اختصاصی/صفیر گیلان؛حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری در جلسه وشورای فرهنگ عمومی شهرستان فومن به بیانات رهبر انقلاب در مورد فرهنگ و اثرات آن اشاره و افزود:فرهنگ به تعبیر رهبر انقلاب آبروی ملت هاست. وی تصریح کرد؛فرهنگ عمومی مجموعه ای منسجم از اهداف و عقاید بزرگ در قوم  و ملت هاست که نباید به راحتی دست […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری در جلسه وشورای فرهنگ عمومی شهرستان فومن به بیانات رهبر انقلاب در مورد فرهنگ و اثرات آن اشاره و افزود:فرهنگ به تعبیر رهبر انقلاب آبروی ملت هاست.

وی تصریح کرد؛فرهنگ عمومی مجموعه ای منسجم از اهداف و عقاید بزرگ در قوم  و ملت هاست که نباید به راحتی دست خوش فرهنگ هایی دیگر قرار گیرد .

حجت الاسلام افتخاری فرهنگ را در تمام ادوار در دولت ها دارای اهمیت خواند و گفت: متاسفانه امروز  فرهنگ آسیب و افت زده شده است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به اینکه در کشور ما مدیریت فرهنگی  بر حسبه شعار  فرهنگی برگرفته از مبانی اسلامی و انقلابی است افزود:من امروز دغدغه ارگانهای دخیل در فرهنگ عمومی شهرستان فومن را بسیار پسندیده می بینم.

وی با اشاره به اینکه بنده در طول مدت خدمت گذاریم در شهرستان به خاطر حضور در مجلس نتوانستم در جلسه شورای فرهنگ عمومی که همیشه در اوایل هفته برگزار می شد حضور پیدا کنم افزود: خوشبختانه امروز به خاطر روز پایانی هفته برای اولین بار توانستم در این جلسه حضور پیدا کنم.

نماینده مردم فومن و شفت  در بخشی دیگر با اشاره به اینکه  فرهنگ شهرستان  توسط عده ای آسیب دیده و در مقوله  فرهنگ کسی گامی بر نداشته گفت:آبادی بت خانه ز ویرانی ماست،جمعیت کفر از پریشانی ماست
اسلام به ذات خود ندارد عیبی
هر عیب که هست از مسلمانی ماست.

وی از شورای فرهنگ عمومی شهرستان،دانشگاهها،صدا و سیما ،رسانه،تبلیغات اسلامی و دیگر متولیان حوزه فرهنگ خواست تا بیشتر ورود کنند زیرا امروز فرهنگ ما در حال تغییر کردن است.

حجت الاسلام افتخاری در بخش دوم گفتمان خود با اشاره به حذف نام شهدا در کوچه ها خواستار مزین کردن کوچه ها  به نام شهدا گفت: من از سال ۹۵ نام گذاری کوچه ها را پیگیر بوده و کوچه ای که  ۱۱ شهید را دارد و منزل پدر شهیدم نیز در همین کوچه هست متاسفانه  با سه نام ، نام گذاری شده است.

وی تصریح کرد رفتار و کردار ما روحانیون می تواند بسیار اثر گذار باشد گفت: متاسفانه امروز به دلیل برخورد اوقاف در تغییر هیئت امنایی مساجد بسیاری از مساجد شهرستان با کاهش جمعیت مواجه است.

افتخاری تاکید کرد؛ همه ی ما در یک کشتی نشستیم  پس باید پشت هم باشیم و یاریگر هم و دست همدیگر را بگیریم تا بتوانیم برای شهر و کشورمان کاری انجام دهیم نه اینکه خودمان ،خودمان را درگیر بحران کنیم.

وی افزود:من هر روز یک بحران دارم روزی بنده را با رسانه و گاهی با دانشگاه،آموزش و پرورش و ورزش و غیره درگیر می کنند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس  تصریح کرد؛ روزی  می گفتند بیمارستان داروخانه ندارد در حالی که امروز شش دانگ داروخانه کار می کند و پل رو گذر ورودی  فومن که به یک چالش بزرگ تبدیل شده بود به یک میدان برای ارامش مردم شهرستان تبدیل شد.

ایشان به مشکلات بیمارستان امام حسن مجتبی اشاره و افزود: ما در این بیمارستان دستگاه سو نو گرافی  پیش رفته داریم ولی متاسفانه  نه  پزشک داریم  نه فردی متخصص برای استفاده بهینه از این سیستم…

نماینده مردم فومن شفت در مجلس شورای اسلامی به اختصاص ۱۲۵  میلیارد تومانی برای تصفیه خانه این شهرستان اشاره  و افزود: این مبلغ پول در بی پولی  خود عدد و رقمی بزرگ است.

وی به تخصیص ۲۱ میلیارد تومان برای ۵ پل  در شهرستان خبر داد و گفت: امروز در بسیاری از موارد دغدغه شما تنها بودن شماست.

وی خواستار شد تا  برای تکمیل مصلی همه دست امام جمعه را بگیرندزیرا تا امروز امام جمعه محترم به تنهایی مصلی را تا این مرحله رسانده و ما در کمیته برنامه ریزی چیزی به مصلی اختصاص ندادیم.

افتخاری ضمن تبریک به حجت الاسلام محتشم خواه در پست مدیریتی تبلیغات اسلامی شهرستان گفت: امیدوارم جناب محتشم خواه در تبلیغات آسیب های سیاسی را از بین ببرد و با برنامه مدون در این مجموعه باعث رشد فرهنگی شهرستان است.

//زلیخا صفری راسته کناری

9f92bda0-8ba4-413a-ad41-525cd4486b25 افتخاری فرمانداری