کارآفرینی موتور تحول و توسعه اقتصاد و فرهنگ جامعه است به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛  شاهرخ یوسف زاده چابک روز چهارشنبه در هماش کشوری نوآوری و کارآفرینی که در سالن دانشکده پزشکی دانشگاه گیلان در رشت برگزار شد، گفت: کارآفرینی موتور تحول و توسعه اقتصاد و فرهنگ جامعه است. وی با بیان […]

 
کارآفرینی موتور تحول و توسعه اقتصاد و فرهنگ جامعه است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛  شاهرخ یوسف زاده چابک روز چهارشنبه در هماش کشوری نوآوری و کارآفرینی که در سالن دانشکده پزشکی دانشگاه گیلان در رشت برگزار شد، گفت: کارآفرینی موتور تحول و توسعه اقتصاد و فرهنگ جامعه است.
وی با بیان این که فرد کارآفرین با ایده جدید محصول و خدماتی نو ارایه می دهد، اظهار کرد: همه ما بایستی برای ارتقای کارآفرینی و نوآوری در جامعه تلاش کنیم و نگاه دانشگاه باید به دنبال تولیدات، محصولات و ایده های جدید باشد و این امر میسر نیست مگر با استفاده از ایده ها، خلاقیت و نوآوری.
وی با اشاره به برگزاری همایش پلی به سوی آینده، نوآوری و کارآفرینی از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار امیدواری کرد تا با نگاه جدید بتوانیم در آینده کشور اثرگذار باشیم و در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گام های اساسی برداریم.
دکتر یوسف زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، اظهار کرد: سال گذشته تمام همت خود را به کار بستیم تا نقشه راه این دانشگاه را برای ۱۰ سال آینده ترسیم کنیم که در این کار نیز موفق شدیم.
وی با تشریح نقشه استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان، خاطر نشان کرد: پیشرو در دانشگاه های نسل سوم، کارآمد در ارایه خدمات و پیشگام در شاخص های سلامت چشم انداز این دانشگاه در تدوین برنامه یاد شده، است.
وی بیان کرد: عدالت محوری و پایبندی به اخلاق حرفه ای، ارزش آفرینی برای ذینفعان، دانش محوری، خلاقیت و نوآوری و چابکی در ارایه خدمات از ارزش ها و تامین حفظ و ارتقای سلامت جامعه با تکیه بر فرهنگ سازی و اعتلای بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش از ماموریت های دانشگاه علوم پزشکی بر اساس برنامه تدوین شده، است.
فرصت ها بایستی به طور یکسان در اختیار نیروها قرار گیرد  
وی با تاکید بر این که ما خودمان را متعهد می دانیم تا بر اساس برنامه راهبردی تدوین شده در دانشگاه علوم پزشکی گیلان حرکت کنیم، تصریح کرد: بر اساس برنامه فرصت ها بایستی به طور یکسان در اختیار نیروها قرار گیرد اما افراد شایسته تر بیشتر بهره می برند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: در گذشته حتی یک مرکز رشد در این دانشگاه نداشتیم اما تا یکی و دو ماه آینده سومین مرکز رشد را راه اندازی خواهیم کرد.
دکتر یوسف زاده در ادامه از افتتاح و بهره برداری یک مرکز رشد جدید با ظرفیت سه آزمایشگاه در حوزه های مختلف ظرف مدت زمان کوتاه (یکی دو ماه آینده ) خبر داد و گفت:  با امحا بیش از ۶۵۰ تن زباله در سایت سراوان که در سال های گذشته مرکز دپوی زباله های بیمارستانی بود، در روز درختکاری (۱۵ اسفند) توانستیم در این محل، جشن درختکاری را برگزار کنیم و این مکان در حال تبدیل به محل احداث مجتمع کارگاهی شرکت های دانش بنیان است و به سرعت در این زمینه در حال برنامه ریزی هستیم.
خود را متعهد می دانیم که از آزمون و خطا پرهیز کنیم / دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان از افراد دارای ایده حمایت می کند
وی با تاکید بر این که باید چشم ها را دوباره شست و با نگاه جدید به مسایل به آن چه که امروزه معضل ما محسوب می شود به عنوان یک فرصت نگریست، تصریح کرد: با برگزاری این همایش، مسیری را طی خواهیم کرد که کمتر پیموده شده و از طرفی خود را متعهد می دانیم که از آزمون و خطا پرهیز کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به این مطلب که قبل از شروع کار، باید نتایج را پیش بینی کنیم، یادآورشد: این امر نیازمند یک عزم جدی است و از دانش و تجربیات کسانی که حرفی برای گفتن دارند استفاده خواهیم کرد تا به یک درک یکسان از مفاهیم برسیم .
وی با بیان این که برای شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور، تنها تکیه ما به اعضای هیات علمی دانشگاه نخواهد بود، یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان از افراد دارای ایده حمایت می کند.
دکتر یوسف زاده بیان داشت: اگر به ایده های خلاقانه، پاسخ مناسب داده نشود، فروکش خواهد کرد و این چشمه زمانی می تواند همچنان عطش جامعه را بر طرف کند، که مورد استفاده قرار گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان اظهار داشت: فعال کردن بخش خصوصی به تنهایی موجب نخواهد شد تا خلاقیت و نوآوری در کشور رشد کند مگر این که به دنبال ایده های جدید باشیم.
وی توسعه کارآفرینی را یکی از ستون های بنیانی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان عنوان و یادآور شد: ارتباط دانشگاه با صنعت و بین المللی کردن جزو برنامه های دانشگاه نسل سوم است.
همایش کشوری پلی به سوی آینده، نوآوری و کارآفرینی روز چهارشنبه در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گشایش یافت.
توصیف ویژگی های دانشگاه نسل سوم، تبیین نقش علوم پزشکی در توسعه کارآفرینی، توصیف ارتباط دانشگاه با صنعت، ارایه راهکارهای توسعه و ایجاد فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه، توصیف خلاقیت، نوآوری و گسترش فرهنگ تفکر در مورد آینده از جمله اهداف برگزاری این همایش است.