به گزارش صفیر گیلان؛جلسه کارگروه رفع موانع تولید استانداری گیلان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان، مدیران کل دستگاه های اجرایی، مدیران عامل بانکها و روسای ادارات در شهرستان فومن برگزار شد. محمود قاسم نژاد در این جلسه با ارائه گزارشی از ظرفیت های اشتغال شهرستان فومن گفت: این شهرستان […]

به گزارش صفیر گیلان؛جلسه کارگروه رفع موانع تولید استانداری گیلان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان، مدیران کل دستگاه های اجرایی، مدیران عامل بانکها و روسای ادارات در شهرستان فومن برگزار شد.

محمود قاسم نژاد در این جلسه با ارائه گزارشی از ظرفیت های اشتغال شهرستان فومن گفت: این شهرستان ۱۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی دارد و سالانه ۴۷ هزار تن برنج توسط شالیکاران برداشت می شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن سطح باغات شهرستان را ۳ هزار و ۵۲۰ هکتار عنوان کرد و افزود: ۲۵۰۰ نفر نیز در ۱۲۴ هزار دامداری سبک و سنگین مشغول کار هستند.

وی با اشاره به ۹۵۳ پهنه مزارع ماهیان گرمابی و ۱۳ واحد ماهیان سردابی شهرستان اظهار کرد: ظرفیت تولید آبزی شهرستان ۳ هزار و ۸۳۲ تندر سال است.

قاسم نژاد به تولید ۳۵۰۰ قطعه ماهی قرمز، ۹۶۰۰ تن گوشت سفید و ۲۹۰۰ تن گوشت قرمز در شهرستان فومن اشاره کرد و گفت: ۲۲ واحد مرغداری گوشتی و ۱۳۲ واحد گاوداری در شهرستان وجود دارد.

فرماندار شهرستان فومن به فعالیت ۹ واحد چای سازی در شهرستان اشاره کرد و گفت: ۲۶۲ نفر به طور مستقیم و ۸۷۳ نفر به طور غیرمستقیم در این بخش فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اشتغال ۶۰۰ نفر در کارخانه نئوپان فومنات از اشتغال مستقیم ۲۶۲ نفر در ۱۹ واحد در شهرک صنعتی کوچیچال خبرداد.

image_2018_10_11-10_10_6_765_b3y

قاسم نژاد از فعالیت ۷۳ واحد تولیدی کلوچه به طور رسمی در این شهرستان خبرداد و گفت: شهرستان فومن ۱۶۱ تعاونی فعال دارد.

وی از فعالیت سه مجتمع رفاهی و دو مهمانپذیر و شناسایی بیش از یک هزار واحد خانه مسافر خبرداد و گفت: ظرفیت بزرگ گردشگری در این شهرستان نهفته است.

فرماندار شهرستان فومن از پرداخت ۵ میلیارد و ۵۷۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش اشتغال روستایی خبر داد و گفت: بانک کشاورزی بیشترین میزان پرداخت تسهیلات را دارا می باشد.

قاسم نژاد از کسب رتبه اول شهرستان فومن در بخش اشتغال فراگیر خبرداد و یادآور شد: در بخش بومگردی نیز موافقت اصولی با احداث ۱۵۰ واحد بومگردی صورت پذیرفته است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به خسارت سیل به بخش ابنیه، پل، راه‌ها و تأسیسات زیربنایی و روبنایی شهرستان فومن اظهار کرد: از دلایل خسارت وارده، میزان بارش باران، وجود درختان تنومند در بستر رودخانه و عدم ساماندهی رودخانه ها بوده است.

قاسم نژاد بر ضرورت حفظ محیط زیست تأکید کرد و افزود: با عدم ساماندهی رودخانه ها و عدم صدور برداشت شن و ماسه، شاهد وارد آمدن خسارت به بخش پل ها بودیم.

فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در این جلسه تعداد واحد‌های فعال شهرستان فومن را ۹۶ واحد عنوان کرد و گفت: یک هزار و ۷۲۲ نفر در واحد‌های صنعتی این شهرستان مشغول کار هستند و با طرح توسعه واحد ها بیش از ۴ هزار نفر به ظرفیت اشتغال شهرستان اضافه می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان بر لزوم حمایت از واحد‌های تولیدی تأکید کرد و گفت: تولیدکنندگان از طریق سامانه «بهین یاب» جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند.

در ادامه، تعدادی از فعالان اقتصادی شهرستان فومن با طرح مشکلات و مسائل کاری خود در جلسه، خواستار ارائه راه حلی به منظور رفع موانع فعالیت تولیدی خود شدند و مسئولین استانداری، مدیران کل و مدیران عامل بانک ها و رؤسای و مدیران استانی نیز پس از بحث و گفتگوی بیشتر، به جهت مساعدت به ادامه فعالیت این کارآفرینان، با ارائه راهکارهای مختلفی از قبیل استمهال بدهی ها، اعطای وام سرمایه در گردش و همچنین تسریع در رفع موانع اداری با دیدگاه حمایتی و در چارچوب قانونی، راهکارهای خود را در خصوص هر یک از فعالان بخش خصوصی در شهرستان فومن ارائه کردند.