراهیم شهرستان شفت از وحدت و هماهنگی بین مدیران شهرستان  و مردم منطقه تقدیر نمود و گفت:در کنار هم و هم صدا مشکلات را رفع خواهیم کرد.

نجفی با اشاره به اینکه امروز ما با حضور مدیران کل برای رفع مشکلات این مکان امدیم و امیدواریم بتوانیم با فراهم نمودن زیر ساختها از جمله در بخش گردشگری که جناب علیزاده هم حضور دارند بتوانیم فرصت صنایع دستی   را برای مردم فراهم تا افراد در کنار خانواده از اشتغال بهرمند شوند.

استاندار گیلان رفتن افراد روستا به ویژه چنین روستاهای سرشار از پتانسیل ها را به شهر یک آسیب خواند و گفت:خوشبختانه در حوزه روستایی شهرستان شفت ما ۷۰ درصد ماندگاری داریم.

 ایشان ساخت پارکینگ طبقاتی را در منطقه امامزاده ابراهیم  با حضور یک سرمایه گذار  عامل ایجاد درامد دائمی در منطقه اعلام نمود و گفت: این پارکینگ می تواند در چند بخش تعریف شود.

 استاندار گیلان به مردم حاضر در این نشست گفت:من امروز با مدیران کل برای رفع مشکلات شما امدیم و بدانید که موارد گفته شده را مجددا پیگیری خواهم کرد.

وی به روکش ۱۰ کیلومتر از راه روستایی “توسه سیاهمزگی” و “امامزاده ابراهیم” اشاره کرد و افزود: برای روکش آسفالت این روستاها اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریالی نیازمند است که به‌زودی اجرایی خواهد شد.

 وی همچنین قول داد که مبلغ ۶۰ میلیون تومان برای تعمیر و ترمیم بنای امامزاده ابراهیم کمک کند.

همچنین در هفتمین روز از دهه‌ی مبارک فجر با حضور استاندار گیلان صبح امروز طرح گازرسانی به ۹ روستا در سیاه مزگی و یک واحد مرغداری ۳۰ هزار قطعه‌ای در روستای آقاسید یعقوب شهرستان شفت به بهره‌برداری رسید. برای افتتاح این طرح‌ها در مجموع ۴ میلیارد تومان هزینه شد.IMG_20170206_111531_10 (9) IMG_20170206_1114530 (5)0 (8)IMG_20170206_111602

1 (17) 1 (15) 1 (5) 1 (16) 1 (19) 1 (14) 1 (8) 0 (8) 1 (4) 1 (6) 1 (6)IMG_20170206_111920