به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا نازک‌کار در همایش هم‌پیمانی با ایمنی راهها به‌مناسبت روز جهانی قربانیان سوانح رانندگی در رشت اظهار داشت: آشکارساری ۹۷ نقطه پرحادثه در راه‌های گیلان از طریق نصب تابلوهای خاص هشدار دهنده در دست اجراء است. ایشان با اشاره به اینکه امروز با همکاری پلیس راهور و تفکر جمعی  ما سرعت را از ۱۱۰ […]

به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا نازک‌کار در همایش هم‌پیمانی با ایمنی راهها به‌مناسبت روز جهانی قربانیان سوانح رانندگی در رشت اظهار داشت: آشکارساری ۹۷ نقطه پرحادثه در راه‌های گیلان از طریق نصب تابلوهای خاص هشدار دهنده در دست اجراء است.

ایشان با اشاره به اینکه امروز با همکاری پلیس راهور و تفکر جمعی  ما سرعت را از ۱۱۰ به ۹۵ کیلومتر کاهش دادیم گفت:ما امروز علاوه بر چهار بانده کردن  ۵۹ کیلومتر از راهها  مهندسی و بهسازی راهها را نیز در دست اجرا داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان سه اصل مهمی که در بروز سوانح رانندگی مؤثر هستند را برشمرد و افزود: عامل انسانی،‌ وسیله نقلیه و عامل راه سه مؤلفه تأثیرگذاری است که در بروز حوادث جاده‌ای منجر به فوت،‌ جرح و یا خسارت نقش بسیار عمده‌ای را برعهده دارند.

نازک‌کار با بیان اینکه حدود ۸۰۰ نفر در مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان فعالیت می‌کنند تصریح کرد: طبق آمار کارگروه تخصصی ترافیک حدود ۹۷ نقطه پرحادثه در راه‌های گیلان شناسایی شده است که بیشترین تصادفات نیز در همین نقاط یاد شده اتفاق می‌افتد.

وی آشکارساری نقاط پرحادثه در راه‌های گیلان از طریق نصب تابلوهای خاص هشدار دهنده را متذکر شد و اظهار داشت:‌ در فاز نخست ۱۰ منطقه در گیلان که بیشترین آمار وقوع حوادث جاده‌ای را داشته‌اند شناسایی شد تا عملیات فیزیکی و مهندسی جهت کاهش بروز سوانح در آن‌ها اجرایی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گسترش و ارتقاء فرهنگ ترافیکی را از دیگر اقدامات این دستگاه خواند و گفت:امروز ذهن مردم به علت مشکلات اقتصادی  بسیار درگیر و این سبب کاهش دقت در رانندگان و هنجار شکنی  است.

وی از نصب ۵۳ سامانه ثبت تخلف در محورهای گیلان  وراه اندازی  ۱۵ دستگاه دیگر نیز  برای کاهش سوانح رانندگی خبر داد و  افزود: امروز وسیله نقلیه ابزار برای تخلیه فشارهای روحی و روانی شده و بوق زدن،سبقت،سرعت و ….. از عوامل فشارهاست.

نازک کار با بیان اینکه  طبق یک باور عمومی در جامعه همه از پلیس برای کنترل ترافیک انتظار دارند در صورتی‌که پلیس قادر به هدایت اذهان افراد و مسائل روحی روانی آنان نیست گفت:امروز ما در حوزه راهها با جوانان ۱۸ تا ۲۰ سال که با گرفتن گواهی نامه  و غیر حرفه ای و عدم آگاهی وارد خیابان می شود روبرو هستیم..

وی از کاهش تعداد کشته‌شدگان در تصادفات و سوانح جاده‌ای کشور خبر داد و عنوان کرد:‌ در ۱۰ سال گذشته یعنی مابین سال‌های ۸۵ تا ۹۵ آمار کشته شدگان در کل کشور از ۲۱ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرد که گیلان از حیث مهار آمار کشته‌شدگان موفق‌تر عمل کرده است.

نازک کار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از وجود ۴۲۰ کیلومتر بزرگراه در این استان خبر داد وگفت: در حال حاضر حدود ۵۹ کیلومتر آزاد راه در سطح گیلان وجود دارد به همین علت آمار تصادفات و برخوردهای رخ به رخ در این استان به نحو مطلوبی کاهش پیدا کرده است.

نازک‌کار به برخی از اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: به‌کارگیری سامانه‌های هوشمند،‌ برگزاری دوره‌های آموزشی،‌ اجرای طرح‌های نظارتی و کنترلی و رسیدگی به تخلفات انجام شده از جمله برخی از برنامه‌های پیاده شده این اداره کل هستند.

وی از کاهش ۳۹ درصدی آمار تصادفات جاده‌ای گیلان در ۸ ماهه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: نصب سامانه‌های هوشمند‌ در کاهش آمار بروز سوانح رانندگی در جاده‌ها و محورهای گیلان بسیار مؤثر بوده است به همین علت افزایش این سامانه‌های ثبت تخلفات در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی در طول راه‌های این استان را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ تاکنون ۱۴ مجتمع خدمات رفاهی در محورهای گیلان احداث شده است و تعداد ۱۴ مجتمع دیگر نیز جهت ساخت در مسیر دریافت مجوز و انجام امور اولیه هستند.

این مسئول همچنین .به حاشیه نشینی و اشغال حریم راهها توسط مغازه داران حاشیه راه اشاره و افزودند:امروز در مغازه ها و تعمیرگاهای حاشیه راه  در داخل مغازه کمتر اجناس دیده می شود و تمامی اجناس و خودروی تعمیری در مسیر راه قرار گرفته است و این شایدبه چشم  کاربر  ساده  به نظر بیاید.

مدیر کل راهداری  و حمل و نقل جاده ای گیلان از برنامه های جدید برای کاهش تصادفات و کنترل سرعتو مدارس حاشیه راهها خبر داد وتاکید کرد :آزاد سازی راهها باید مورد نگاه همگانی باشد و فقط با تذکر و جمع اوری عوامل راهداری و پلیس  نباشد.