به گزارش صفیر گیلان/شفت؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی افتخاری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شفت  که در سالن میرزایی شفتی فرمانداری  این شهر با حضور مدیران کل آب منظقه ای و جهاد کشاورزی برگزار شد گفت:: شفت  ظرفیت و قابلیت توسعه و تبدیل به قطب گردشگری را دارد و باید مصوبات لایه دولت در […]

به گزارش صفیر گیلان/شفت؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی افتخاری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شفت  که در سالن میرزایی شفتی فرمانداری  این شهر با حضور مدیران کل آب منظقه ای و جهاد کشاورزی برگزار شد گفت:: شفت  ظرفیت و قابلیت توسعه و تبدیل به قطب گردشگری را دارد و باید مصوبات لایه دولت در بودجه ۹۷  و برخی مصوبات در این زمینه حتماً موردمطالعه  و بازنگری قرار بگیرد.

نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی از مراکز بهداشتی و درمانی خواست تا در این روز ها بهترین خدمات را به مردان جامعه ارائه دهند زیرا بسیاری از مردان جامعه ما در این تنگناهای اقتصادی با به خطر انداختن سلامت جسمی در مدیریتها نقش ایفا می کنند.

وی تاکید کرد؛ نگاه مسئولان فرا جناحی و فراسیاسی باشد که اگر اینگونه باشد ما شاهد رشد شهرستان خواهیم بود و با این نگاه می توانند طرح هایی به یادگار بگذاریدکه در  آینده از آنها به نیکی یاد شود .

نماینده مردم شهرستان‌های شفت  و فومن در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه برخی از پروژه‌های عمرانی در این شهرستان مردم را آزرده‌خاطر کرده  گفت: برای اجرای طرح‌های عمرانی باید نگاه بلندمدت داشت و در مشارکت‌ها علاوه بر مشارکت مردم از اسراف بیت‌المال جلوگیری کرد.

افتخاری به برخی از پروژه های  نیمه تمام اشاره و افزود:  طرح توسعه شهری از مهمترین نگاه بنده بوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس  بابیان اینکه در برخی از نقاط طرح‌هایی را اجرا کرده‌ایم که با بافت تاریخی و فرهنگی در تعارض هست اظهار کرد:برخی پروژه ها در شهر رشت و شهرهای همجوار بدون برنامه طراحی و بدون مشارکت مردم اجرایی و امروز شاهد تخریب آنها هستیم که این اسراف در بیت المال است.

نماینده مردم شفت و فومن در مجلس با بیان اینکه تعمیر و نوسازی بافتهای قدیمی با حفظ قدمت تاریخی  اجرایی شود گفت: امروز در کنار برخی بنای تاریخی با تخریب بنا ،بنای مدرن ساختیم که این هیچ سنخیت ندارد و نیاز است بافت فرسوده با نگاه تاریخی  نوسازی شود.

افتخاری به لزوم بهسازی راه‌ها در شفت تاکید کرد و افزود: شفت شهرستانی با رویکرد گردشگری است و باید راه‌ها را به‌ علائم و امکانات  راهنمایی و رانندگی تجهیز کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده مجلس در بخش کشاورزی گفت: مجلس با توجه به بحران خشک‌سالی اخیر تسهیلات قابل‌توجهی در بانک کشاورزی تکلیف کرده که بازوی کشاورزان باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه شیوه‌های آبیاری کشاورزی باید تغییر کند اظهار کرد: انهار و آب‌بندآن‌ها فضای خدادادی است که باید در تأمین آب کشاورزی و گردشگری سال از آن‌ها بهره گرفت و شیوه‌های نوین آبیاری  و تغییر  الگویمصرف را جایگزین آن کرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه باید قدر کشاورزان را بدانیم و دست آنها را بگیریم گفت:  تعرفه ۴۰۰ هزارتومانی برای هر هکتار از مصرف آب کشاورزی ظلم به کشاورزان است و سعی کنیم تعرفه مصرف آب کشاورزی کشاورزان را فیتله ای بالا نبریم .

افتخاری با اشا ره به افزایش منابع هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۹۷ افزود: بخش یارانه‌ها در لایحه سال ۹۷ تقویت‌شده و ارقام قابل‌توجهی به تولید،اشتغال، سلامت و اجرای قانون حمایت از معلولان و کمک به حق بیمه قالیبافان و… اختصاص داده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مدیران تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی داشته باشند تا بتوانند در دل مردم جا پیدا کنند. /زلیخا صفری