صفیر گیلان/زلیخا صفری؛مهندس مقدم مدیرکل محترم نوسازی مدارس استان گیلان  در افتتاح دبستان برکت(شاهد الزهراء) شهر شفت  با اشاره به اینکه تراکم متوسط دانش آموزی در کشور ۲۲% و در استان گیلان۲۰% است گفت: این تراکم دانش آموزی به طور متوسط در شفت به ۱۷ درصد می رسد که این زنگ خطر برای شهرستان شفت […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛مهندس مقدم مدیرکل محترم نوسازی مدارس استان گیلان  در افتتاح دبستان برکت(شاهد الزهراء) شهر شفت  با اشاره به اینکه تراکم متوسط دانش آموزی در کشور ۲۲% و در استان گیلان۲۰% است گفت: این تراکم دانش آموزی به طور متوسط در شفت به ۱۷ درصد می رسد که این زنگ خطر برای شهرستان شفت است.

به گزارش صفیر گیلان مهندس مقدم با اشاره به اینکه امروز بسیار خرسندم که در زادگاهم و در شهرم چنین مدرسه ای را به بهره برداری می رسانم گفت: درصد فضای تخریبی  سطح کشور ۳۸درصد است .

وی این آمار را در گیلان ۲۴ درصد خواند و گفت: در شهرستان شفت این درصد تخریبی فضای آموزشی ۱۵ درصد است.

مهندس مقدم به بحث زیر ساختها  در کاهش تراکم جمعیت دانش آموزی اشاره و افزود: در بحث اقتصادی باید فضاها ایجاد تا مدارس ما تخلیه نشوند.

مدیر کل نوسازی مدارس گیلان از شاخص های جامعه پویا و کارآمد را در نیروی کارآمد دانست و گفت: برای ایجاد تحول در جامعه باید انسانهای پویا و خلاق و کارآمد تربیت شوند.

وی برای داشتن چنین نیروی در شهرستان شفت و ایجاد تحول در این شهر توجه به فضاهای آموزشی را مهم خواند و گفت:از مهمترین رسالت اداره کل تامین سخت افزاری است.

photo_2018-02-10_07-58-30

مهندس مقدم همچنین تصریح کرد؛امروز  دبستان بسیار زیبا به بهره برداری رسید که در نوع خود بسیار جذاب است ولی برای ایجاد چنین فضاهایی علاوه بر اینکه باید دور نمای آینده را ببینیم نیاز است در سالهای اتی بازسازی و مورد توجه نیز قرار گیرد.

مدیر کل نوسازی گیلان با بیان اینکه نگهداری فضاهای آموزشی باید از اولویتها باشد و این از مهمترین دغدغه های بنده گفت:با توجه به اوضاع اقتصادی کشور از اولیاء در نگهداری مدارس بهره ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش  با پرداختن به بحث نگهداری از فضاهای آموزشی تاکید کرد: باید داشته های خود را قدر بدانیم و فرهنگ نگهداری از فضاهای آموزشی را نهادینه کرده و به صورت جدی به آن بپردازیم.

وی در بخشی از گفتمان امروز دو مدرسه را در شهرستان رشت که مورد آزمایش این اداره کل قرار گرفته بود برای حاضران مطرح کردو گفت: ما دو مدرسه را در رشت یکی در بخش با جمعیت  بالا و با سطح فرهنگی تقریبا پایین و دیگری را در بخش شهری با شرایط مرفح ساختیم برای محله پایین بدون سرایدار و نگهداری به اولیاء سپرده  و برای محله بالا و مرفح سرایدار گذاشتیم  و این خواسته خودم بود بعد از مدتی به دو مدرسه رفتم ، مدرسه ای که به دست اولیاء نگهداریش را سپرده بودیم بسیار تمیز و با فضای سبز  که واقعا قابل دیدن است و مدرسه ای که با سرایدار دادیم امروز مستحلک و نابود شدن فضای سبز است.

 مهندس مقدم از دیگر رویکرد این اداره کل را در فضاهای آموزشی در شهرها مجهز بودن به  فضای کتابخانه  مطرح نمود و گفت: این فضا در ساعات اداری برای مدرسه  و بعد از آن برای شهروندان مهیا می شود و این مدرسه با همین شرایط است.

 مدیر کل نوسازی گیلان  با  اشاره به اینکه در طول جهار سال خدمتم  بیش از ۲۰ مدرسه ساختیم که سه مدرسه برکت در شهرستان شفت احداث کردیم.

 ایشان به استخر شهرستان  شفت که احداث آن با اداره نوسازی گیلان است و تنها استخر شهرستان است اشاره و افزود: این استخر که ۶۰ درصد کارهای آن انجام شده در سال ۹۷ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر کل نوسازی گیلان از دیگر رویکردهای اداره کل نوسازی گیلان را مزیین شدن  نام کلاسهای مدارس را به نام اندیشمندان و افراد فرهیخته و شاعران خواند و گفت: این حرکت  باعث می شود تا دانش آموز قبل از ورود به کلاس با القاب و  شاعران و اندیشمندان اشنا شود .

 مهندس مقدم در پایان از تمامی مسئولان و دستگاهای اجرای شهرستان  که در حوزه زیر ساختها خدمات می دهند مثل اداره برق ،گاز ،شهرداری، ااعضای شورا و دهیاران  تقدیر نمود و گفت: از شهردار و شورای شهر شفت در ایجاد پیاده رو در مسیر این دبستان تقدیر می کنم.