به گزارش صفیر گیلان؛ مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فومن گفت: در بیستمین روز از بهار نخستین نشای برنج این شهرستان در روستای سنگبیجار از توابع بخش مرکزی در زمینی به سطح ۱.۷هکتار با رقم بومی هاشمی و صدری کشت شد. محمدرضا ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار صفیر گیلان در فومن، با اشاره به آغاز نخستین نشای برنج […]

به گزارش صفیر گیلان؛ مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فومن گفت: در بیستمین روز از بهار نخستین نشای برنج این شهرستان در روستای سنگبیجار از توابع بخش مرکزی در زمینی به سطح ۱.۷هکتار با رقم بومی هاشمی و صدری کشت شد.

محمدرضا ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار صفیر گیلان در فومن، با اشاره به آغاز نخستین نشای برنج در این شهرستان، اظهار داشت:در بیستمین روز از بهار نخستین نشای برنج این شهرستان در روستای سنگبیجار از توابع بخش مرکزی در زمینی به سطح ۱.۷هکتار با رقم بومی هاشمی و صدری کشت شد.

photo_2018-04-09_21-51-28

 وی با اشاره به آخرین وضعیت کشاورزی این شهرستان، افزود:تاکنون بیش از ۱۵ درصد اقدام به خزانه گیری برنج نموده اند.

رییس جهاد کشاورزی فومن ازکشاورزان درخواست نمود با توجه به سال سختی که از نظر تامین اب کشاورزی وبارندگی درپیش داریم کشاورزان نسبت به بیمه  مزارع برنج خود اقدام نمایند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فومن با اشاره به آخرین وضعیت توزیع نهاده‌های کشاورزی، گفت: تا امروز هزار و ۳۰۰ تن انواع کود شیمیایی در شهرستان توزیع شده است.

ابراهیم‌زاده از کشاورزان خواست با استفاده از آب‌های سطحی و باران به شخم  اراضی کشاورزی خود اقدام کنند و با مدیریت منابع آبی سال زراعی خوبی را پشت سر بگذارند.

photo_2018-04-09_21-55-57 photo_2018-04-09_21-55-52