به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان: طرح ملی حدنگاری «کاداستر» در اراضی کشاورزی شهرستان فومن در حال اجرا است. وی با بیان اینکه مقدمات اجرای این طرح از سال گذشته در شهرستان فومن آغاز شده است، افزود: این طرح در راستای تحقق اهداف بلند مدت وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی […]

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان: طرح ملی حدنگاری «کاداستر» در اراضی کشاورزی شهرستان فومن در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه مقدمات اجرای این طرح از سال گذشته در شهرستان فومن آغاز شده است، افزود: این طرح در راستای تحقق اهداف بلند مدت وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی و اجرای قانون افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی جهت تثبیت مالکیت کشاورزان و سنددار کردن اراضی کشاورزی اجرایی شده که سبب رضایتمندی بهره وران می شود.

رئیس جهاد کشاورزی فومن با اشاره به اینکه این طرح در دو مرحله اجرا می شود، گفت: در صورت بروز اختلاف میان مالکین و زارعین با منابع طبیعی از نظر مالکیت در رابطه با اراضی تصرفی استفاده از این طرح می تواند به تصمیم گیری درست کمک کند.

وی به راه اندازی کارگروه رفع تداخلات در شهرستان فومن اشاره و خاطرنشان کرد: در ابتدا هر پلاک ثبتی شش دانگ یک روستا نقشه برداری و سپس با نقشه اداره منابع طبیعی تطبیق داده می شود.

ابراهیم زاده در ادامه با اشاره به مشخص شدن ۱۰۰ سنگ اصلی روستایی از آغاز اجرای این طرح تاکنون، تصریح کرد: رفع تداخل در شهرستان فومن از طریق کمیسیون متشکل از روسای ادارات جهاد کشوارزی، امور اراضی، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، ثبت اسناد و املاک و امور مالیاتی تعیین می شود.

وی یادآورشد: مدارک جمع آوری شده پس از تصویب در این کمیسیون برای بررسی و تصمیم نهایی به کارگروه استانی ارسال می شود.

رئیس جهاد کشاورزی فومن از برگزاری ۱۹ جلسه در سطح شهرستان خبرداد و اظهار کرد: تاکنون ۶۱ روستا در شهرستان فومن مورد بررسی قرار گرفته و صورتجلسات جهت بررسی و اعزام نقشه بردار به سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان ارسال شده است.