به گزارش صفیر گیلان؛بررسی بودجه پیشنهادی سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت لایحه دیگری بود که در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت بررسی شد. رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به نصب ۲۱۰ سطل تفکیک زباله از مبدا در ۷۰ مدرسه رشت اظهار کرد: ارائه بسته های تشویقی در […]

به گزارش صفیر گیلان؛بررسی بودجه پیشنهادی سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت لایحه دیگری بود که در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت بررسی شد.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به نصب ۲۱۰ سطل تفکیک زباله از مبدا در ۷۰ مدرسه رشت اظهار کرد: ارائه بسته های تشویقی در کانکس های تحویل زباله خشک به خانواده هایی که حضورا زباله های خشک تفکیکی خود را تحویل می دهند از دیگر اقدامات خوب سازمان پسماند شهرداری رشت است.
شیرزاد با انتقاد از کاهش بودجه سازمان پسماند شهرداری رشت تصریح کرد: برای احداث تصفیه خانه و خرید ماشین آلات برای سازمان پسماند در سال ۹۷ مبالغ اندکی در قالب کدهای ستاره دار در نظر گرفته شده است.
وی افزود: با کاهش ردیف های بودجه کارخانه کود آلی و تصفیه خانه سراوان به شدت مخالفم و در این بخش باید تجدید نظر شود.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: بودجه سال ۹۶ سازمان پسماند ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده و با توجه به اینکه قرار است در سال ۹۷ مبالغ مربوط به پیمانکاران نیز در داخل بودجه سازمان دیده شود در سال ۹۷ به ۵۷ میلیاردو ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
علیرضا حاجی پور افزود: با رایزنی های انجام شده ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار آموزشی از اعتبارات دولتی برای سازمان پسماند شهرداری رشت جذب شده است و در این راستا قرار دادی با دانشگاه گیلان منعقد شده و از اسفند ماه سال جاری این پروژه آموزشی اجرایی می شود.
عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه اظهار کرد: سازمان پسماند و آتش نشانی رشت نقش بسیاری مهمی در ایمنی و سلامت جامعه دارند و اگر اتفاقی در سازمان آتش نشانی و بازیافت بیافتد چهره استانی به خود می گیرد .
اسماعیل حاجی پور افزود: بودجه پیشنهادی سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت ۵۷ میلیارد تومان است و معتقدم اعضای شورا باید از سازمان های خدمات رسان حمایت کنند.
وی با اشاره به بدهی میلیاردی سازمان پسماند از شهرداری های مناطق رشت اظهار کرد: منابع مالی سازمان را به درستی تامین نمی کنند و سپس در شورای تامین آنان را مورد بازخواست قرار می دهند.
رئیس کمیسیون بهداشت با انتقاد از کاهش ردیف بودجه کارخانه کودآلی و پسماند گفت: باید از ردیف های دولتی برای ارتقای این مبحث استفاده کنیم و اجازه نمی دهیم حق این حوزه که با سلامت شهروندان در ارتباط است ضایع شود.
شیرزاد درباره ساماندهی سگ های ولگرد در رشت گفت: این مطلب مورد اعتراض شهروندان است و سازمان مدیریت پسماند باید به زودی این مبحث را بررسی و ساماندهی کند.
عضو کمیسیون بهداشت و‌محیط زیست شورا گفت: در مبحث ساماندهی سگ های ولگرد از پیمانکارانی که دوستدار محیط زیست و حیوانات هستند استفاده شود.
حاجی پور افزود: حیوانات نیز جزو مخلوقات خداوند هستند و نباید آزار و اذیت شوند.
در این جلسه با موافقت اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت بودجه پیشنهادی سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت به مبلغ ۵۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان مصوب شد.