به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛در تمام شبکه های تلوزیون برای گفتگو رفتم به جز شبکه باران/ مهمترین هدفم خدمت به کشورم /استاندار محبوبم را از نزدیک ندیدم/از وعده های ثابت قدم  خوشحالم/ما باید همیشه دنبال مسئولان باشیم به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ؛رضا قوامی پور کومله در سال ۱۳۷۱ (۳۰دسامبر۱۹۹۲)درکومله لنگرود چشم به جهان […]

 

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛در تمام شبکه های تلوزیون برای گفتگو رفتم به جز شبکه باران/ مهمترین هدفم خدمت به کشورم /استاندار محبوبم را از نزدیک ندیدم/از وعده های ثابت قدم  خوشحالم/ما باید همیشه دنبال مسئولان باشیم

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ؛رضا قوامی پور کومله در سال ۱۳۷۱ (۳۰دسامبر۱۹۹۲)درکومله لنگرود چشم به جهان گشود،وی که اهل گیلان و اکنون ساکن رشت است دوره ابتدایی  را در کومله واز دوران راهنمایی به رشت و دوره دبیرستان را در مدرسه شاهد رشت در رشته ریاضی و فیزیک گذ راند.

رضا برای اولین باردر سال ۱۳۸۸درهمین دبیرستان با تشکیل تیم رباتیک در مسابقات  شرکت و به مقام سوم دست پیدا نمود و در دوران دانش آموزی در جشنواره ملی فکر برتر توانست مقام سوم را از آن خود کند.

این جوان در سن ۱۵ سالگی به عنوان جوان ترین مدیر وبسایت تجاری و فروشگاه اینترنتی از سوی بخش آی تی در اخبار ۲۰:۳۰ معرفی شد.

مخترع جوان گیلانی رضا قوامی کومله در پرونده موفقیتهای خود حضوردر مسابقات  بین المللی ماهواره قوطی(به لاتین:cansat)که توسط سازمان فضایی ایران برگزار شد به همراه تیم آریان از دانشگاه آزاداسلامی قزوین مقام نخست و دیپلم افتخار کسب  و همچنین  عضو اعضای سابق مراکز تحقیقاتی مکاترونیک بوده و در آزمایشگاهای تحقیقاتی ربات انسان نما،ربات خانگی و آزمایشگاه تحقیقاتی هوا فضا فعالیت داشته است.نخبه5

برجسته ترین جوایز رضا شامل۱-مدال نقره و دیپلم افتخار المپیاد جهانی اختراعات سوئیس-ژنو۲-مقام اول و تندیس مسابقات بین المللی طراحی و ساخت میکروماهواره سازمان فضایی ایران۳-منتخب مسابقات ملی روبو کاپ خوارزمی-دانشگاه صنعتی امیر کبیر۴-مقام سوم و تندیس جشنواره ملی فکر برتر-پارک علم و فناوری۵-عضو بنیاد نخبگان جوان و باشگاه پژوهشگران جوان۶-عضو دائم مرکز تحقیقات مکاترونیک،MRI7-عضوهیئت اجرایی رویداد جهانی جایزه بزرگ اختراعات ایران۸-سخنران کنفرانس جهانی نانو تکنولوژی آمریکا و…

با اطلاعاتی که از این جوان پژوهشگر و نخبه دانستیم ایشان را به یک گفتگوی اختصاصی دعوت و پای صحبتهایش نشستیم و او با ارامش و یک دنیا ارزو که از چهره اش پیدا بود گفت:من کار پژوهش و تحقیق و حضور در دنیای اختراعات را از دبیرستان که با موفقیت گذشت آغاز و وارد دانشگاه شدم .نخبه10

دانشگاه بین الملل قزوین در رشته برق و الکترونیک و اینجا توانستم بیشتر ایده هایم را به ظهور برسانم.

دانشگاه قزوین دانشگاهی برای ورودم در تیم های روبوکاپ بود از جمله تیم رباتیک  انسان نما و اولین تیمی که با انها کار کردم و در مسابقات رباتیک تیمی آزاد ایران مقام دوم را کسب کردیم  از همین جا آغاز شد

بعد از آن وارد تیم ربات خانگی شدم و شش ماه کار و تلاش  توانستم رباتی که بتواند کار منزل را انجام دهد از جمله آبیاری گیاهان خانگی و خاموش و روشن کردن دستگاهای برقی در منزل و….اختراع کنم.

