صفیر گیلان/زلیخا صفری؛حجت‌الاسلام والمسلمین ستار علیزاده در مراسم تجلیل از برگزیدگان گیلانی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در رشت  با بیان اینکه تلاش کنیم تا در حوزه قرآنیبا تلاش مضاعف و خدمات قرآنیموقعیت ها را برای انتخاب بهترین ها بیشتر کنیم گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی قرآنی بوده و ملت ما نیز ملتی […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛حجت‌الاسلام والمسلمین ستار علیزاده در مراسم تجلیل از برگزیدگان گیلانی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در رشت  با بیان اینکه تلاش کنیم تا در حوزه قرآنیبا تلاش مضاعف و خدمات قرآنیموقعیت ها را برای انتخاب بهترین ها بیشتر کنیم گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی قرآنی بوده و ملت ما نیز ملتی قرآنی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تاکید بر اینکه تمام خدمتگزاران انقلاب اسلامی دلداده قرآن و اسلام هستند تاکید کرد؛قرآن وحدت را به ما می آموزد و امروز ایستادگی ما مقابل دشمنان حاصل آموزشهای قرانی است.

تجلیل از برگزیدگان گیلانی آزمون سراسری قرآن کریم در رشت + تصاویر

علیزاده با بیان اینکه اقتدار و پیروزی امروز انقلاب اسلامی از برکت بهره‌مندی و تمسک به قرآن کریم است تاکید کرد؛ حرکتهای انقلابی قرآنی  زیر پرچم ولایت قرآنی استمرار یابد.

وی با اشاره به نقش قرآن کریم در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها تصریح کرد: فعالان قرآن باید ظرفیت قرآن کریم را برای دیگران تبیین کنند زیرا در حوزه اصلاً کار نشده و یا اگر کاری شده بسیار کم بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اینکه تکریم معارف قرآنی نگاه ویژه ماست گفت:وقف در حوزه قرآنی بسیار مهم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اعلام اینکه آمریکا و اسرائیل در مقابل ملت ایران هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و آل سعود هم عددی نیست که بخواهد برای ما نگرانی ایجاد کند افزود: ایستادگی ملت ایران در مقابل دشمنان نتیجه تمسک به قرآن است.

علیزاده تجلیل از فعالان قرآنی را تجلیل از تمامی معارف ارزشمند اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: فعالان قرآنی استان گیلان باید تلاش کنند تا در حوزه وقف‌های قرآنی نیز اقدامات مناسبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه هر موسسه یک وقف قرآنی جدید داشته باشد افزود:اصل وقف را فراموش نکنیم زیرا وقف می تواند نگاه فعالان قرآنی را بیشتر کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان قرآن کریم و آیات آن را کتاب و آیاتی انقلابی دانست و عنوان داشت: شاهد هستیم که مقام معظم رهبری در تمامی دیدارهای خود به لزوم نگاه انقلابی به مسائل جهان تاکید دارند.

ترویج فرهنگ قرآنی به شکلی هنرمندانه با تنوع زبانی

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این مراسم با تأکید بر اهمیت فراگیری قرآن، اذعان کرد: قرآن کریم با «الله» شروع شده و با «الناس» تمام می‌شود، این نشان می‌دهد که انسان از بهشت هبوط کرده‌است و اکنون برای رسیدن به «الله» باید با تمسک به آیات قرآن کریم، مسیر رسیدن به سعادت و کمال انسانی را پله پله طی کند.

وی با تاکید بر تدبر در آیات قرآن کریم، اذعان کرد: باید از تنوع زبانی و به شکلی هنرمندانه برای ترویج فرهنگ قرآنی بهره گرفت.

فاضلی با بیان اینکه باید مفاهیم قرآنی در جامعه احیا شود، خاطرنشان کرد: کسانی که درباره مفاهیم قرآنی فعالیت می‌کنند باید آموزه‌های قرآنی در آنها درونی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دوازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اسفندماه سال گذشته با شرکت بیش از ۵ هزار متسابق در گیلان برگزار شد که از این تعداد ٣٠١٧ نفر در بخش کتبی و ١٩٨٣ نفر هم در بخش شفاهی شرکت کردند.

وی افزود: پس از برگزاری آزمون افرادی که امتیاز ٧٠ به بالا را کسب کرده بودند به کشور معرفی شدند که امروز در این مراسم از ۶٢ نفر به قید قرعه تجلیل می‌شود.

فاضلی تصریح کرد: این مسابقات در راستای تحقق منشور قرآنی و با هدف ترویج و نشر فرهنگ قرآنی با مشارکت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

  

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خانواده مرحومان حاج اسمائیل حدائقی، خادم قرآن کریم و حاج محمد وحدتی، قاری بین المللی، از ۶٢ نفر از قرآن آموزان در مقاطع مختلف سنی، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان های رشت و تالش و ١٣ مربی قرآنی بقاع متبرکه تجلیل شد.

همچنین مدیران هشت موسسه قرآنی گیلان شامل مکتب قرآن محمدی، تسنیم وحی گیلان و رهپویان قرآن و عترت (درجه الف)،  مصباح الهدی لنگرود و خانه قرآن انزلی (درجه ب) و نورالثقلین تالش، قرآن پژوهان تالش و سراج المنیر فومن (درجه ج) به عنوان موسسات برتر قرآن و عترت در برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان تجلیل شدند.

 

شایان ذکر است؛ پیش از برگزاری مراسم مذکور نیز کارگاه آموزشی «شعارهای انگیزشی و اصول طلایی حفظ قرآن کریم» با حضور حجت الاسلام سیدعباس مهندسی، دبیر مرکز ملی تربیت مربی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای مربیان قرآنی استان گیلان برگزار شد.