اختصاصی/صفیر گیلان؛حجت الاسلام حسین زارع در نشست خبری  درباره اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان فومن اظهار کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری به منظور ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و رفاهی و میزبانی شایسته از زائران و مسافران نوروزی درسه بقعه متبرکه و شاخص شهرستان فومن برگزار می‌شود. وی از اجرای […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛حجت الاسلام حسین زارع در نشست خبری  درباره اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان فومن اظهار کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری به منظور ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و رفاهی و میزبانی شایسته از زائران و مسافران نوروزی درسه بقعه متبرکه و شاخص شهرستان فومن برگزار می‌شود.

photo_2018-03-14_10-50-22

وی از اجرای طرح آرامش بهاری در ۳ بقعه متبرکه و شاخص شهرستان فومن خبر داد و گفت:بقعه عن بن علی  در ماسوله و سبز قباء در شنبه بازار   و اقا سید عبداله کلرم  را از بقاء اجرایی طرح ارامش بهاری خواند..

رئیس اداره اوقاف شهرستان فومن گفت: سازمان اوقاف وظیفه خطیر مدیریت امامزادگان را برعهده دارد و در تلاش است تا بر اساس تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر قطب فرهنگی شدن امامزادگان، سطح خدمت‌رسانی فرهنگی، اجتماعی، معنوی و رفاهی را در بقاع متبرکه ارتقاء بخشد.

برگزاری «طرح آرامش بهاری» با هدف «تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی»

زارع با اشاره به اینکه اینکه  طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نورزی، تبلیغ و ترویج سنتهای اصیل اسلامی در عید نوروز و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه برگزار می‌شود.

وی افزود:لحظه تحویل سال نو که بهترین لحظه سال است خاطرنشان کرد: مردم فومن ترجیح می‌دهند در لحظه تحویل سال در جوار امامزادگان و در فضایی معنوی سال نو را آغاز کنند که بر این اساس برنامه ویژه تحویل سال در بقعه متبرکه امامزاده میرزای(گلزار شهدا)  برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف فومن با اشاره به برنامه‌های تحویل سال در امامزادگان و تمامی بقاع متبرکه شهرستان برگزار می شود  تاکید کرد: امسال این مراسم با حضور پرشکوه مردم، مسئولان، خانواده معظم شهدا و خادمان و متولیان امامزادگان در گلزار شهدای شهرستان در امامزاده میرزای  فومن برگزار می‌شود.

«خیمه‌های معرفت» برنامه ویژه «طرح آرامش بهاری»

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فومن با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ویژه طرح آرامش بهاری که هر سال با استقبال بی نظیر زائران همراه می‌شود، خیمه‌های معرفت است گفت: ایجاد خیمه معرفت با اعزام مبلغین دینی از قم تحت عنوان مبلغ که دو مبلغ در ماسوله و یک مبلغ در امامزاده کلرم و دیگری در شنبه بازار بقعه سبز قباء است .

وی عمده دلایل حضور دو مبلغ دینی در شهرک تاریخی ماسوله را  بخاطر توریستی بودن این شهرک و داشتن زائر هدفمند خواند و گفت: چون در شهرک تاریخی ماسوله علاوه بر مسافران استانی و کشوری ما میهمانانی از سراسر جهان داریم.

 حجت الاسلام زارع خاطرنشان کرد: امسال خیمه‌های معرفت در امامزادگان بصورت غرفه گفتمان دینی، غرفه عفاف و حجاب، غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی با حضور روحانی متخصص و غرفه همه واقف باشیم به منظور معرفی وقف و آثار و برکات آن با حضور کارشناسان متخصص و آشنا به مسائل وقف در بقاع متبرکه برگزار می شود.

 

رئیس اداره اوقاف شهرستان فومن  با اشاره به تولید محصولات فرهنگی برای ارائه در امامزادگان گفت: متناسب با مخاطبان مختلف محصولات فرهنگی متعددی با شمارگان هزاران نسخه شامل کتاب، کتابچه، تقویمهای پالتویی و جیبی، بسته‌های لوازم‌التحریر برای کودکان، پازلهای مختلف و جوایز بصورت بازی تهیه شده است تا در امامزادگان به کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها هدیه داده شود.

ایشان تصریح کرد؛ در طول اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص شهرستان فومن، نماز جماعت با حضور زائران و مجاوران برگزار می‌شود

برگزاری مسابقات قرانی

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن از برگزاری چهل و یک و مین  دوره مسابقات  قرآنی سراسرس قرآن کریم خبر داد و گفت: این مسابقات در ۲۰ فروردین سال ۹۷ برگزار می شود.

 وی از علاقمندان به شرکت در این مسابقات تاکید کرد؛تا برای شرکت در مسابقه به اداره اوقاف شهرستان محل زندگی خود برای ثبت نام حضور یابند.

 وی این مسابقات را در دو گروه ویژه خواهران و برادران اعلام و افزود: این مسابقه در رشته حفظ قرآن کریم،معارف،اذان،ترتیل،دعا خوانی و….. است.

وی همچنین از علاقمندان به عنوان خادم افتخاری  در بقاء متبرکه خواست تا به ادرات اوقاف و هیئت امناء این اماکن برای ثبت نام حضور یابند.

تهیه خبر/زلیخا صفری