صفیر گیلان/زلیخا صفری؛آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای بسیج رسانه استان گیلان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی و یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه اظهار داشت: خبرنگاران بیانگر درد‌ها، مشکلات، مطالبات و دغدغه‌های مردم هستند نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه امید است خداوند همواره خبرنگاران را در عرصه‌های […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای بسیج رسانه استان گیلان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی و یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه اظهار داشت: خبرنگاران بیانگر درد‌ها، مشکلات، مطالبات و دغدغه‌های مردم هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه امید است خداوند همواره خبرنگاران را در عرصه‌های اطلاع‌رسانی راستین یاری کندگفت: رسانه‌ها در جامعه امروز باید ایمن آفرین باشد و جو ملتهب را  با بیانی رسا و شیوابه فضایی آرام تبدیل کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه دنیای امروز حتی در انتشار کتاب‌ها به سمت کم‌حجم شدن و پرمحتوا شدن پیش می‌رود خاطرنشان کرد: ویراستار نقش بسیار سازنده‌ای در کتب و پیام‌رسانی اخبار دارد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه رسانه باید امید آفرین باشد و افق‌ها را برای مردم و مسئولان روشن کند تصریح کرد: رسانه‌ها به‌دلیل ویژگی‌ بزرگ مطالبه‌گری خود به‌درستی افق‌ها را می‌بیند و می‌تواند آنها را برای جامعه روشن و شفاف جلوه کند.

وی با بیان اینکه رسانه در نظام دینی باید در خدمت اسلام باشد و این امر یک‌ مقوله مهم است تاکید کرد: اگر در خدمت اسلام فعالیت‌های خویش را به پیش بریم به طور حتم خداوند به تمامی اقدامات آدمی ارزش عطا کرده و به‌خوبی با انسان معامله می‌کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رسانه‌ها رسالت واقعی خود را در مقابل اطلاع‌رسانی و انعکاس صحیح مطالبات مقام معظم رهبری به درستی انجام نمی‌دهند ابراز داشت: در جوامع غربی رسانه‌ها در اختیار نظام زور و سلطه هستند و در جوامع اسلامی این امر دیده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در جمهوری اسلامی آزادی بیان دارند و باید مطالبات مقام معظم رهبری و مردم را به‌درستی در جامعه بیان کنند افزود: رسانه‌ها باید از روحیه تخریب اجتناب کنند زیرا عملکرد رسانه‌ها صدر اخبار جامعه را دربر می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه اگر روحیه تخریب در رسانه‌ها ایجاد شود به طور حتم خداوند مجازاتی را برای این افراد در نظر می‌گیرد تصریح کرد: قرآن می‌فرمایند اعمال خوب و بد انسان بدون شک به او باز می‌گردد.

وقتی تبلیغات چیپس و پفک از حجاب بیشتر است!!

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید در حوزه فرهنگ عمومی به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب فعالیت گسترده‌ای داشته باشد گفت:فرهنگ عمومی ما امروز رنج اور است و شاید تا امروز به اندازه ای که روی ظزوف تفلن  و چیپس وپفک و  مواد شوینده تبلیغ شده روی عفاف حجاب کار نشده است.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه افرادی که فعالیت در توسعه عفاف و حجاب را نمی‌پسندند به طور حتم از این شورا رنجیده می‌شوند ابراز داشت: پس از جنگ تحمیلی در حوزه عفت عمومی، عفاف، حجاب و فرهنگ عمومی کشور کار مطلوبی انجام نشده است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه جامعه از فرهنگ عمومی غافل شده است و رسانه‌ها باید دست افرادی که قصد تخریب عفاف و حجاب را دارند کوتاه کنند بیان کرد: امروز غول رسانه‌ای غرب طرفدار افرادی است که دلش به حال ملت ایران نمی‌سوزد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه رسانه‌ها باید مروج آداب و سبک زندگی اسلامی در میان مردم باشند و مشکلات را کارشناسی کنند خاطرنشان کرد: حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در گیلان دارای اتاق اندیشه‌ورز، حلقه دانشگاهیان، حلقه پزشکان، حلقه جوانان و روحانیون است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه رسانه‌ها در خط مقدم پیام‌های اجتماعی و سیاسی هستند و مردم آنچه را که می‌دادند از رسانه‌ها استخراج کرده‌اند گفت: داده‌های رسانه‌ها به گفتمان سیاسی و اجتماعی مردم در جامعه تبدیل می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ایران اسلامی در مقایسه با دیگر کشورهای پیرامون در  شرایط مطلوبی قرار دارد گفت: من تقریبا بیشتر شهرها و کشورهای همسایه را رفتم و جاده های مواصلاتی کشور و کشورهای همجوار را به خوبی می شناسم.  .

