به گزارش صفیر گیلان؛مریم بخشی با اشاره به آغاز هفته تربیت‌بدنی و ورزش اظهار کرد: با ماشینی شدن جوامع امروزی، ورزش تأثیر بسزایی در سلامت خانواده و جامعه ایفا می‌کند و ‌می‌تواند جامعه را از بسیاری ناهنجاری‌های اجتماعی رهایی بخشد. وی با تأکید بر آثار و فواید پرشمار ورزش بر اقشار مختلف جامعه افزود: فعالیت‌های […]

وی با تأکید بر آثار و فواید پرشمار ورزش بر اقشار مختلف جامعه افزود: فعالیت‌های منظم ورزشی به‌سلامت جسمی و روحی فرد کمک می‌کند، این فعالیت‌ها با بالابردن توانایی جسمی انسان باعث سلامتی جسم و روح ورزشکار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش باعث بالارفتن اعتمادبه‌نفس فرد ورزشکار می‌شود، خاطرنشان کرد: در دو دهه اخیر با گسترش آپارتمان‌نشینی شاهد فراموشی برخی از ورزش‌های بومی و محلی بودیم و بازی‌های رایانه‌ای به خانه‌ها نفوذ پیداکرده است، این بازی‌ها باعث تنبلی کودک می‌شود و با به خطر انداختن سلامت جسمی و روحی کودک، خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای خانواده و جامعه به بار می‌آورد.

بخشی با تأکید بر احیای ورزش‌های بومی و محلی گفت: اداره کل ورزش و جوانان گیلان به ورزش‌های همگانی توجه خاصی دارد و باهدف تقویت و احیای ورزش‌های بومی و محلی در تمامی نقاط دور و نزدیک استان اقدام به برپایی جشنواره‌های مختلفی کرده است، توجه به ورزش‌های بومی و محلی یکی از اولویت‌های اصلی‌مان در اداره کل ورزش و جوانان گیلان است.

وی با اشاره به آغاز هفته تربیت‌بدنی و ورزش با شعار «پیش به‌سوی ایران فعال» بیان کرد: بیش از ۲۶۰ برنامه گوناگون ورزشی و فرهنگی در هفته تربیت‌بدنی و ورزش در سطح استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه حضور در مزار شهدا و تقدیم گل به این قهرمان همیشه زنده، آغاز فعالیت‌هایمان در هفته تربیت‌بدنی و ورزش است، گفت: عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه و خانواده معظم شهدا در شهرهای مختلف استان از برنامه‌های فرهنگی جامعه ورزش گیلان در هفته تربیت‌بدنی و ورزش است.

بخشی با تأکید بر آگاهی‌بخشی خانواده‌ها نسبت به ورزش همگانی تصریح کرد: رژه موتورسواران و اطلاع‌رسانی گسترده در شهرهای مختلف استان از برنامه‌های مهم‌مان در هفته ورزش و تربیت‌بدنی است، اهمیت اطلاع‌رسانی ورزشی بسیار بالا بوده و به همین دلیل یک هفته پیش از آغاز هفته تربیت‌بدنی هم‌زمان با سایر استان‌های کشور در هفته‌ای به نام «هفته خبر و آگاهی بخشی فعالیت‌های ورزشی همگانی» مشارکت گسترده‌ای داشتیم.

 هرساله ۲۶ مهرماه لغایت دوم آبان ماه به نام هفته تربیت‌بدنی و ورزش نام‌گذاری شده است، هم‌زمان با هفته تربیت‌بدنی، ۲۶۰ ویژه‌برنامه برنامه‌ فرهنگی و ورزشی در گیلان با شعار «پیش به‌سوی ایران فعال» برگزار می‌شود.

//فارس