به گزارش صفیر گیلان؛آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی “‌ چادرهای آسمانی”‌ با محوریت حجاب و عفاف با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و مدیر کل تبلیغات اسلامی استان و همچنین فاطمه شیرزاد عضو شورای اسلامی شهر رشت – ابروفراغ  مشاور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان -کرم‌بیجاری مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان […]

به گزارش صفیر گیلان؛آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی “‌ چادرهای آسمانی”‌ با محوریت حجاب و عفاف با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و مدیر کل تبلیغات اسلامی استان و همچنین فاطمه شیرزاد عضو شورای اسلامی شهر رشت – ابروفراغ  مشاور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان -کرم‌بیجاری مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان و  شرکت کنندگان در جشنواره پیش از ظهر امروز ( ۲۱ تیر ماه ۹۷)در سالن شهدای ناجا  نیروی انتظامی استان گیلان برگزار شد.

 در این مراسم سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان‌  حجاب را هدیه‌ای از طرف پروردگار خواند و افزود:‌ زنان در جامعه اسلامی با استفاده از این نعمت الهی نه‌تنها خود را از خطرات و تهدیدات بسیار زیادی مصون می‌دارند بلکه با تمسک به آن به سعادت حقیقی دست پیدا خواهند کرد.

جعفری‌خیرخواه ضمن تأکید بر این مسئله مهم که حفظ حجاب به کانون خانواده‌ها استحکام می‌بخشد عنوان کرد:‌ تنها در سایه این نعمت بزرگ و ارزشمند الهی است که آرامش و اطمینان قلبی و تعادل شخصیتی در پرتو آن برای زنان فراهم می‌شود و جامعه در مسیر تعالی واقعی قرار می‌گیرد.

وی به نوع فعالیت‌های نیروی انتظامی برای تعمیق و ترویج چنین ارزش‌هایی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت:‌ نیروی انتظامی بنابر وظایف ذاتی، انواع فعالیت‌های ایجابی، فرهنگی و اجتماعی را در کنار اقدامات سلبی حوزه امنیت اخلاقی در دستور کار ویژه خود قرار داده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان‌ هفته عفاف و حجاب را فرصتی جهت ترویج ارزش‌های اسلامی دانست و تصریح کرد:‌ این مناسبت‌ها فرصتی ارزنده جهت برگزاری جشنواره چادرهای آسمانی را فراهم آورده تا از هنرمندان،‌ فعالان و افراد برجسته در این زمینه تجلیل شود.

جعفری‌خیرخواه به حوزه‌های مختلف این جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت:‌ جشنواره چادرهای آسمانی در بخش‌های عکس،‌ پوستر،‌ نقاشی(‌ ویژه کودک و نوجوان)‌ و تصویرسازی برگزار شد و به هر کدام از نفرات برگزیده آن نیز ضمن تجلیل جوایز ارزشمندی تعلق گرفت که البته در بخش تصویر سازی از نگاه داوران ما افراد حائز رتبه نداشتیم.

ایشان از انتخاب ۶۵ اثر بر اساس نگاه داوران  خبر داد و گفت :‌ به نفر اول علاوه بر لوح سپاس و تندیس جشنواره مبلغ ۱۲ میلیون ریال وجه نقد و به نفر دوم نیز علاوه بر لوح تقدیر و تندیس جشنواره مبلغ  ۱۰ میلیون ریال و به نفرسوم ۸ میلیون ریال   به‌عنوان جایزه تعلق گرفت.

 

در این برنامه حجت الاسلام فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان سخنران مراسم و نیز رضا احمدی خواننده جوان  کاری از خلیج فارس تقدیم مادران و دختران حاضر در همایش و نیز دو تن از بانوان که تازه به دین اسلام گرویدندو مسلمان شدند سخنران مراسم بودند.

تنظیم:زلیخا صفری

image_2018_7_12-3_13_15_664_VLo image_2018_7_12-3_2_11_369_wdI image_2018_7_12-3_1_47_336_bEF image_2018_7_12-3_13_38_377_IkS