وی با تاکید بر اینکه کشور به آن‌گونه‌ای که گاه از زبان برخی اعلام می‌شود شرایط نامناسب ندارد و بسیاری از سیاه‌نمایی‌ها در کشور ناشی از امپراطوری رسانه‌ای نظام سلطه جهانی است گفت: نمایندگی ولی‌فقیه مطالبه‌گر مطالبات رسانه از دولتمردان می‌شود و رسانه‌ها مطالبه‌گر مطالب مردم از مسئولان هستند.

اتاق فکر مسئولان تک فکری است

امام جمعه رشت خبرنگاران و رسانه‌ها باید یک روحیه قوی داشته باشد و به دور از زود رنجی در عرصه‌های مختلف ورود کند گفت: داشتن یک روابط عمومی خوب از ویژگی خبرنگاران است..

وی رکود در کشور را قابل حل دانست و گفت: بسیاری از مشکلات جامعه امروز ناشی از تک فکری بودن اتاق فکر مسئولان است.

ایشان با اشاره به اینکه درنهادها سالهاست که استراتژی مشخصی وجود ندارد و هرکس در سویی و جهتی حرکت می کند گفت: این امر در عرصه انواع ورزش‌ها نیز دیده می‌شود و عرصه ورزش به ویژه فوتبال محل تاخت و تاز سیاست‌گذاران شده است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه شایسته‌سالاری امری مهم در مدیریت‌ها محسوب می‌شود و باید مد نظر قرار گیرد خاطرنشان کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری هیچ مشکلی در کشور نیست که در درون جامعه برطرف نشود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در کشور فارغ‌التحصیلان توانمندی وجود دارند که قادر به برطرف کردن عمده مشکلات کشور هستند افزود: در سطح کلان کشور برخی متاسفانه تک فکری هستند و هم‌گرایی مطلوبی در اندیشه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ندارند.

نه مگس باشیم نه زنبور

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه رسانه‌ها سوژه‌های خود را از منبرهای نماز جمعه شهرستان‌ها و مرکز استان پیدا کنند و با روحیه جذاب به‌دنبال رفع مشکلات مردم باشند گفت: در دنیای امروز تخریب به سرعت انجام می‌شود اما اهل منبر، رسانه و نویسندگان باید بیانگر خوبی‌ها و بدی‌ها باشند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه نقد سازنده همواره اثرگذار است و دنیا، عقل و شرع هرگز تخریب را نمی‌پذیرد گفت: حوزه نمایندگی ولی‌فقیه گیلان وعده می‌دهد که مطالبه‌گر درد‌های رسانه‌ها در برابر دولتمردان باشد و رسانه‌ها هم باید مطالبه‌گر درد‌های مردم دردمند جامعه باشند.

وی خواستار نقد جانانه و منصفانه و منطقی شد و گفت:همه ی مسئولان که بد کار نکردند و تلاش کنید با جذب حداکثری دفع حداقلی و تقویت روحیه افراد بیش از تخریب خوبی ها را نشانه بگیرید و مسئولان را بیدار کنید