به گزارش صفیر گیلان؛برنامه های  دولت با حضور فرماندار معاونین سیاسی و عمرانی فرمانداری، فرماندهان سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و مسئولین شهرستان فومن از دیدار با حجت الاسلام صفوی امام جمعه شهرستان آغاز شد. در اولین روز از هفته دولت سال ۱۳۹۸، یک پروژه آبرسانی شامل اصلاح شبکه آب به متراژ ۱۹۰۰ متر با اعتبارات عمرانی […]

به گزارش صفیر گیلان؛برنامه های  دولت با حضور فرماندار معاونین سیاسی و عمرانی فرمانداری، فرماندهان سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و مسئولین شهرستان فومن از دیدار با حجت الاسلام صفوی امام جمعه شهرستان آغاز شد.

در اولین روز از هفته دولت سال ۱۳۹۸، یک پروژه آبرسانی شامل اصلاح شبکه آب به متراژ ۱۹۰۰ متر با اعتبارات عمرانی بالغ بر ۲/۰۷ میلیارد ریال افتتاح گردید.

همچنین در ادامه، پروژه توسعه شبکه آب به طول ۲۰۰۰ متر با اعتبارات عمرانی ۱/۸ میلیارد ریال برای اهالی قلعه کل شهرستان فومن نیز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح پروژه بهسازی معابر شهری و روکش آسفالت و ایمن سازی معابر فومن

همچنین در اولین روز، پروژه بهسازی معابر شهری و پروژه روکش آسفالت و ایمن سازی معابر (احداث دور برگردان) بلوار شهید افتخاری شهرستان فومن با حضور مسئولین افتتاح گردید.

این پروژه به طول ۶۰۰ متر از محل اعتبارات داخلی و استانی شهرداری فومن افتتاح و به بهره برداری رسید.

image_2019_8_25-6_10_28_396_Y8k

سن نونهالی آغاز نهادینه شدن اقدامات فرهنگی است 

در دومین روز از هفته دولت جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فومن با حضور جمعی از مسوولان آغاز شد

فرماندار شهرستان فومن با قدردانی از مربیان کانون پرورش فکری گفت: اینکه چنین فرصتی برای فرزندان این شهر فراهم آورده اید جای قدردانی دارد.

قاسم نژاد توجه به نسل نونهال را که در آینده کشور نقش آفرین هستند حائز اهمیت دانست و گفت: هر اقدام فرهنگی برای نهادینه شدن باید از سن نونهالی آغاز شود.

وی افزود: آموزش باید از سنین کودکی آغاز شود. پرداختن به قصه گویی، تئاتر و نجوم بسیار اثربخش است و باید با استفاده از مربیان کار آزموده آن را به کودکان آموزش دهیم و بر ما مسوولان نیز وظیفه است که امکانات لازم را جهت تقویت امور آموزشی و بهبود فضای کار فراهم آوریم.

فرماندار با اشاره به اثربخشی قصه گویی تصریح کرد: قصه گویی پدران و مادران سبب همگرایی و انسجام خانوادگی می شود و بدیهی ترین اثر قصه این است که اعضای یک خانواده را دور هم جمع می کند.

قاسم نژاد با تاکید بر ضرورت دور هم نشینی خانوادگی و تقویت گفتگو با اعضای خانواده گفت: قصه گویی فرهنگ شفاهی این کشور است و باید فرهنگ شفاهی را با زبان قصه به نسلهای دیگر منتقل کنیم. وی افزود: قصه میتواند ارزشهای یک جامعه را از نسلی به نسل دیگر انتقال دهد.

فرماندار فومن با اشاره به ارزشهای کشور گفت: حفظ خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی، عفاف و حجاب را از جمله باورهای مردم است و با زبان قصه میتوان این ارزشها را به آینده سازان کشور انتقال دهد.

قاسم نژاد قصه را میراث فرهنگی دانست و گفت: قصه پای ثابت خانواده ها از گذشته تا به امروز بوده است.