استاندار گیلان در نخستین روز دهه فجر، با حضور در گلزار شهدای رشت و اهداء شاخه های گل، به مقام شامخ شهیدان والامقام ادای احترام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صقیرگیلان؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز (یکشنبه) و در نخستین روز دهه فجر با همراهی معاونان استاندار، فرماندار رشت و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در گلزار شهدای رشت حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
وی در حاشیه برگزاری مراسم آغاز ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر در گلزار شهدای رشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دوازدهم بهمن سالروز ورود عزتمندانه بنیانگذار فقید سعید جمهوری اسلامی، طلیعه پیروزی انقلاب و رهایی ملت بزرگ ایران از استبداد و استعمار است.

استاندار گیلان اظهار کرد: استقلال، آزادی و مردم سالاری دینی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

وی به نقش موثر شهدای انقلاب اسلامی در تحقق این پیروزی بزرگ اشاره کرد و افزود: به همین سبب ، هرساله برنامه‌های دهه مبارک فجر، با تجدید میثاق با شهدای عزیز انقلاب اسلامی آغاز می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به شرایط ناشی از شیوع کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: به همه فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی درخصوص اجرای برنامه‌ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مراقبتی تأکید شده است.

وی اظهار کرد: براین مبنا، جشن پیروزی انقلاب اسلامی و برنامه‌های دهه فجر با تعداد محدود همراهان، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده ماسک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه براساس شرایط کرونایی عمده برنامه‌های افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی به صورت نمادین و با استفاده از بستر فضای مجازی و رسانه ای برگزار می‌شود و به اطلاع مردم می‌رسد، خاطرنشان کرد: با همکاری مردم و تلاش خدمتگزاران و همت بخش خصوصی در فاصله هفته‌ دولت تا دهه فجر امسال، ۸۹۵ پروژه اقتصادی و عمرانی با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری شده‌ است.

دکتر زارع ادامه داد: با افتتاح این پروژه ها برای یک‌هزار و ۲۲۱ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه ها در طول ایام دهه فجر امسال در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسند.

  • منبع خبر : صفیر گیلان