به گزارش صفیر گیلان؛ میرشمس مؤمنی‌زاده پیش از ظهر امروز در همایش هم‌پیمانی با ایمنی راه‌ها به‌مناسبت روز جهانی قربانیان سوانح رانندگی در رشت اظهار داشت: آمار کشته‌شدگان سوانح رانندگی در شهرستان رشت امسال با کاهش حدود ۳۹ درصدی به ۶۵ نفر رسید.فرماندار رشت با  اشاره به اینکه در هفت ماهه نخست سال گذشته ۱۰۶ […]

 به گزارش صفیر گیلان؛ میرشمس مؤمنی‌زاده پیش از ظهر امروز در همایش هم‌پیمانی با ایمنی راه‌ها به‌مناسبت روز جهانی قربانیان سوانح رانندگی در رشت اظهار داشت: آمار کشته‌شدگان سوانح رانندگی در شهرستان رشت امسال با کاهش حدود ۳۹ درصدی به ۶۵ نفر رسید.فرماندار رشت با  اشاره به اینکه در هفت ماهه نخست سال گذشته ۱۰۶ نفر در این شهرستان جان خود را در سوانح رانندگی از دست داده‌اند گفت: در حال حاضر و طبق بررسی‌های انجام شده سه عامل مهم راه،‌ خودرو و عامل انسانی باعث بروز انواع تصادفات و سوانح جاده‌ای می‌شود.

ایمنی راه همایش هم پیمانی

مؤمنی‌زاده با اشاره به اینکه در گیلان به علت شرایط خاص آب و هوایی آسفالت راه‌ها به سرعت آسیب می‌بیند ابراز داشت: حجم بالای تخریب‌های وارد شده و یا کمبود اعتبارات لازم برای بهسازی و ترمیم جاده‌ها موجب شده است که این کار با سرعت کمتری توسط دستگاه‌های ذیربط انجام شود.

رئیس شورای ترافیک شهرستان رشت استانداردسازی خودروها و وسائط نقلیه را امری مهم  و ملی قلمداد کرد و گفت:: سومین عامل مهم در ایجاد سوانح و تصادفات رانندگی عامل انسانی است که می‌توان

مومنی زاده سوانح رانندگی را پنجمین علت مرگ و میرها در جهان اعلام کرد و اظهار داشت: سومین عامل مرگ افراد در کشورمان به وقوع سوانح جاده‌ای مرتبط می‌شود .

ایشان در پدید آمدن تصادفات رانندگی چهار عامل خطای انسانی، جاده، وسیله نقلیه و محیط،  را موثر خواند و تصریح کرد؛به طور کلی سالانه حدود ۱۹ هزار نفر در جاده‌های ‌سطح کشور جان خود را از دست می‌دهند یا دچار مصدومیت جسمی می‌شوند.

فرماندار رشت‌ با اشاره به مصدومیت  بیش از ۲۰۰ هزار نفر در کشورمان به علت سوانح رانندگی گفت: این تعداد بالای کشته‌‌شدگان و مصدومان هزینه‌های بسیار سنگینی را به کشور تحمیل می‌کند بنابراین متولیان و مسئولان مربوط به این حوزه رسالت و وظیفه خطیری بر عهده دارند.

مومنی زاده آموزش و فرهنگ سازی را دو راهکار مهم در کاهش حوادث رانندگی خواند و گفت:امیدواریم جامعه به این سمت سوق داده شود.