اختصاصی/ صفیر گیلان؛امیرحسین رسام ریاست اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان شفتدر نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اینکه تلاش خبرنگار در فضای فعلی جامعه به کشور کمک خواهد کرد وزیراخبرنگاران حاضر در صف اول مقابله با تهدیدات دشمنان هستند گفت:خبرنگاران مقدم همیشه در صحنه و انقلابی در فضای […]

اختصاصی/ صفیر گیلان؛امیرحسین رسام ریاست اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان شفتدر نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اینکه تلاش خبرنگار در فضای فعلی جامعه به کشور کمک خواهد کرد وزیراخبرنگاران حاضر در صف اول مقابله با تهدیدات دشمنان هستند گفت:خبرنگاران مقدم همیشه در صحنه و انقلابی در فضای موجود سرباز خط مقدم هستند.

رسام اظهار کرد؛خبرنگار باید تولید کننده خبر و اهل تولید محتو باشند تا بر اساس واقعیت موجود خبر تنظیم و باعث پیشرفت در جامعه شوند وگرنه خلاء در جامعه ایجاد می شود.

رئیس اداره صمت  شهرستان شفت با بیان اینکه بنده مواق بکار گرفتن اصطلاح شهرستان کمتر توسعه یافته و یا کمتر برخوردار در مورد شفت نیستم و اعتقاد به این موضوع ندارم افزود:شهرستان شفت با دارا بودن قابلیت ها و توانمندی و ظرفیت فراوان جز شهر های استراتژیک است.

رسام اظهار کرد؛این شهرستان از لحاظ صنعت و واحد صنعتی و سرمایه گذاری که انجام شده  می تواند بیشتر توسعه پیدا کند.

وی افزود:رشدسرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران در این شهرستان فراهم است زیرا ما با فاصله کمتر به مرکز استان یعنی رشت قرار گرفتیم  و راه آهن فلکه ده در رشت نیز دسترسی آسان داریم  و دسترسی به مرکز کشور که شفت در مسیر سراوان که مسیر ترانزیت کالااست قرار گرفتیم و این مهمترین چیز برای سرمایه گذار و برای رسیدن به بازار است و این موضوع باعث حضور سرمایه گذار در با دسترسی آسان به بازار در شفت است.

رییس اداره صمت شهرستان شفت مشکل کمبود و یا نبود زمین  در شهرک صنعتی  را یک چالش بزرگ خواند و گفت:هر تفکر ما برای حضور سرمایه گذاران امروز با چالش کمبود زمین مواجه است و ما در حال پیگیری این موضوع هستیم و توسط خود شهرک های صنعتی استان شرکت فعال و غیر فعال در حال بررسی است تا شرکت راکد برای فعال شدن به سرمایه گذاران واگذار شود.

رسام با بیان اینکه ؛در حوزه شهرک صنعتی آنهایی که فعال نیستند رصد و برای واگذاری به اشتراک گذاشته می شود گفت:

وظیفه شرکت شهرکهای صنعتی است تا در کار گروه رفع موانع تولید استان این موضوع را رصد  و تعیین تکلیف کنند ولی این موضوع لاک پشتی در حال حرکت است.

**راه دسترسی به شهرک صنعتی خرطوم نیازمند نگاه  ویژه مدیران حوزه راه 

این مسئول  به شهرک صنعتی خرطوم نیز اشاره و افزود:شهرک صنعتی خرطوم که مشکل راه داریم و عرض جاده کم و آسفالت نیست و امکانات مناسب زیر بنایی ندارد و این ناحیه صنعتی نقطه عطف است برای توسعه یافتگی بیشتر شهرستان و رفع موضلات بیکاری جوانان منطقه و تصمیم گیری شده این شهرک و ناحیه در  اولویت سرمایه گذاری برای صنایع تبدیلی کشاورزی قرارگیرد تا به دلیل نزدیک بودن با رشت سرمایه گذار رغبت دبیشتری پیدا کند که به این شهرستان بیاید.

رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان شفت به شیوع ویروس کرونا و تولید ماسک در شهرستان اشاره و افزود:امروز مشکلی که در گیلان داریم تولید ماسک سه لایه است.
وی افزود: شرکت تولید ماسک طب افروز نیکان با ظرفیت تولید ۸۰ تا ۹۰ هزار ماسک سه لایه در سه خط و دو شیفت ۱۲ ساعته که الان ۸ ساعته شده در شهرستان در حال کار و تولید است.

مهندس رسام مهمترین مشکل تولید ماسک سه لایه را در سه مرکز تولیدی در استان تامین مواد اولیه موردنیاز خواند و گت: تامین و تولید مواد اولیه برای تولید انواع ماسک‌های سه لایه و جراحی در این استان ضروری است.

رییس اداره صمت شهرستان شت با اشاره به اینکه از شیوع بیماری این کارخانه در حال فعالیت بوده و لی نیاز استان که در اوج بیماری کرونا از کشور بود  و از اوایل نیمه اول سال ۹۹ تصمیماتی بر اساس نیاز استان گرفته شد تا
بخشی از تولیدات برای مراکز بهداشت درمان و بیمارستان خصوصی و ما بقی در داروخانه برای مردم که در بیش از ۳۰۰ داروخانه استان توزیع شود.

