به گزارش صفیر گیلان، قربانعلی محمدپور صبح امروز در جلسه کمیته احیای تالاب بندرانزلی در رشت اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث مرکز بازدیدکنندگان بندرانزلی در راستای احیای تالاب بندرانزلی توسط گروه جایکا در این ماه آغاز و تا بهمن ماه به پایان می‌رسد.   مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در […]

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مدیریت فاضلاب شهر بندرانزلی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته و صرفاً ارائه انشعابات خانگی مانده است.

محمدپور با بیان اینکه ۸۰ دوره آموزشی برای دانش‌آموزان و عموم مردم در راستای حفظ تالاب بندرانزلی در فصل بهار و تابستان برگزار شده است گفت: در مدت ۶ ماه اخیر هزار و ۵۰۰ نفر از منطقه حیات و‌حش “سلکه” بازدید کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام اینکه پروژه‌های مطالعاتی در راستای حفظ تالاب بندرانزلی توسط جهاد دانشگاهی استان گیلان انجام شده است تصریح کرد: احیای الگوی جریان طبیعی آب یکی از اقدامات انجام شده در راستای احیای تالاب بندرانزلی است.

وی با بیان اینکه اقداماتی مانند لایه‌برداری و نی‌برداری در منطقه حیات وحش “سلکه” با اعتبار ۹۵۰ میلیون تومان انجام شد گفت: انجام اقداماتی مانند نصب تله‌های زباله‌گیر و جمع‌آوری زباله‌های رها شده در تالاب بندرانزلی از جمله اقدامات انجام شده در راستای احیای این تالاب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان با اشاره به نصب تله رسوب‌گیر در منطقه “سیاه‌ درویشان” خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پروژه در راستای حفظ تالاب بندرانزلی در سال ۹۶ انجام شده است.

وی با اشاره به جلسه برگزار شده با حضور استاندار گیلان و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای مشارکت دادن دانشگاه تهران در پروژه‌های مطالعاتی مربوط به احیای تالاب بندرانزلی افزود: ۷ هزار هکتار از عرصه تالاب بندرانزلی ظرفیت رسوب‌زدایی دارد.

محمدپور با بیان اینکه میتوان رسوبات عالی را از تالاب بندرانزلی برداشت کرد ابراز داشت: به اجرای پروژ‌های عمرانی می‌توانیم عملیات رسوب‌زدایی تالاب بندرانزلی را با همکاری پیمانکاران به خوبی انجام دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: استان گیلان دارای ۲ حوزه آبخیز است که تالاب بندرانزلی به همراه ۱۰ رودخانه در حوزه مرکزی استان قرار گرفته است.

محسن یوسف‌پور با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رسوب‌زدایی تالاب بندرانزلی خاطرنشان کرد: با همکاری‌های نماینده مردم بندرانزلی در مجلس اعتبارات ملی مناسبی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در تالاب بندرانزلی جذب شده است.

/منبع؛تسنیم گیلان