به گزارش صفیر گیلان، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در جریان تجمع عاشورائیان به مناسبت هفته «امر به معروف و نهی از منکر »در جمع مردم بندرانزلی اظهار کرد: در خصوص قیام امام حسین (ع) دو نوع اشک داریم یکی از آنها جریان ساز است و دیگری جریان سوز است. حجت الاسلام والمسلمین […]

به گزارش صفیر گیلان، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در جریان تجمع عاشورائیان به مناسبت هفته «امر به معروف و نهی از منکر »در جمع مردم بندرانزلی اظهار کرد: در خصوص قیام امام حسین (ع) دو نوع اشک داریم یکی از آنها جریان ساز است و دیگری جریان سوز است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسن تسخیری با اشاره به عدم بصیرت مردم در زمان قیام امام حسین (ع) افزود: حضرت سیدالشهدا (ع) وقتی از مدینه خارج شد به ایشان گفتند چرا می روی و برای امام اشکها ریختند، اما این اشک اشک خوبی نبود.

وی تصریح کرد: در کوفه هرجا مسلم رفت و حلقه ای دور او ایجاد شد و او نامه امام حسین را خواند مردم گریه کردند اما این گریه هم اشک جریان سوز بود چرا که نه تنها یاری سید الشهدا (ع) نکردند بلکه مقابل او ایستادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: اما اشک شما ملت ایران پای شهدایتان در محافل امام حسین رعبی را در دشمن ایجاد کرد که جریان ساز شد و دشمن را در از انزوا قرار داد و اسلام در عزت قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بیایید ببینید زن و مرد و پیر و جوان امروز چگونه پای امام حسین (ع) ایستاده اند و خون او چگونه اشکها و جریانها ایجاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین تسخیری افزود: وقتی امام حسین (ع) می گوید من کشته اشک هستم منظور کدام اشک است، همان اشک که توانست جریانی انقلابی را ایجاد کند و تمام دشمنان دین در مقابل آن ایستاده اند اما نتوانستند آن را به زانو در آوردند.

وی تاکید کرد: این انقلاب پای اشک و روضه امام حسین (ع) بزرگ شد و پرورش پیدا کرد، ملتی که حسین دارد شکست ندارد و شکست ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان افزود: شما به زودی خواهید دید که چگونه در همه جای دنیا فریاد لبیک یا حسین بلند خواهد شد و این همان اشک جریان سازی است که امام خمینی (ره) فرمودند حکومت طاغوت ۲۵۰۰ ساله را خاموش کرد.

تسخیری با بیان اینکه اشک‌های جریان‌ساز همواره باید برای   ایجاد نهضتی بزرگ‌تر ادامه و تداوم داشته باشد خاطرنشان کرد: نهضت جهانی ولیعصر (عج) نهضتی ماندگار است که با ظهور آن ریشه ظلم، ستم، فساد و طاغوت در دنیا برچیده می‌شود.