این پژوهشگرجوان ازورودش در تیم رباتیک هواپیمای بدون سرنشین گفت :ما با استفاده از سلول خورشیدی افزایش پروازی را برای هواپیما ی بدون سرنشین برای اولین بار داشتیم و در استفاده از انرژی خورشیدی برای پهپاد در جشنواره اختراعات ژنو در کشور سوئیس ارائه  و موفق به دریافت مدال نقره و دیپلم افتخار از کشور سوئیس شدیم.

رضا از برنامه نویسی و توسعه دهنده وب و وبلاگ نویسی گفت:وبلاگ من در جشنواره انفجار نور رتبه سوم بهترین وبلاگ را به دست اورد و من در سن ۱۵ سالگی به عنوان جوان ترین مدیر وبسایت تجاری و فروشگاه اینترنتی از سوی بخش آی تی اخبار ۲۰.۳۰ معرفی شدم.

وی از حضورش در مسابقات متعدد از دوران دانشگاهی و مدارس گفت و اینکه در بسیاری از مسابقات من سرپرستی تیم  و گزارش کار را عهده دار بودم حتی در مسابقات سوئیس که من گزارش دادم.

رضا از جشنواره فکر برتر که توسط پارک علم و فناوری گیلان برگزار شده بود گفت: در آن مسابقات که ما مقام سوم را اوردیم اختتامیه اش با حضور استاندار قهرمانی برگزار شد نیز حضورداشتم.

اما رضا قوامی پور و دغدغه ها یش!!!!

من امروز برای ارشد و ادامه تحصیل درس می خوانم  تا بتوانم به دانشگاه راه پیدا کنم ولی دغدغه من برای دعوتنامه ای است که بعد از موفقیت در کشور سوئیس  و جشنواره اختراعات ژنو  از طرف کشور امریکا برای سخنرانی از اختراعاتمان از من شد ونتوانستیم بروم و دوباره اخیرا دعوت نامه ای برای من از طریق سیستم و ایمیل  ارسال شده که   تا امروز نتوانستم حامی مالی برای شرکت در این همایش را پیدا کنم.نخبه2

این مخترع جوان هزینه سفر به کشور امریکا را ۳۰ میلیون تومان اعلام و اظهار کرد؛همایشی که باید در آن شرکت کنم خرداد ماه (۱۷اپریل ) و این همایش برای اختراعات جوایز بزرگ دارد.

وی افزود:این دعوت نامه فقط برای من بخاطر انچه در کشور سوئیس ارائه دادم  امده و من تصمیم دارم  با تغییرات در المان جدید آن را ارائه دهم.

رضا قوامی پور ازوعده های خوب شهردار رشت و شروع همکاریش گفت: شهردار رشت جناب ثابت قدم با دیداری که با ایشان داشتم قول داده در صورتی که درلایحه شورا این در خواست مصوب شود کمک خواهد کرد و من از ایشان که بسیار با فکر و اندیشه و دارای ایده های بزرگ هستند تقاضا دارم که به جوانانی مثل ما  را از بودجه پژوهشی شهرداری  کمک کنند تا بتوانیم به شهرمان خدمت کنیم..

این مخترع و نخبه جوان از حضورش در شبکه های تلوزیون از جمله شبکه یک برنامه حرف حساب، شبکه دوسیما،شبکه جهانی جام جم،شبکه آموزش،شبکه سه،حرف حساب و سه خبر از رسانه ملی  و ……گفت:هزاران افسوس از اینکه با وجودی که گیلانی و رشتی هستم تا امروز شبکه باران باران رحمتش برنخبگان نباریده و من هیچ دعوتی از این شبکه نشدم.

رضا قوامی پور از انتظاراتش از مسئولان گفت:انتظار دارم مسئولان ما را حمایت کنند و حرفهای ما را بشنوند و درکمان کنند اگر چه در رویدادها حضور پیدا می کنند ولی هیچ وقت به سمت ما نیامدند و همیشه ما برای رفع نیازها و رسیدن به اهدافمان  دنبال مسئولان بودیم.

