اختصاصی/صفیر گیلان؛محسن یوسف‌پور ظهر امروز در جلسه دیدار استاندار گیلان با کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با گرامیداشت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی تاکید کرد:  طرح توقف بهره‌برداری از جنگل‌های طبیعی شمال کشور در سال ۹۶ از مهمترین رویکرد منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان بود واداره کل منابع طبیعی گیلان در هفته منابع طبیعی […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛محسن یوسف‌پور ظهر امروز در جلسه دیدار استاندار گیلان با کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با گرامیداشت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی تاکید کرد:  طرح توقف بهره‌برداری از جنگل‌های طبیعی شمال کشور در سال ۹۶ از مهمترین رویکرد منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان بود واداره کل منابع طبیعی گیلان در هفته منابع طبیعی با شعار “منابع طبیعی با مردم، برای مردم” برنامه‌های گسترده‌ای را در استان برگزار می‌کند..

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ سال  بهره برداری از جنگلهای گیلان اجرایی می شد گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه برداشتی از جنگل‌های طبیعی استان گیلان انجام نمی‌شود و ما تلاش کردیم تا در جنگلهای گیلان درختی قطع نشود مگر در شرایط خاص  و ضروری  طرح هایی راه سازی که نیاز باشد با هماهنگی این کار صورت پذیرد.

یوسف‌پور از توسعه زراعت چوب در استان گیلان خبر داد و گفت: در راستای این حرکت ما در شرکت شفا رود ۴۰۰۰ هکتار زراعت صنوبر داشتیم که با هماهنگی با جنگل داری شفارود این میزان به ۸۰۰۰ هکتار خواهد رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه امسال در ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی جنگلی گیلان طرح جامع حدنگار”کاداستر” اجرا شده است اظهار کرد: به منظورافزایش سطوح زیر کشت ما  در ۶۰۰ هزار هکتار   نیز این طرح را نهایی خواهیم کرد.

یوسف‌پور با تاکید بر اینکه تا سه سال آینده طرح جامع حدنگار یا “کاداستر” در تمامی اراضی جنگی و ملی استان گیلان  اجرایی می‌شود گفت: کاداستر کردن اراضی جنگلی گیلان استان اتفاقی خوشایند است که مانع  پدیده شوم زمین‌خواری می‌شود.

آبخیزداری با رشد اعتبار مواجه شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از افزایش اعتبارات حوزه آبخیزداری در سال ۹۶ خبر داد و افزود: ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از ردیف ملی برای این بخش اعتبار جذب‌ شده است .

یوسف‌پور با اشاره به اینکه ما در بخش نیرو با مشکلات اساسی روبرو هستیم گفت:با پیگیری ها ما توانستیم جذب ۱۴۰ نیروی استخدامی  در دستور کار اداره‌کل منابع طبیعی استان گیلان  را داشته باشیم.

وی چالش اساسی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان را بحث نیرو های طرحی دانست که بخش عظیم اعتبارات را استفاده  و تخصیص اعتبارات انها دیر پرداخت  و  مشکل بعدی را نداشتن سالن اجتماعات که از مهمترین چالش ما در برگزاری برنامه های این چنینی است مطرح کرد .

وی از تلاش مجموعه منابع طبیعی گیلان در راستای شعار با مردم برای مردم  خبر داد و گفت: تمام تلاش ما رضایتمندی مردم از این مجموعه است./زلیخا صفری

photo_2018-02-25_10-49-10 photo_2018-02-25_10-49-05 photo_2018-02-25_10-48-57 photo_2018-02-25_10-48-33 photo_2018-02-25_10-48-44 photo_2018-02-25_10-48-10 photo_2018-02-25_10-50-39