به گزارش صفیر گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار سرپرست و تعدادی از مدیران مجتمع دخانیات گیلان با اشاره به وضعیت صنعت دخانیات در کشور اظهار کرد: با توجه به آسیب های دخانیات اما اگر بخواهند آن را حذف کنند بسیاری از سامانه های اشتغال جامعه دچار مشکل می شود. وی، تولید توتون […]

به گزارش صفیر گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار سرپرست و تعدادی از مدیران مجتمع دخانیات گیلان با اشاره به وضعیت صنعت دخانیات در کشور اظهار کرد: با توجه به آسیب های دخانیات اما اگر بخواهند آن را حذف کنند بسیاری از سامانه های اشتغال جامعه دچار مشکل می شود.
وی، تولید توتون و تنباکو و فعالیت صنعت دخانیات در کشور را سبب جلوگیری از قاچاق فرآورده های دخانی در کشور عنوان کرد و افزود: توقف تولید و عرضه مواد دخانی مستلزم کاهش و نبود تقاضا در جامعه است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه دشمن از هر طریقی به دنبال ضربه وارد کردن به کشور است، تصریح کرد: واردات مواد دخانی آلوده موجب به خطر افتادن سلامت جامعه می شود.
آیت الله فلاحتی به وجود تقاضا برای عرضه مواد دخانی در جامعه اشاره کرد و گفت: آرزومند روزی هستیم که کسی در کشور سیگار نکشد.
وی با اشاره به اینکه تولید سیگارت یک صنعت درآمدزا در دنیا محسوب می شود، بیان کرد: تولید مواد دخانی باید طبق استانداردهای غذایی تولید شود.
افزایش صددرصدی نرخ خرید توتون از کشاورزان گیلانی
عضو هیات مدیره و سرپرست مجتمع دخانیات گیلان نیز در دیدار مذکور به تلاش برای افزایش تولید توتون در راستای اشتغالزایی در این استان اشاره کرد و گفت: هر هکتار کشت توتون برای ۴ نفر اشتغالزایی دارد و به دنبال توسعه این محصول در استان هستیم.
سیاوش امینی از افزایش ۴۰ درصدی کشت توتون در گیلان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: امسال قیمت خرید توتون از کشاورزان صددرصد افزایش پیدا کرده است.