به گزارش صفیر گیلان؛سردار محمدرضا اسحاقی در همایش روسای کلانتری ها و پاسگاه های استان گیلان با بیان اینکه ماموریت های پلیس دائما رو به فزونی است و سربلندی پلیس، خرسندی مقام معظم رهبری و مردم را رقم می‌زندگفت: امنیت مدنظر نیروی انتظامی امنیتی مردم‌پایه است.   به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان […]

به گزارش صفیر گیلان؛سردار محمدرضا اسحاقی در همایش روسای کلانتری ها و پاسگاه های استان گیلان با بیان اینکه ماموریت های پلیس دائما رو به فزونی است و سربلندی پلیس، خرسندی مقام معظم رهبری و مردم را رقم می‌زندگفت: امنیت مدنظر نیروی انتظامی امنیتی مردم‌پایه است.

 

photo_2018-01-30_21-30-33

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به انکه تعبیت از فرامین فرمانده کل قوا چراغ راه پلیس در روزهای دشوار است، تصریح کرد: عقلانیت و منطق پلیس را از تنش‌های هزینه‌بر دور کرده است.
وی مردم گیلان را فرهنگ‌دوست و قانون‌پذیر معرفی کرد و افزود: تعامل جدی با شهروندان، پلیس را در انجام مسئولیت‌هایش یاری می کند.
فرمانده انتظامی استان گیلان آمار صحیح و دقیق را مبنای برنامه ریزی درست عنوان کرد و اظهار داشت: ارائه آمار نادرست تهدیدی برای سرمایه اجتماعی پلیس است.
سردار اسحاقی حضور به موقع در صحنه و حفظ صحنه جرم را مبنای احقاق حق مردم دانست و افزود: توسعه پایش تصویری می‌تواند ظرفیت های پلیس را در برخورد با جرایم افزایش بدهد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برنامه ریزی، انضباط بخشی و پرهیز از تنش و درگیری در دستور کار پلیس است، خاطرنشان کرد: نباید در برخورد با پدیده‌های اجتماعی بیش از حد سختگیرانه، آغراق آمیز و فراتر از قاتون عمل کنیم.
وی با تاکید بر اینکه امنیت مدنظر نیروی انتظامی امنیتی مردم‌پایه است، اظهار داشت: امروز پلیس مورد وثوق مردم است.
فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه هنر یک فرمانده، تبدیل کردن پدیده های امنیتی به انتظامی و پدیده های انتظامی به اجتماعی است، تصریح کرد: همه بسترها باید برای چنین اتفاقی فراهم شوند.
سردار اسحاقی با اشاره به اینکه آموزش تا زمانی که به رفتار تبدیل نشود، موثر نخواهد بود، بیان داشت: مهارت افزایی سرلوحه امور پلیس است.
وی اقتدار توام با رافت اسلامی در زمان اجرای ماموریت را حائز اهمیت ارزیابی کرد، خاطرنشان کرد: اقتداری که با عطوفت همراه نباشد موجب بدگمانی می‌شود
فرمانده انتظامی استان گیلان جایگاه امنیت استان در کشور را قابل قبول دانست و افزود: اهتمام برای حفظ امنیت همواره باید حفظ شود

 

امنیت محله محور راهی برای رسیدن به امنیت پایدار است 
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: : امنیت محله محور راهی برای رسیدن به امنیت پایدار است.

photo_2018-01-30_21-28-59
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی رمضانی در همایش روسای کلانتری ها و پاسگاه‌های استان گیلان با اشاره به کاهش ۴ درصدی سرقت های مهم از شروع سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته، اظهار داشت: سرقت های مسلحانه در استان در این بازه زمانی ۶۸ درصد کاهش پیدا کرده است.
این مقام انتظامی با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی کشفیات مواد مخدر از شروع سال ۹۶، اضافه کرد: از شروع سال نارضایتی مردمی از کلانتری و پاسگاه ها در گیلان ۱۰ درصد و میزان جرایم کارکنان ۱۲ درصد کاهش داشته است.
وی نظارت مستمر بر کارکنان در راستای اجرای تکربم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی را مهم تلقی کرد و افزود: تحکیم مبانی نظم و انضباط در مقرهای پلیس یکی از ضروریات نیروی انتظامی است.
سرهنگ رمضانی با بیان اینکه در پیشگیری اجتماعی، تاکید بر حذف علل جرم به جای برخورد صرف با جرم است، خاطرنشان کرد: اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه پلیس است.
این مقام انتظامی استانداردسازی رفتار، توانمندسازی کارکنان و فعال سازی امنیت محله محور را از برنامه های مهم پلیس دانست و افزود: امنیت محله محور راهی برای رسیدن به امنیت پایدار است.