رسام با اشاره به اینکه این موضوع که گفتن درشهرستان شفت توزیع ماسک ندارد  درست نیست زیراما شهرستانها را یکی دیدیم و سهمیه که بر اساس شورای تامین مقداری در شفت توزیع
رئیس صمت شفت این تصمیم را تصمیم درست خواند و گفت؛این توزیع به همه ی مردم می رسد و جزیره ای توزیع نمی شود و ما عملکرد جزیره ای نداریم
ما در اردیبهشت تا خرداد بخش عمده ماسک از کشور ولی امروز نه ما باید روی پای خود بایستیم

وی افزود: امروز ۵ شرکت در استان در حال توزیع هستند و ماسک در کل استان تولید و توزیع می شود
و هیچ تبعیض در توزیع ماسک نداریم و بر اساس سرانه مصرف این توزیع انجام می شود.

رسام با اشاره به اینکه تا امروز تلاش زیادی شده که کارخانه های گیلان جز ۱۸ کارخانه کشور که مواد اولیه خود را از یزد تامین می کنند نباشد و ود مواد اولیه تولید کند.

وی اظهار کرد با تمام تلاشها و پیگیری ها توانستیم در شفت امروز با حضور دو سرمایه گذار که از شهرستان دیگه هستند و در جمع شما این بزرگواران را وارد عرصه کرده و با استقبال پیگیر کار انها باشیم تا به زودی شهرستان شفت در لیست تولید کنند گان مواد اولیه ماسک سه لایه قرار گیرد.

رسام تصریح کرد؛هماهنگی های این کار  انجام شده و دستگاه تمام اتوماتیک از کشور چین خریداری و مهمترین نکته استرلیزه و بهداشتی بودن ماسک است و ظرفیت فعلی تولید ۶۰ هزار که می توانیم ادعا کنیم که شفت مرکز تولید ماسک سه لایه است و در کنارش دو کارخانه دیگر هم در حال کار است
و گیلان در آینده نزدیک هم تولید کننده مواد اولیه و تولید کننده ماسک سه لایه پیشتاز خواهد بود.

 

واحد صنفی فاقد پروانه پلمپ می شوند

رئیس اداره صمت شهرستان شفت در پاسخ به خبرنگار صفیر گیلان در خصوص عدم نرخ گذاری مراکز خدماتی و تعمیراتی موتور و ماشین آلات در شهرستان گفت:ما باید کفی را برای این تعمیرکاران ببینیم و این سوال درست است .

و ی افزود:باید علارغم تخصص در این حوزه نرخ گذاری باشد  زیرا کالای و ابزار این بخش هم  مثل مرغ و گوشت و شیرینی قیمت برچسب و مشخصی باید داشته باشد.

وی افزود:در شهرستان نرخی برای ماشین الات وجود ندارد و اتحادیه مکلف است نرخ پایه را اعلام کند.

رسام از  خبرنگاران خواست تا ناظران افتخاری این اداره و سازمان شوند تا بیشتر بتوانیم بازار را در کنترل بگیریم.
در خدمات آرایشگران و شیرینی و تاکسی تلفنی و تمام کالا که مشمول نرخ گذاری هستند تا پایان سال اتحادیه موکلف است با اعلام نرخ تنظیم این مراکز را داشته باشد.

رئیس اداره صمت شهرستان شفت افزود:ما ۳ هزار واحد صنفی در شهرستان داریم که تعدادی پروانه کسب ندارند و این واحد باید شناسایی و پروانه کسب بگیرندو یک ماه به اتاق اصناف و اتحادیه و اداره فرصت دادیم تا بر اماکن عمومی نظارت کنند و واحدی که پروانه نگرفتند با پشتیبانی اتحادیه ها پروانه کسب دریات کنند وگرنه پلمپ خواهند شد،

وی خواستار شد تا رسانه و فضای مجازی به مردم اطلاعات درست بدهند تا مردم اعتماد بیشتری به مسئولان داشته و رسانه مدیران و مردم را بیشتر به هم ارتباط بدهند .

رئیس  اداره صنعت، معدن و تجارت شفت  تصریح کرد؛با شرح وظایف و ماموریت این سازمان در همه برنامه حضور دارد از کرونا گرفته تا گرانی بنزین،گرانی بازار،محرم،عزا و عروسی ها و هر جشن و هر اتفاق و …… با مردم هستیم ولی هنوز یک ساختمان صنعت و معدن در شهرستان نداریم از ما انتظارات و شرح وظایف زیاد است ولی پشتیبانی و پرسنل و ساختمان در شان این مجموعه نیست .

در پایان این نشست رئیس اداره صمت شهرستان شفت از رسانه ها تجلیل  به عمل اورد.

تنظیم/زلیخا صفری راسته کناری

 

 

عکس خبرنگار شفت