به گزارش صفیر گیلان،آئین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس گیلان پس از ۱۵ سال، امروز با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان ، فرماندهان نظامی و انتظامی استان و مسوولین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان برگزار شد. آیت الله […]

به گزارش صفیر گیلان،آئین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس گیلان پس از ۱۵ سال، امروز با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان ، فرماندهان نظامی و انتظامی استان و مسوولین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان برگزار شد.

آیت الله رسول فلاحتی امروز در آیین کلنگ زنی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه جنگ ۸ ساله موجب اقتدار و عظمت ملت ایران شد اظهار کرد: امروز ملت ایران اقتداری که در بین ملت های مختلف پیدا کرده، بر گرفته از دفاع مقدس است.

فلاحتی
وی ادامه داد: دفاع مقدس در سایه اراده ها، هم آوایی ها و وحدت بین دلاور مردان جبهه های جنگ شکل گرفت و هر قدر از تاریخ انقلاب اسلامی می گذرد موفقیت های کسب شده در دوران جنگ نمایان تر می شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه جنگ ۸ ساله بیش از آن که جنگ بمب و موشک باشد جنگ اراده ها بود، تصریح کرد: اراده قوی مردم و جوانان ما جنگ نابرابر با تمام قدرت های سلطه گر را به چالش کشاند و معادلات جهانی را به نفع ایران تغییر داد.
آیت الله فلاحتی، احتمال جنگ با ایران در دنیای امروز را در حد صفر عنوان کرد و یادآور شد: اقتدار نظام اسلامی در سایه ایمان و اراده خالصانه کسب شده و این امر باید به نسل معاصر و آینده انتقال داده شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از بهترین ابزار برای نشان دادن اراده ها و نقش رزمندگان موزه دفاع مقدس است که می تواند نسل های آینده را مطلع کند، بیان کرد: احداث موزه دفاع مقدس انتقال افتخارات، اراده ها، ایمان و خلوص رزمندگان به آیندگان است.
امام جمعه رشت اضافه کرد: اگر بخواهیم ارزش های دفاع مقدس را انتقال دهیم یکی از راه های آن احداث موزه دفاع مقدس است.

کلنگ زنی موزه دفاع مقدس

 تحقق مطالبات به حق مردم امروز نیازمند وحدت، ایثار و تعالیم و آموزه‌های دفاع مقدس است

 دکتر مصطفی سالاری در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس درخشان ترین ایام در تاریخ ایران اسلامی است،اظهار داشت: در آن دوران همه با هدفی مقدس برای دفاع از آرمان‌ها ،حفظ منافع کشور و صیانت از وطن با وحدتی مثال زدنی در کنار هم جنگیدند.

وی دفاع مقدس را هم عامل و هم نشانگر وحدت و اجماع ملی خواند و افزود: امروز باید آثار و خاطراتی که از آن ایام باقی مانده و می تواند تقویت کننده وحدت در بین افراد و احزاب باشد را حفظ کنیم و آن در مسیر توسعه کشور و خدمت به مردم با رویکرد همت جمعی به کار بگیریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در طول دفاع مقدس در کنار موفقیت و پیروزی ها ، ناکامی نیز وجود داشت افزود: در دوران دفاع مقدس پس از رسیدن به موفقیت ،تلاش جمعی را ستایش می‌کردند اما متاسفانه امروز عده ای در زمان موفقیت ها و توفیقات برای نسبت دادن موفقیت به اقدامات خود با دیگران دعوا دارند و در ناکامی ها هم به دنبال پیدا کردن یک مقصر هستند که در این میان گاهی نقدهای غیرمنصفانه بیان می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: اگر از آموزه های دفاع مقدس به درستی بهره مند شویم، به وحدت و اجماع مثال زدنی دست می یابیم و می توانیم توطئه دشمنان برای تفرقه افکنی در بین افراد جامعه را بی اثر کنیم.

استاندار تاکید کرد: امروز هم به وحدت، ایثار و تعالیم دفاع مقدس نیازمندیم تا مطالبات به حق مردم را محقق کنیم.

وی در پایان بیان داشت: امیدوارم احداث این مکان و فعالیت های فرهنگی آن تقویت کننده وحدت باشد .

به گزارش صفیر گیلان،: این موزه در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در ورودی رشت احداث می شود و قصد دارد تا از شهدای جنبش جنگل تا جنگ هشت ساله مورد توجه قرار گیرد.

آئین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس گیلان پس از ۱۵ سال، امروز با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان ، فرماندهان نظامی و انتظامی استان و مسوولین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در محل کیلومتر ۵ رشت – تهران برگزار شد.