به گزارش صفیر گیلان؛سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان در نشست خبری ویژه بزرگداشت هفته بسیج برگزار شد، گفت: «بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت رسانی» شعار امسال هفته بسیج است و این شعار با هفته وحدت آغشته شده است. ایشان با بیان اینکه امروز بهترین مدافعان و نظامیان را از جنس بسیج […]

به گزارش صفیر گیلان؛سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان در نشست خبری ویژه بزرگداشت هفته بسیج برگزار شد، گفت: «بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت رسانی» شعار امسال هفته بسیج است و این شعار با هفته وحدت آغشته شده است.

ایشان با بیان اینکه امروز بهترین مدافعان و نظامیان را از جنس بسیج داریم گفت: همه بدانید که وقتی بسیج می تواند در امور نظامی موفق باشد پس می تواند مشکلات کشور را مرتفع نماید.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به تعلق بسیج مستضعفین به مردم تصریح کرد: بسیج در واقع همه ملت ایران هستند که خالصانه بدون هیچ چشم داشتی توان خود را برای خدمت به کشور و مقابله با دشمن صرف می کنند.

عبدالله پور افزود: امروز بسیج از حالت ملی خارج شده  و حالتی بین المللی پیدا کرده است چرا که امروز در منطقه بسیج به یک الگو تبدیل شده است و نمونه هایش  را در کشورهای  یمن و عراق قابل مشاهده است. بسیج به مردم جهان یاد داد که با اتحاد و انسجام در مقابل زورگویان بایستند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه علی‌رغم اینکه گاهی بسیجیان در داخل مورد طعنه و بی مهری قرار می‌گیرد، گفت: بسیجیان مانند مولایشان امام علی حاضرند تنهایی را بچشند.

فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه بیان داشت: امروز بهترین مدافعان و نظامیان را از جنس بسیج داریم و بدانید که وقتی بسیج می تواند در امور نظامی موفق باشد پس می تواند مشکلات کشور را مرتفع نماید.

سردار عبدالله پور با اشاره به اینکه مظهر وحدت و یکپارچگی کشور بسیج است، تصریح کرد: هرکجا گره‌ای در کشور بوده با کلید بسیج برطرف شده است و بسیج همانطور که میتواند برای دفاع کشور کار کند، برای آبادانی و عمرانی نیز فعالیتهای به سزایی میتواند انجام دهد.

فرمانده سپاه قدس گیلان ادامه داد: از روز سه شنبه ۲۹ آبان هفته بسیج آغاز شده و اولین برنامه حضور ۱۰۰۰ پزشک در هزار مسجد است. همچنین طرح همگام با کشاورز در اولین روز از هفته بسبج برگزار خواهد شد که سال گذسته ۶ هزار کشاورز در این طرح شرکت کردند و سبب افزایس ۹ درصدی محصول شدند. وی در مورد افتتاح خانه محرومان نیز اظهار کرد: از ۱۰۰۰ واحد مسکونی، بخشی را توانستیم به بهره برداری برسانیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به برنامه های دیگر هفته بسیج گفت:اردوی یک روزه اقتصاد مقاومتی با هماهنگی بسیج سازندگی و بسیج رسانه مهیا شده است که فعالان رسانه می توانند برای پوشش خدمات بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی در این اردو حضور یابند.

وی کفت: در استان ۲۱ هزار بسیجی هر شب در حال گشت‌زنی هستند که این طرح با هماهنگی ناجا و دادگستری انجام میشود.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان گفت: طرح جهادی احداث نیروگاه‌های خورشیدی همزمان با سراسر کشور در قالب بسیج صنعت انجام می‌شود که استان گیلان هم بخشی از مجموع ۳ هزار نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات در کل کشور را اجرا می‌کند.

عبدالله پور در آخر اظهار داشت: عبدالله پور با تاکید بر حمایت از مردم مظلوم یمن گفت: انتظار داریم همه بسیجیان و مردم با شرکت در نماز جمعه انزجار خودشان را علیه ال سعود فریاد بزنند.

وی در رابطه با برنامه های دیگر هفته بسیج بیان داشت: برنامه های دیگر هفته بسیج عبارت از برگزاری یادواره شهدای روحانی و طلبه غرب کشور به میزبانی فومن در روز چهارشنبه,اعزام سرگروه های جهادی گیلانی به دوره آموزشی برای ساخت ۳۰۰۰ نیروگاه کوچک تولید انرژی خورشیدی، افتتاح ۸ واحد مسکن محرومین، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری یادواره سردار شهید مدافع حرم علیرضا نظری در رودسر، برگزاری مانور نظامی با محوریت گردان های امام حسین(ع) در منطقه لوشان با حضور مسئولین نطامی کشوری و استانی می باشند.

سردار عبدالله پور به برگزاری کارگاه آموزشی کشتگیاه کلزا اشاره کرد و بیان داشت:در حوزه اقتصاد مقاومتی در بخش کلزا با همکاری جهاد کشاورزی در منطقه رودبار و رستم آباد طرح کاشت دانه های روعنی کلزا را با هدف تولید روغن مورد نیاز در دستور کار داریم.

فرمانده سپاه قدس گیلان به اهمیت فعالیت های قرآنی در سطح جامعه اشاره کرد و بیان داشت.:روز یکشنبه در همایش بزرگ سفیران الهی از ۳۰ تن از حافظان قرآنی استان گیلان تجلیل می شود.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان ضمن تاکید بر اینکه همه فعالیت‌های اجرایی سپاه و بسیج در حوزه محرومیت‌زدایی با هماهنگی دولت انجام می‌شود گفت: ۱۶ محله آسیب‌پذیر در رشت داریم و پیچیدگی مشکلات این مناطق در حدی است که همکاری بیشتر مردم و مسئولان را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه حق مردم نیست در حاشیه شهرها با این مشکلات زندگی کنند و این امر توجه ویژه مسئولان همه حوزه‌ها را می‌طلبد افزود: توجه به ورزش از اهمیت خاصی برخوردار است و به ویژه ورزش همگانی شدیداً در حال تقویت است چرا که با سلامت مردم مرتبط است

سردار عبدالله پور با اشاره به خدمات مختلف سپاه قدس گیلان برای عمران و آبادانی در مناطق حاشیه ای شهر رشت در پایان خاطر نشان کرد: در منطقه معلولین با همکاری ناجا ۵۶ عملیات برای دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر داشته ایم و در تلاش هستیم در حوزه های عمرانی،بهداشتی،فرهنگی و …مشکلات را با همکاری سازمان های ذیربط مرتفع نمائیم و معتقدیم باید از مدل بسیج و از حضور مردم برای رفع مشکلات این مناطق استفاده شود و تجربه نشان داده است که استفاده از مدل بسیج برای رفع مشکلات نتیجه بخش بوده است.

/زلیخا صفری