صفیر گیلان؛فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه طی سه ماه حضورم در این شهرستان مهم‌ترین اصل مطالعه عمیق و دقیق از وضیعت موجود است، افزود: شهرستان رشت به عنوان مرکز استان دارای ۶ بخش و بیش ۹۰۰ هزار جمعیت است که حدود ۶۷۰ هزار نفر آن در شهر رشت ساکن هستند.  احمدی با بیان اینکه […]

صفیر گیلان؛فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه طی سه ماه حضورم در این شهرستان مهم‌ترین اصل مطالعه عمیق و دقیق از وضیعت موجود است، افزود: شهرستان رشت به عنوان مرکز استان دارای ۶ بخش و بیش ۹۰۰ هزار جمعیت است که حدود ۶۷۰ هزار نفر آن در شهر رشت ساکن هستند.

 احمدی با بیان اینکه هر یک از بخش‌های شهرستان ظرفیت‌های خاص خود را دارند که محور توسعه محسوب می‌شوند، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ارکان نظام که همه موضوعات به آن منجر می‌شود، اشتغال است. دولتمردان تدبیر و امید تمام‌ تلاش‌های خود را بر موضوع اشتغال متمرکز کرده‌اند.

 وی ادامه داد: بیکاری و اشتغال، کشاورزی تجارت ، اولویت‌های اصلی شهرستان هستند که باید احیا و تقویت شوند؛ این سه مورد ازازالویت های اصلی تعریف شده در شهرستان رشت می باشد، که توسط استاندار به عنولن تقش راه ترسیم شده تا در سند چشم انداز۱۴۰۴ بدان دست یابیم.در این راستا کارگروه‌های اشتغال هفته‌ای یکبار به صورت مستمر برگزار می‌شود و طی سه ماه ۱۸ جلسه این کارگروه برگزار شد و تسهیلاتی که باید جذب می‌شد، مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر این کارگروه بومگردی هم تشکیل شد و کمیته فنی این کارگروه هم به بررسی طرح‌های بومگردی شهرستان می‌پردازد.

 فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: تاکنون ۹۱ درصد تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان جذب شده است؛ همچنین ۵۰ میلیارد تومان هم تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی و تجهیز ادوات کشاورزی جذب شده است و خوشبختانه خدود ۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی دراین راستا فراهم شده است.

 احمدی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های ملی، افزود: برای اینکه به توسعه برسیم باید از همه ظرفیت‌ها بهره بگیریم و نگاه یک‌سویه به موضوعات خصوصا توسعه نداشته باشیم.

 وی با بیان اینکه تمام تلاش‌مان این است که سهم شهرستان را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان رشت در مرکز استان قرار دارد لذا برخی از ساکنین این شهرستان برای رفع مشکلات خود به ادارات کل مراجعه می‌کنند در حالیکه شهرستان رشت از سهمیه مستقل برخوردار است. بر این اساس تمام تلاش‌مان این است که سهم شهرستان را حفظ کنیم و حتی میزبان مسئولان کشوری در فرمانداری هم بودیم.

 فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: شاخص برخورداری شهرستان رشت در زیرساخت‌های راه روستایی، آب روستایی و برق خیلی مساعد نیست بر همین اساس بهترین راه برای حل موانع موجود استفاده از ظرفیت‌های ملی در کنار ظرفیت‌های استانی است.

 احمدی با اشاره به کاهش ذخیره آب پشت سد سپیدرود، اظهار کرد: تمام تلاش ما در استان و شهرستان این است که با کمترین خسارت سال زراعی را پشت سر بگذاریم، بجای اینکه باعث نگرانی کشاورزان شویم آنان را هوشیار کنیم و صادقانه اعلام کنیم که در کنارشان هستیم.

 وی بیان کرد: در بحث کشاورزی و تامین آب ۲۹۰ کیلومتر از انهار را با بیش از ۲۰ بیل مکانیکی لایروبی کردیم، و تا کنون بیش از ۶۰ درصد از زمین‌های زراعی شخم اولیه شان زده شد.

 فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه برای حل مشکلات شهرستان با همکاری نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی تاکنون ۶ دیدار ملی با مسئولین وزارتی داشتیم، گفت: در راستای استفاده از ظرفیت ملی ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی ما آمـــــادگی آسفالت را دارند که مجوز آن اخذ شده، و ۱۱ روستای ساحلی شهرستان مجوز آب‌دار شدن را دریافت کرده‌اند.

 وی با بیان اینکه یک سوم زمین‌های کشاورزی استان در شهرستان رشت قرار دارند، اضافه کرد: از ۲۳۸ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی استان، حدود ۶۴هزار و ۲۵۰ هکتار زمین کشاورزی در شهرستان رشت قرار دارد. معدل زمین در اختیار کشاورزی کمتر از ۰.۸ است که درصددیم با نگاه تخصصی رونق اقتصادی این بخش را رقم بزنیم.

 احمدی بیان کرد: حدود ۶۶ هزار خانوار در شهرستان رشت بهره‌بردار بخش کشاورزی هستند اگر با این جمعیت به توسعه مدنظر در بخش کشاورزی نرسیم، زمین‌های کشاورزی ما تعدیل می‌شوند و تبدیل به محل امنی برای ویلاسازی خواهد شد که این امر سودی برای مردم ما ندارد.

 فرماندار شهرستان رشت گفت: طی سه ماه حضورم در این شهرستان ۲۰ مورد مجوز نمایش خیابانی صادر شد، همچنین مجوز برگزاری همایش‌های سیاسی، مجوز تاسیس دفتر احزاب، چهار مورد مجوز برگزاری کنسرت صادر شده است.

وی تاکید کرد: تقویت جامعه مدنی از مهم‌ترین فعالیت‌های ماست که در دستورکار قرار دارد تا مردم احساس کنند دارای نظام و دولت مقتدری هستند و اقتدار هم با عمل به قانون و عدم تبعیض و فساد میسر می‌شود.

 احمدی خاطرنشان کرد: نظام سیاسی ما وارد چهلمین سال خود شده و از دولتی که در نظام چهل ساله کار می‌کند برخورد هیجانی قابل قبول نیست لذا همه برنامه‌های دولت تدبیر و امید در راستای عقلانیت طرح ریزی شده است.

 وی افزود: شفافیت، پاسخگویی، مبارزه با تبعیض و فساد از مولفه‌های مدیریت خوب است در این راستا حاکمیت قانومند مدنظر است اگر بتوانیم در جامعه حاکمیت قانونمند را باورپذیر کنیم، مردم به عنوان سرمایه‌های اجتماعی به ما اعتماد می‌کنند.

 وی با بیان اینکه مدیران شهرستان باید از ظرفیت رسانه‌ها بهره‌مند شوند، گفت: مصاحبه با اصحاب رسانه گفتگو با مردم است لذا از مدیران شهرستان رشت انتظار دارم که پاسخگوی اصحاب رسانه باشند.

 فرماندار رشت با تاکید بر نقد منصفانه یاداور شد: اگر نقد ها در راستای توسعه هر نقطه جعرافیایی شهرستان باشد با دیده منت استقبال خواهم کرد و از آن نقدها که به دور از افکار جناحی و جریانی هستند در راستای توسعه شهرستان بهره می‌گیریم.

IMG_3571 IMG_3570 IMG_3623 IMG_3626