به گزارش صفیر گیلان؛نادر جهان آرای  با اشاره به فراررسیدن سال تحصیلی جدید و اقدامات آموزش و پرورش استان گیلان برای شروع یک سال تحصیلی خود، اظهار کرد: امسال حدود ۴۰۰ هزار دانش آموزان در مقاطع مختلف در مدارس استان گیلان مشغول به تحصیل خواهند شد. وی در ادامه با اشاره به آمادگی فرهنگیان و […]

به گزارش صفیر گیلان؛نادر جهان آرای  با اشاره به فراررسیدن سال تحصیلی جدید و اقدامات آموزش و پرورش استان گیلان برای شروع یک سال تحصیلی خود، اظهار کرد: امسال حدود ۴۰۰ هزار دانش آموزان در مقاطع مختلف در مدارس استان گیلان مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به آمادگی فرهنگیان و معلمان برای آغاز سال تحصیلی جدید و پذیرایی از دانش آموزان، افزود: ۱۷ هزار و ۲۶۰ فرهنگی نیز از ابتدای ماه مهر برای آموزش به دانش آموزان در بیش از ۵ هزار کلاس‌ درس حاضر خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تأکید برلزوم جلب مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های آموزشی، گفت: مشارکت‌های مردمی سبب ارتقای کیفیت آموزش‌ها در نواحی و مناطق مختلف آموزش و پرورش استان گیلان می شود.

وی با بیان اینکه باید زمینه را برای حضور موسسات و سمن‌های مردم نهاد و خیران در فعالیت‌های آموزش و پرورش استان گیلان را فراهم کنیم، تصریح کرد: حضور خیران در حوزه آموزش و پرورش و حل مشکلات این حوزه بسیار تأثیرگذار است.

جهان آرای با اشاره به سابقه فرهنگی استان گیلان خواستار توجه خانواده‌ها به امر آموزش و پرورش شد و بیان کرد: برای ساخت آینده خوب و درخشان برای فرزندان و کشورمان نیازمند تربیت نیروی انسانی هستیم زیرا کوتاهی و کم توجهی در این حوزه خسارت جبران ناپذیری در آینده فرزندان و کشورمان به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه به نقش مهم آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی در راستای توسعه پایدار جوامع اشاره کرد و افزود: از همین رو باید به حوزه آموزش و پرورش به عنوان رکن اصلی تربیت نیروی انسانی توجه بیشتری شود.