به گزارش صفیر گیلان؛عباس علیزاده امروز در نشست خبری این اداره که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، هدف اصلی تعاون استان را ارایه خدمات هر چه بیشتر به مردم عنوان کرد و گفت: به مناسبت هفته تعاون روزهای این هفته را با عناوین مختلف نامگذاری کرده ‌ ایم. امروز روز اول این هفته است که با عنوان […]

به گزارش صفیر گیلان؛عباس علیزاده امروز در نشست خبری این اداره که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، هدف اصلی تعاون استان را ارایه خدمات هر چه بیشتر به مردم عنوان کرد و گفت: به مناسبت هفته تعاون روزهای این هفته را با عناوین مختلف نامگذاری کرده ‌ ایم. امروز روز اول این هفته است که با عنوان جامعه ‌ پذیری فرهنگ تعاون نامگذاری شده است.

وی افزود: روز اول هفته تعاون را با تجدید میثاق با آرمان ‌های شهدا شروع کردیم و بعد از نشست با خبرنگاران با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار خواهیم داشت.

علیزاده خاطر نشان کرد: فردا روز تعاون، فقرزادیی و مسئولیت  اجتماعی نامگذاری شده است.

مدیرکل تعاون گیلان تصریح کرد: عناوین تعاون، کارآفرینی و بهره وری، تعاون و توسعه پایدار از دیگر عناوین روزهای هفته تعاون است.

وی از برگزاری جشنواره تعاونی‌های برتر در هفته جاری خبرداد و خاطرنشان کرد: امسال دو تعاونی از گیلان در سطح ملی تقدیر خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ادامه داد: تعاون، شفافیت و نظارت همگانی عنوان روز جمعه هفته جاری است. به همین دلیل نظارت جدی بر عملکرد تعاونی ها را در برنامه داریم و در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها بهره خواهیم گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از تشکیل ۳تعاونی بزرگ توسعه عمران در گیلان خبرداد و اضافه کرد:  تعاونی‌های توسعه عمران از تعاونی‌های بزرگ کشور محسوب می‌شوند و با راه اندازی این شرکت‌ها شاهد ارتقای چرخه خدمات‌رسانی به مردم استان خواهیم بود.

image_2018_9_1-9_32_29_32_6r8

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال و تجمیع سرمایه‌های مردمی از دیگر اهداف بخش تعاون استان است.

وی ایجاد بهره وری، تامین مواد اولیه و ارایه بازارهای مناسب از دیگر برنامه‌های در دست اجرای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اعلام کرد.

علیزاده تصریح کرد: اغلب جمعیت گیلان عضو اعضای تعاونی ها هستند.در حال حاضر گیلان ۲هزار و ۶۵۰شرکت تعاونی فعال دارد و ۲۱۶ هزار نفر در این تعاونی ها عضو هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: این تعاونی‌ها ۴۱ هزار نفر اشتغال استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌های موفق در بخش تعاونی مسکن است  گفت: تاکنون ۱۴هزار و ۵۰۰واحد مسکن مهر توسط تعاونی‌ها در استان ساخته شده است که ۱۱هزار و ۵۰۰ واحد آن را تاکنون تحویل متقاضیان داده اند.

ایشان با بیان اینکهبخشی از مسکن مهر مربوط به راه و شهرسازی است گفت: پیش‌بینی می شود، پرونده مسکن مهر استان دربخش تعاونی‌های استان امسال به اتمام برسد.

علیزاده با اشاره به اینکه  مردم گیلان در پشت فضای سبز  گیلان مظلوم واقع شدند گفت:هر چه نگاه و توجه رسانه ها به عملکرد مسئولان بیشتر شود انحراف مدیران کمتر می شود  چون می دانند که از طرف رسانه ها رصد می شوند.