این مخترع جوان نداشتن شغل ثابت را مهم ترین چالش خواند و گفت:اخیرا برای پزشکان طراحی سایتها را انجام دادم  و من با همین کار روزگار می گذرانم .

وی از همکاری با فروشگاهای  زنجیره ای و نهاد های دولتی و سوپر مارکت ها نیز برای انجام کارهایشان در سفارشات اینترنتی گفت کارهایی را شروع کردم که نونوایی ها با گرفتن سفارشات اینترنتی  با پیک موتوری سفارش و نان گرم و مواد غذایی را تحویل می دهند.

رضا از هزینه بالا در کار سخت افزاری و رباتیک  گفت:دنبال کاری هستم که برای من درامد هم داشته باشد .

این مخترع جوان گفت: من در تجلیل از جوانان برتر استان و در پدافند غیر عامل با مقالاتی که داشتم برتر شدم و انتظار داشتم در آن مراسم حداقل استاندارم را ببینم  ولی تا امروز ایشان  را از نزدیک ندیدم اگر چه می دانم که ایشان جوانان را حمایت می کنند و حرفهای جوانان را با جان و دل گوش می دهند و بسیار خوش برخورد  ومن امیدوارم با انچه که از استاندار و روحیاتشان شنیدم بتوانم به زودی ایشان را از ملاقات و خواسته هایم را بیان کنم و امیدوارم این اتفاق قشنگ به زودی بیافتد.

رضا گفت:چالش سربازی برای من دغدغه دیگری است و امیدوارم از پروژه هایم بعنوان کسری خدمت استفاده شود وسربازی عامله فاصله افتادن  من از پروژه ها  نشود.

مخترع هواپیمای بدون سرنشین خورشیدی گفت:اختراع من برای سپاه به ویژه وزارت دفاع مفید است و سردار بایرامی از پروژه من خیلی استقبال کردند و من با ایشان دیدار و گفتمان داشتم ولی تا حالا نتیجه اعلام نشده است.

وی از دیگر درخواستهای خود از مسئولان  را چنین مطرح کرد؛ما یک تیم از فارغ التحصیلان رشته های مهندسی و اعضای بنیاد نخبگان هستیم که مدت هاست روی پروژه های مختلفی در زمینه های فناوری های جدید حوزه الکترونیک،مکاترونیک،رباتیک و وب کار میکنیم اما بزرگترین مانع و مشکلی که الان برای داشتن یک کسب و کار موفق و کسب درآمد داریم،نداشتن یک مکان و دفتر برای کارهست،با وجودی اینکه هزینه ی اجاره ی مغازه و دفتر در رشت بسیار بالاست از استاندار محترم و دستگاههای اجرایی در خاست داریم که ما را حمایت کنند تا در یک دفتر کوچک برای تشکیل جلسات و کارهای تیمی روی پروژه ها داشته باشیم.

این نخبه جوان دیدار با نماینده محترم  ولی فقیه در استان را از دیگر خواسته هایش خواند و گفت: مدتی قبل زمزمه هایی از سوی دفتر بیت آیت الله قربانی در زمینه دیدار با نخبگان گیلانی شد و حتی از ما رزومه و اسامی خواستند و ما ارائه دادیم ولی تا امروز خبری نشد.

این مخترع جوان درپایان این گفتگوی چند ساعته گفت:تمام حرفهایم برای کشورم هست و من دوست ندارم در کشوری دیگر ایده هایم را پیاده کنم دوست دارم در کشورم خدمت کنم زیرا ایرانم برام مهمتر از هر جای دیگر دنیا است.

رضا از خانواده و پدر و مادرش و خواهرش که همیشه  او را یاری و همراهی کردند تقدیر و تشکر کرد و گفت: من برای برخی از این اختراعات دو تا سه شب منزل نمی امدم و در مرکز تحقیقات می ماندم و این حمایتها چه مادی و معنوی همه یاریم کرد تا امروز بتوانم به حداقل ها دست پیدا کنم.

وی همچنین از معلمان عزیز و اساتید دانشگاه و همکلاسی هایش که او را در این راه همراهی کردند تقدیر و تشکر نمود.نخبه2 نخبه3 نخبه5 نخبه6 نخبه7 نخبه8

نخبه4نخبه14