مهندس مرتضی رجبی با مدرک تحصیلی مهندسی مکانیک وکارشناس ارشد مدیریت دولتی و شاغل در دفتر فنی مهندسی مدیریت تولید برق گیلان است.

اختصاصی/صفیر گیلان؛شوراهای شهر، اولین آزمون دموکراتیک برای سنجیدن مقبولیت افرادی است که قصد دارند برای جامعه خود کاری بکنند و گاهی این فضا به آنها فرصت می‌دهد که خود را برای میدان‌های بزرگتر دیگر آماده کنند.

انتخابات شورا های اسلامی شهر  و روستا که گاه با شعارهای خارج از حوزه اختیارات نامزدهای انتخاباتی همراه است حاصل  عدم آشنایی افراد کاندیدا با شرح وظایف شورا وبخصوص عدم حضورافراد کاردان وتوانمند در جریان انتخابات شوراها  میباشد که ضروریست تا در انتخابات شورای شهری و روستایی ۱۴۰۰ دقت لازم وحساسیت بیشتری به این موضوع داشت .

با این مقدمه معرفی مینماییم یکی از شهروند خوشنام وتحصیلکرده ، نامزد انتخاباتی شورای شهر فومن که اعتقاد دارد شوراهای شهر با ورود اشخاص کاردان وکاربلد وباسابقه در امر مدیریت، میتواند موجب فراهم اوردن حداقل امکانات رفاهی برای شهروندان فهیم باشد.

شاید عدم فراهم اوردن حداقل امکانات رفاهی شهروندان ودور بودن از انجام برخی وظایف شورایی و موارد دیگر باعث بی اعتمادی مردم به نهاد شوراها در شهر و روستا شده است .

مهندس مرتضی رجبی با مدرک تحصیلی مهندسی مکانیک وکارشناس ارشد مدیریت دولتی و شاغل در دفتر فنی مهندسی مدیریت تولید برق گیلان است.

رجبی کاندیدای دور چهارم شورای شهر فومن نیز بودند که با ارائه برنامهای مدون وقابل اجرا نظر مردم را به خود جلب نمود که  با اخذ حدود ۱۵۰۰ رای مردمی درآن زمان از این پارلمان شهری جا ماند .

در آن سال خیلی از شهروندان عدم حضور این فرد کاردان در شورای شهر را نقطه ضعف ان مجموعه میدانستند که با حمایت بیشتر همشهریان به ایشان  و با برنامه کارشناسی شده ایشان شهر وشهروند بهره بیشتری دران زمان میبرد .

مرتضی رجبی می گوید در مواردی مشاهده شده که نامزدهای انتخاباتی خارج از حوزه اختیارات خود با شعارهای خیلی نازل وتحریک امیز وبی اساس نشان می‌دهند که کاندیداها با وظایف و تکالیف و قوانین جامع شوراها  کوچکترین آشنایی ندارند و بدون دانش واگاهی وارد گردونه انتخابات میشوند .

ایشان بیان داشتند افرادی در دورهای قبل در داخل شورا بودن و مردم به آنها اعتماد نمودند که بدلیل عدم آشنایی با قوانین وبی تدبیری خود نتوانستند گامی در جهت پیشبرد اهداف شهروندی داشته باشند .
وازاین رو اعتماد مردم به شورا کمرنگ شده واین قضییه باعث شده مردم اعتماد کمتری به برنامه های کاندیداهای شورای شهر داشته باشند.

وی افزود:بنده معتقدم پروسه ورودی انتخابات شورای شهر به یک آزمون علمی نیاز دارد تا از ورود افراد غیر متخصص به حوزه انتخاباتی شورای شهر جلوگیری شود و اعضای شورا با مدارک مرتبط و تخصص های لازم و همچنین قبولی در آزمون ورودی بتوانند وارد مرحله نهایی انتخابات شوند

وی افزود:پس مهم است تا  هم در مرحله نهایی و هم در مرحله اولیه، تخصص و توانایی کاندیداها مورد سنجش قرار گیرد.

مهندس رجبی اظهار کرد؛ قصه پرغصه این است که در کمال تعجب برخی وظیفه خود را خوب به درستی در قبال شهرو شهروندان  انجام نداده اند و مجددا به مردم نگاه می کنند ! و از خدمات خود می گویند . می دانید چرا ؟
چون مردم فهیم مطالبگر نیستند واز روی احساس ودلسوزی به این قضییه نگاه میکنند .

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد؛در واقع نقش بی حد و حصری که شورای شهر در بخش نظارت بر عملکرد شهرداری دارد باید در راستای خدمت به شهر و تقسیم عادلانه خدمات باشد از این رو می طلبد که داوطلبان با قوانین و مقررات و وظایف و اختیارات خودشان آشنایی کامل داشته باشد  و لذا  یک آزمون جامع می تواند معیار و ملاک هر کاندید انتخابی را در این حوزه بسنجد.

رزومه این شهروند کاردان ومردمی به شرح ذیل میباشد .
ایشان .کارمند دفتر مهندسی وبرنامه ریزی وزارت نیرو وشاغل در مدیریت تولید برق گیلان .
رئیس هیات مدیره تعاون مدیریت تولید برق گیلان به مدت ۴ سال.
رئیس هیات فوتبال شهرستان فومن به مدت ۸سال از سال ۸۱ تا ۸۹ ..
رئیس هیات فوتسال رشت
عضو دپارتمان هیات فوتبال استان گیلان .
همکاری با بزرگترین شرکت معتبر جهانی بنام زیمنس المان در ساخت نیروگاه برق .
همکاری با شرکت السالدو هلند
عضو کمیته ورزش وزارت نیروی کشور ..
همکاری در ساخت پروژه نیروگاه شازند اراک
همکاری در پروژه نیروگاه بعثت تهران .
همکاری با چند پروژه پتروشیمی عسلویه .
همکاری در پروژه نیروگاه نکا مازندران
همکاری درپروژه نیروگاه شهید رجایی قزوین ..
همکاری با شرکت مدیریت تولید برق منتظر قائم کرج
همکاری در پروژه نیروگاه بندر عباس درخصوص سیستمهای اب شیرینکن .
همکاری درپتروشیمی بندر ماهشهر .
همکاری در پالایشگاه اصفهان .
طراح ابهای قطره ای پارکها وفضای سبز وباغات مرکبات .
دارای گواهی دورهای تست مخرب وغیر مخرب تجهیزات فلزی .
دارای گواهی تستهای pt و ut و mt و vt .سازهای فلزی ازجمله پلهای فلزی .
مربی فوتسال
نماینده وناظر فوتبال در مسابقات فوتبال .
اخذ لوح تقدیر بعنوان برترین هیات فوتبال شهرستان از استاندار گیلان و فدراسیون فوتبال و … را دارد .

شعار نامزد شورای شهر فومن ؛اگر توسط مردم شهرم در این پارلمان شهری  انتخاب شوم ومردم فهیم و ولایتمدار وعالم پرور فومن حقیر را برای ورود در شورای شهر پزیرا باشند  با تمام وجودم در راستای پیشرفت شهرم تلاش وکوشش خواهم نمود و آنچه که لایق وشایسته مردم فهیم فومن هست با پیگیری وهمدلی دیگراعضا به مردم شهرم هدیه خواهم نمود .

باشد تا با انتخاب شما خوبان ،شاهد شهری ابادتر ودر خور شان منزلت شما مردم پاک، ولایتمدار وعالم پرور درحد نام بزرگ فومن باشیم.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری