صفیر گیلان؛یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان شفت ، در پی گشت و کنترل در مناطق و زیستگاههای شهرستان ، موفق به شناسائی  و دستگیری یک گروه از صیادان غیرمجاز که مبادرت به صید و زنده گیری لاک پشت و قاچاق آن جهت فروش در بازارهای شب عید میکردند شدند . از این افراد […]

 

صفیر گیلان؛یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان شفت ، در پی گشت و کنترل در مناطق و زیستگاههای شهرستان ، موفق به شناسائی  و دستگیری یک گروه از صیادان غیرمجاز که مبادرت به صید و زنده گیری لاک پشت و قاچاق آن جهت فروش در بازارهای شب عید میکردند شدند .
از این افراد تعداد ۹/نه قطعه لاپشت کشف و ضبط شد .

   رضا زمانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت با اعلام این خبر گفت   هر گونه صید جانوران وحشی و خصوصأ خزندگان و دوزیستان از قبیل مار ، لاک پشت ، قورباغه ، سمندر و غیره بدون اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست جرم محسوب می شود که با توجه به نقش خزندگان و خصوصأ لاک پشت ها در چرخه اکولوژیک طبیعی خصوصأ کنترل آفات و بیماریها ، از عموم مردم تقاضا دارد تا از هر گونه صید ، خرید و فروش آن خودداری نمایند .
زمانی افزود جریمه هر قطعه لاک پشت در سال ۹۶ و طبق مصوبه شماره ۳۸۰ شورایعالی حفاظت محیط زیست مبلغ ۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال (سه میلیون ریال) میباشد .

  وی گفت   یگان حفاظت محیط زیست شفت در ایام منتهی به پایان سال و تعطیلات نوروزی با برقراری گشتهای ویژه شبانه روزی با هر گونه تخلفات زیست محیطی با قاطعیت برخورد خواهد نمود .