صفیر گیلان؛فریبرز مرادی،مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از آغاز اجرای عملیات روکش آسفالت حفاظتی برای نخستین بار در استان (در محورهای رشت – لاهیجان و رشت – امامزاده هاشم ) به طول۵۰کیلومتر خبر داد


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان ؛مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ که نوعی آسفالت سرد حفاظتی، ترمیمی است که با هدف آب بندی سطحی و جوان سازی آسفالتهای قبلی که دارای خرابی های سطحی، کچلی، شن زدگی و گودافتادگی بر اثر حرکت خودرو ها و ترک های تا عرض ۲ سانتی متر می باشد استفاده می شود.
وی افزود: هزینه ی این پروژه حدود ۳۵۰ میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات ملی تامین شده است.
وی در ادامه مزایای استفاده از این نوع آسفالت را برشمرده و خاطر نشان نمود: اجرای ناهمواریهای طولی و عرضی، پرکردن گود افتادگیها، درزها و ترکهای کم عمق و سطحی، جلوگیری از نفوذ آب به بدنه ی راه، جلوگیری از نشست و ایجاد ترک به دلیل انعطاف پذیری ناشی از مصرف پلیمر و ضخامت پایین در کنار اجرای فوق سریع از جمله مزایای اجرای این نوع آسفالت می باشد.
مرادی سپس با بیان این نکته که سرعت اجرای روکش آسفالت حفاظتی بالا بوده، گفت: این نوع آسفالت یک نوع عملیات ترمیمی است که فرسودگی و خرابی رویه را در هر سیکل به طور متوسط بین ۳ تا ۵ سال به تاخیر می اندازد که باعث صرفه جویی در هزینه ها می گردد.
فریبرز مرادی در ادامه خاطر نشان نمود: محور رشت به لاهیجان و رشت به امامزاده هاشم از جمله محورهای پرتردد استان بوده که این امر استفاده از شیوه های نوین در نگهداری بهینه این مسیر را ضروری می سازد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان اجرای روکش آسفالت حفاظتی در محورهای رشت – لوشان و آزاد راه رشت – قزوین و راههای فرعی را جزو برنامه های آتی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در راستای نگهداری بهینه راههای شریانی استان برشمرد.