مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به نجاتگران واجد شرایط این آزمون گفت: حدود ۱۰۰ نفر از واجدین شرایط در این آزمون شرکت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛ سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از برگزاری آزمون درجه ایثار با حضور ۱۰۰ نفر از نجاتگران درجه نجاتگر یکم جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به برگزاری آزمون درجه ایثار گفت: برنامه ریزی های لازم جهت برگزاری آزمون درجه ایثار برای نجاتگران درجه نجاتگر یکم جمعیت هلال احمر انجام شده است.

غلامی با اشاره به نجاتگران واجد شرایط این آزمون افزود: حدود ۱۰۰ نفر از واجدین شرایط در این آزمون شرکت خواهند کرد، همچنین دارا بودن درجه نجاتگر یکم، سپری شدن حداقل دوسال از صدور درجه نجاتگر یکم، کسب امتیاز لازم برای ارتقای درجه ایثار، دارا بودن نمره قبولی در آزمون جسمانی و مهارتی از جمله شرایط شرکت در آزمون ایثار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به موارد آزمون ایثار اظهار کرد: موارد آزمون شامل دو آیتم آمادگی جسمانی نظیر کوپر، دراز و نشست، انعطاف نیم تنه به جلو، دوی ۴۵ متر، پرش طول درجا، فشار موازی، پرش جفت دو طرف، دوی مارپیچ و معلق ماندن و دیگر آیتم آن آزمون مهارتی از جمله کمک های اولیه، جستجو و نجات در جاده، جستجو و نجات در آوار، جستجو و نجات در کوهستان، جستجو و نجات در محیط های آبی است.

سیاوش غلامی با اشاره به اینکه استان گیلان اولین استان کشور در برگزاری آزمون درجه ایثار است گفت: روزهای ۱ و ۲ بهمن سال جاری این آزمون در مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات چاف لنگرود برگزار می شود، همچنین یک تیم داوری جهت برگزاری این آزمون از سازمان امدادونجات به گیلان اعزام خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به ارتقاء سطح کیفی امدادرسانی با حضور امدادگر درجه ایثار در گیلان گفت: این افراد پس از قبولی در آزمون ایثار به هموطنان خود خدمت خواهند کرد، همچنین با برنامه ریزی جمعیت هلال احمر استفاده از امدادگران با درجه ایثار، استخدام های آتی جمعیت از بین اعضای داوطلبی که موفق به کسب درجه ایثار شده اند صورت می گیرد.