به گزارش صفیر گیلان؛ قلم تعهد دارد برای آگاهی دادن، خدای همه عالمیان بدان سوگند می خورد “ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ” قلم یکی از نعمت های بی پایان و بی بدیل الهی است که پرودگار قلم، موهبت برخورداری از آن را از پگاه ازل در سرنوشت آدمی رقم زده است و همواره جهت هدایت بشر به سوی مرزهای […]

به گزارش صفیر گیلان؛ قلم تعهد دارد برای آگاهی دادن، خدای همه عالمیان بدان سوگند می خورد “ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ” قلم یکی از نعمت های بی پایان و بی بدیل الهی است که پرودگار قلم، موهبت برخورداری از آن را از پگاه ازل در سرنوشت آدمی رقم زده است و همواره جهت هدایت بشر به سوی مرزهای تعالی و معرفت الهی قلم را سفارش نموده است.
قلم به دستان فرهیختگانی هستند که از رویش واژگان شان خواب جاودانگی یک ملت تعبیر می شود ؛ و از ترشحات قلمشان ؛ تقدیر بزرگی یک جامعه رقم می خورد .
رسالت قلم
“شهدا را قلمها مى‏ سازند و قلمها هستند که شهید پرورند. دماء شهدا اگر چه بسیار ارزشمند و سازنده است لکن قلمها بیشتر مىیتوانند سازنده باشند.
قلم خودش یکى از اسلحه‏ هاست؛ این قلم باید دست اشخاص صالح، و دست‏ افاضل باشد. اشخاصى که قلم در دستشان است متوجه باشند که قلم آنها، زبان آنها، درحضور خداست. همت بگمارید که قلم و بیان خویش را براى تعالى اسلام و کشور و ملت‏ خود به‏ کار گیرید.
قلمى آزاد است که توطئه‏ گر نباشد. آن قدرى که بشر از قلمهاى صحیح نفع برده است از چیزى دیگر نبرده است، و آن قدرى که ضرر کشیده است، از چیزهاى دیگر ضرر نبرده است. کسانى که اهل قلم هستند، اهل بیان هستند، کوشش  کنند که مردم را دعوت به ‏وحدت کنند. “امام خمینی «ره».
از این رو در دنیای کنونی که هر روز افقهای تازه ای در چشم انداز زندگانی علمی و فکری انسان گشوده می شود و وقوع رویدادهای اجتماعی و فرهنگی، تغییراتی همیشگی را در روابط ملتها و اوضاع اجتماعی بشر پدید می آورد؛ قلم در روشنگری افکار عمومی، آشنا کردن جوامع با معارف و ارزشهای معنوی و مادی، و تعیین خط مشی زندگی آینده، نقشی مستمر و اساسی را ایفا می کنند.
روز قلم در تقویم رسمی ایران روز چهاردهم تیرماه می‌باشد. این روز در سال ۱۳۸۱ پس از پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به ثبت رسید.