استاندار گیلان پیروزی انقلاب اسلامی را سرآغاز عزتمندی برای ملت ایران دانست و با تصریح اینکه باید آذین‌بندی معابر عمومی به مناسبت این جشن ملی، انجام و برنامه‌های گرامیداشت دهه‌فجر مردمی، فراگیر و شادی‌آفرین باشد، تأکید کرد که از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی برای تبیین شایسته آرمان‌ها و خدمات انقلاب به مردم، استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع خبری تحلیلی صفیر  گیلان؛ دکتر ارسلان زارع  به مناسبت بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با فرمانداران؛ ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفت و زندگی آن بانو را درس معرفت، اخلاق و الگویی برای همه زنان و جامعه دانست.

وی همچنین ۱۹ دی ماه، سالروز قیام تاریخی مردم قم را گرامی داشت و افزود: این قیامی است که از آن به عنوان سرآغاز بیداری ملت ایران یاد می‌شود و شروع یک حرکت بزرگ انقلابی و خیزش در سراسر ایران علیه رژیم ستم‌شاهی بود.

دکتر زارع با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای والامقام انقلاب اسلامی به ویژه ۶۳ شهید انقلاب گیلان ، به تبیین شخصیت امام خمینی (ره) پرداخت و بیان داشت: امام خمینی (ره) رهبری با اندیشه‌های بزرگ بود که توانست انقلابی تمدن‌ساز را هدایت و راهبری کند؛ انقلابی که استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت ارکان مهم و گرانسنگ آن بوده و هستند و آرمان هایی برای مردم درنظر دارد که همه آن‌ها محقق شدنی و برای ایران تعالی بخش است.

وی تصریح کرد: امسال فجر پیروزی انقلاب‌اسلامی را درحالی گرامی می‌داریم که ۴۲ سال از آغاز مرحله جدیدی از تاریخ و حیات اجتماعی ملت ایران را سپری می کنیم و باید بیشتری بهره را در راستای تبیین رسالت انقلاب ببریم.

وی افزود: انقلاب اسلامی تنها یک حادثه و خیزشی با ابعاد صرفاً سیاسی نبود بلکه سرفصل جدیدی برای زندگی مردم در تاریخ معاصر رقم زد؛ بنیانی مبتنی بر عزتمندی برای ملت ایران که در تاریخ این سرزمین کهن، منحصربفرد است.

استاندار گیلان بر لزوم بازگویی دلایل خلق این آرمان برای نسل جدید که سال‌های حاکمیت رژیم پهلوی را درک نکرده اند ، تاکید و خاطرنشان کرد: یادآوری این مهم خود ارزشمند و ستایش‌آمیز است و حتماً مایه مباهات برای انقلاب اسلامی محسوب می شود.

دکتر زارع دهه مبارک فجر را فرصت مناسبی برای برپایی جشن ملی ایرانیان خواند و گفت: دهه فجر در واقع جشن پایان استبداد، استقرار استقلال و عزتمندی حکومتی برآمده از خواست و اراده مردم و بر مبنای دین مبین اسلام است.

وی بازخوانی گذشته و افتخاراتی که برای نیل به آنها دشواری های بسیاری را متحمل شده ایم، را چراغ روشنگری برای پیمودن مسیر امروز و آینده خواند و اظهار داشت: گذشته ملت ایران ، به پا خاستن همگانی برای سرنگونی حکومتی وابسته و عزم جمعی برای استقرار نظامی مستقل و مبتنی بر مردم سالاری دینی است که باید با زبان های مختلف و ابزارهای گوناگون، پیوسته بازگو شود.

وی تصریح کرد: با هر معیاری به ارزیابی قدم های برداشته شده از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بپردازیم؛ در می یابیم که دستآوردهای بدست آمده، افتخارآمیز بوده اند اما بی تردید با نقطه مطلوب فاصله داریم که لازم است تلاش های بیشتری صورت گیرد.

دکتر زارع با بیان اینکه دشمنی های دشمنان با نظام اسلامی ایران از نخستین روزهای شکل گیری نهال نوپای انقلاب وجود داشته ، گفت: امروز هم تلاش دشمنان علیه ملت و دولت ایران در شکل و شمایل جنگ اقتصادی نمایان شده است.

استاندار گیلان اتحاد و همدلی مردم را رمز موفقیت در برابر این توطئه ها خواند و بیان کرد: همانگونه که در همه صحنه ها ، با حضور منسجم مردم توانستیم بر دشواری ها فائق آییم، بار دیگر هم در سایه رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و با پشتوانه حمایت های مردمی، پیروز می‌شویم.

وی افزود: تأکید امام راحل بر اینکه «همه امور به دست مردم است» ، روشن می سازد باید زمینه حضور امیدوار و با نشاط آنان در همه عرصه‌ها فراهم شود و دهه فجر، فرصتی برای تقویت این حضور و مشارکت پیشرفت کشور است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه ویروس کرونا و شرایط بوجود آمده ناشی از شیوع بیماری، بسیاری از فعالیت ها را به عرصه فضای مجازی انتقال داده؛ به برگزاری آیین های ملی و مناسبت های مذهبی طی ۱۰ ماه گذشته در این فضای رسانه ای اشاره و تاکید کرد: لازم است برای بهره گیری از این بستر برای برنامه های دهه فجر نیز تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی ادامه داد: می توان از این طریق نسل های سوم و چهارم را با اندیشه ها و آرمان های انقلاب بیشتر از قبل، آشنا و در عین حال فعالیت های صورت گرفته را اطلاع رسانی کرد.

دکتر زارع  بر لزوم اجرای برنامه های ابتکاری تاکید کرد و گفت: باید از همه ابزارها برای اجرای برنامه های دهه فجر به صورت مردمی، فراگیر و گوناگون استفاده کرد و در همه شهرستانها این مهم مورد توجه باشد و با مشارکت جویی در اجرای آنها، زمینه ‌تقویت وحدت و نشاط عمومی در جامعه فراهم آید.

وی بر لزوم انتشار تصاویر زیبا و متناسب با این ایام نیز تاکید کرد و افزود: با توجه به تقارن جشن های این ایام با ولادت حضرت فاطمه(س)، نمادهای شادی آفرین در معابر عمومی نصب و حتما عزمی جدی از سوی شهرداری ها و فرمانداری ها در این خصوص وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش استکبار و معاندان نظام اسلامی ایران بر آن است که واقعیت های ظالمانه رژیم مستبد گذشته را پنهان کنند از این‌رو انتظار می رود متناسب با شرایط روز، برای اجرای برنامه ها به صورت پرفروغ، برنامه ریزی شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم گیلان مردمی متدین و با فرهنگ هستند که در همه ادوار و رویدادها حضوری موثر داشته و دارند ، توزیع هشت هزار بسته معیشتی به نیت هشت هزار شهید استان در شهرستان‌های مختلف را اقدامی ستودنی خواند و با یادآوری در پیش بودن انتخابات طی سال آینده، تأکید کرد که هوشیاری لازم در این خصوص اندیشیده شود.

وی همچنین رعایت توصیه های بهداشتی و توجه به فاصله گذاری اجتماعی در اجرای برنامه های دهه فجر را مورد تاکید قرار داد و گفت: حتما پروژه هایی که در دهه فجر افتتاح می شوند، بصورت کامل به بهره برداری برسند و به مردم خدمات ارائه دهند.