به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از شفت،محمدرضا یوسف نژاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت  با بیان اینکه امسال پس از برداشت برنج بیش از ۲۶۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان به کشت راتون (شاه بج) اختصاص یافت، گفت: پیش‌بینی می‌شود در هر هکتار ۱۲۹۰تن شلتوک راتون به ارزش اقتصادی ۱۲میلیارد۹۵۰میلیون تومان دراین شهرستان تولید و روانه بازارگردد. […]

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از شفت،محمدرضا یوسف نژاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت  با بیان اینکه امسال پس از برداشت برنج بیش از ۲۶۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان به کشت راتون (شاه بج) اختصاص یافت، گفت: پیش‌بینی می‌شود در هر هکتار ۱۲۹۰تن شلتوک راتون به ارزش اقتصادی ۱۲میلیارد۹۵۰میلیون تومان دراین شهرستان تولید و روانه بازارگردد.

یوسف نزاد جهاد شفت

مدیرجهاد کشاورزی شفت با بیان اینکه برنج استحصال شده ازمحصول راتون نسبت به محصول اصلی باهزینه کمتر تولید شده وازلحاظ کیفیت دارای عطر و طعم خوبی بوده که موجب ارتقا درامد کشاورزان وافزایش تولیدبرنج درشهرستان شفت شده است.

یوسف نژاد با بیان اینکه برداشت راتون در شالیزارها علاوه بر درآمدزایی برای کشاورزان و ایجاد اشتغال برای کارگران حاصلخیزی خاک را به همراه دارد، گفت: با برداشت راتون می‌توان به اقتصاد کشاورزان کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه برداشت راتون فقط در زمان برداشت نیاز به کارگر و تجهیزات دارد، تصریح کرد: این محصول به طور خود جوش بعد از برداشت برنج در شالیزارها روئیده و نیاز به مراقبت و سم پاشی ندارد و از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شفت گفت:شهرشتان شفت دارای ۱۴۳۳۶ هکتار شالیزارمیباشد که ازلحاظ تولید رتبه۶ استان و۷ درصد نیازاستان راتامین میکند.