به گزارش صفیر گیلان،همایش تجلیل از «مروجان سلامت» با همکاری شبکه بهداشت و درمان و آموزش پرورش شهرستان شفت و با حضور مسئولان این شهرستان پیش از ظهر امروز در سالن شهید بهشتی آموزش پرورش شفت برگزار شد. فرهنگ سلامت به عنوان یک ارزش و هنجار در امر توسعه مورد توجه قرار گیرد فرماندار شفت […]

به گزارش صفیر گیلان،همایش تجلیل از «مروجان سلامت» با همکاری شبکه بهداشت و درمان و آموزش پرورش شهرستان شفت و با حضور مسئولان این شهرستان پیش از ظهر امروز در سالن شهید بهشتی آموزش پرورش شفت برگزار شد.

3186265

فرهنگ سلامت به عنوان یک ارزش و هنجار در امر توسعه مورد توجه قرار گیرد

فرماندار شفت در این همایش ضمن قدردانی از فعالان عرصه سلامت، همکاری دو نهاد مهم آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان را در ارتقای فرهنگ سلامت تأثیر گذاری دانست و افزود: برگزاری چنین نشست‌های با اهداف مشترک زمینه توسعه یافتگی یک جامعه تعمیم و گسترش می‌دهد.

محمدرضا محسنی در ادامه گفت: موضوع درمان و آموزش در امر توسعه یافتگی تأثیر بسیار دارد که نیازمند مشارکت و همکاری بخش‌های مختلف جامعه و عموم مردم است.

محسنی با تأکید بر یک جامعه زمانی به توسعه یافتگی می‌رسد که اندیشه و تفکر توسعه ساز در حوزه‌های مختلف توسط انسان‌های توسعه یافته به آموزش داده شود، بیان کرد: فرهنگ سلامت باید به عنوان یک ارزش و هنجار در امر توسعه مورد توجه قرار گیرد.

 آسیب های اجتماعی حاصل فضای آموزشی نامناسب

وی علت بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را فضای آموزشی نامناسب برشمرد و تصریح کرد: جامعه هدف باید از سنین نوجوانی و جوانی آموزش را مورد توجه قرار دهند.

محسنی خواستار همکاری بیشتر آموزش و پرورش و دیگر نهادهای اجرایی از جمله در بخش محیط زیست شهرستان شفت شد، تأکید کرد: با همکاری سازمان‌های مردم نهاد فرهنگ صحیح رفتار محیط زیستی توسط دانش آموزان را به جامعه انتقال می‌شود.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه این شهرستان به عنوان پایلوت شهر کمتر توسعه یافته در استان گیلان انتخاب شده است، گفت: این انتخاب به معنای توجه بیشتر به شفت در حوزه‌های اجرایی است تا بتواند به ارتقای کمی و کیفی در بخش‌های مختلف برسد.

وی تصریح کرد: برای توسعه یافتگی شهرستان شفت در بسیاری از امور باید فرهنگ سازی گسترده صورت گیرد تا از این طریق فرهنگ رفتاری صحیح به عنوان یک هنجار و ارزش پذیرفته شود.

کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش برای اجرای طرح مروجان سلامت مهمترین دغدغه 

رئیس اموزش و پرورش شفت

رئیس آموزش و پرورش شفت نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه تربیت شخصیت‌های علمی مستلزم وجود افراد سالم در یک جامعه است، گفت: در آموزه‌های دینی نیز به حوزه سلامت تأکید ویژه شده است ما نیز همکاری و تعامل با شبکه بهداشت و درمان را برای دسترسی به جامعه‌ای سالم به فعال نیک می‌گیریم.

صادق مقصودی تأکید کرد: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش برای اجرای طرح مروجان سلامت یکی از دغدغه‌های مهمی است که سبب شده نتوانیم این طرح را در همه مدارس شهرستان اجرا کنیم.

 طرح مروجان سلامت در مدارس گامی در راستای ارتقاء سلامت جامعه

3186269

در ادامه رئیس شبکه بهداشت و درمان شفت با اشاره به اینکه طرح بزرگ مروجان سلامت با تعهد و همکاری این شبکه و آموزش و پرورش در حال اجرا است، گفت: این طرح از سال ۸۶ با هدف ترویج و ارتقای سلامت در بین دانش آموزان با انتخاب دو مدرسه در شهرستان شفت آغاز شده که در حال حاضر به ۳۰ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی رسیده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه آموزش در حوزه سلامت امری مهم در رسیدن به جامعه‌ای سالم است، افزود: آموزش در مدارس و تغذیه سالم در بین دانش آموزان یکی از اهداف اصلی طرح مورجان سلامت است.

وی اجرای طرح مروجان سلامت در مدارس را برای رسیدن به جامعه‌ای سالم‌تر بسیار تأثیر گذار دانست و گفت: آموزش در این راستا بیشتر در سنین پایه و انتخاب سبک تغذیه مناسب مورد توجه است.

 

در پایان از فعالان طرح مروجان سلامت در مدارس شهرستان شفت تجلیل به عمل آمد.

image_2019_7_22-6_27_2_183_ITe image_2019_7_22-6_27_57_688_ZN1 image_2019_7_22-6_28_24_438_kGk image_2019_7_22-6_28_46_338_cgz

3186261 image_2019_7_22-6_26_39_89_7jI